Vandaag na de natte periode weer verder met sleepslangen. Ging best mooi zolang je maar 1x er over ging. Beetje met beleid de slangen weer oprollen, dan is het te doen. Heeft echt nog niks over hier e

Fendt 724

+2
Siete
Vandaag na de natte periode weer verder met sleepslangen. Ging best mooi zolang je maar 1x er over ging. Beetje met beleid de slangen weer oprollen, dan is het te doen. Heeft echt nog niks over hier en daar maar goed. Niks vernield en toch weer een klant tevreden. 😁

Reacties

Hurli356
Doe je nu dan ook veel met je drukwissel?
Siete
@Hurli356
Ik zal het je nog sterker vertellen, het bevalt ons zo goed dat de 2e onderweg is. Straks de haspeltrekker ook met 900 achter en 710 voor icm luchtdrukwissel. Verder gebruiken we het o.a. bij walfrezen, greppelfrezen, zaaien, kilveren, ploegen (on-land) en dan vergeet ik vast nog het een ander.
Hurli356
@Siete en laat je de druk dan ook ver aflopen? Want komt met sleepslangen dan nog wel op de banden aan lijkt me, zeker met een eind sleep
+1
Siete
@Hurli356
Ja anders kun je het ook wel achterwege laten. Je kunt de spanning uit de cabine weg aanpassen, dus daar kun je wat mee spelen ivm trekken en dragen van gewicht, maar het kan meer hebben dan we dachten. Vooral straks op de haspeltrekker kan de spanning laag aangezien die ook niet of nauwelijks aan de slang hoeft te trekken.
Hurli356
@Siete ja dat die lager kan is wel logisch. Maar was gewoon benieuwd, want is natuurlijk een dunne grens tussen lage druk en wangen vernielen.
+2
Siete
@Hurli356
Ja dat mag ook gerust hoor.
Met sleepslangen durven we bijvoorbeeld wel royaal onder een bar druk te gaan. Met Kilveren oid zou ik dat niet doen. Moet wel zeggen dat deze trekker op van die Bridgestone banden staat, die zijn extra geschikt voor het luchtdrukwissel systeem omdat die de lage drukken beter verdragen.
+1
930triplemaaier
@Siete onder de 10km/h kunnen banden heel veel hebben meer dan dat je denkt. en met een luchtdrukwissel systeem rij je altijd op de juiste bandenspanning en hoef je nooit te schipperen tussen veld en weg bandenspanning. Bij juist gebruik verdient gebruik verdient een luchtdrukwissel systeem zichzelf terug
2850Johndeere6R
Mooi spul hoor👌 heeft deze bemester ook kunststof schijven?
+1
Siete
2850Johndeere6R
@Siete weet je toevallig ook of er veel verschil in gewicht in zit in metalen of kunststof schijven? En kwa slijtage is dat ook te doen of slijten ze sneller?
+1
Siete
@2850Johndeere6R
Wat ik begrepen heb scheelt dat nog wel het nodige, maar vraag me niet naar de exacte gewichten, die weet ik niet.. 😅
+1
rickboer blija
Ziet er toch wel netjes uit, zie hier in de buurt wel mindere pogingen 🤦‍♂️.

Gebruik je de fronttank veel, hoor er verschillende verhalen over.
+1
wart
Prachtig!!
mdoornekamp
Goed bezig. Is dit je "eigen" trekker? Of een andere die standaard of grote banden staat
Siete
@mdoornekamp
Nee deze trekker is vorig jaar nieuw gekomen o.a. voor dit werk. Staat idd het hele jaar rond ook op deze banden. Heb nu nog mijn "oude" mee tussen de haspels tot dat de nieuwe er is. Die zijn trouwens qua banden configuratie ook hetzelfde hoor, met als verschil dat de nieuwe straks luchtdrukwissel heeft.
wart
@Siete Krijg je een nieuwe? Een gen6?
+1
Siete
@wart
Yup.
mdoornekamp
@Siete ok. Nieuwe 724 weer. Dat is met met Fendt One en zo'n vierkant scherm als dashboard
+1
Siete
@mdoornekamp
Ja klopt helemaal. Ben benieuwd en nieuwsgierig vooral. 😅
rickboer blija
@Siete kan die direct de nieuwe ladewagen meenemen😜
Siete
@rickboer blija
Die staat al lang naast z'n oudere broers 😉
+1
trean
@Siete ik moest zelf even aan de nieuwe bediening, er zijn een paar dingetjes die je moet weten, zoals dat je kunt “swipen” met het scherm en er zijn wat meer veiligheids dingetjes waar je even aan wennen moet. Als je een paar uur rustig werk hebt heb je het meeste wel ontdekt.
+1
2850Johndeere6R
@trean Ik hoorde ook al van m'n broer ja dat niet iedereen er even snel en makkelijk aan went
+1
Siete
@2850Johndeere6R
Maar is dat niet met alle nieuwe dingen? We gaan t mee maken. Normaal gesproken wen ik redelijk snel aan nieuwe dingen qua machines.
2850Johndeere6R
@Siete Collega van m'n broer zit bijna vast geroest op zijn 820, de 724 S4 vind hij al niks kwa bediening en van de week moest hij met de gen6 opstap maar kwa bedienen kwam hij er niet uit dus hing meer aan de telefoon als dat hij bezig was. Die zelfde trekker heb ik eind vorig seizoen even moeten verplaatsen maar erg ingewikkeld leek het mij niet.
+4
Siete
@2850Johndeere6R
Ja maar dat zegt niet veel over die trekker denk ik 😅
Niks ten na dele van die persoon, maar sommige mensen houden liever het oude vast dan te willen wennen aan iets nieuws.
Ik ben meer van de instelling dat als iedereen zo dacht, we nog met z'n allen naar de kont van een paard zaten te kijken ipv te rijden op een trekker die luxer is dan menig personen auto. Vind nieuwe technieken juist een uitdaging en probeer daar zoveel mogelijk in mee te groeien.
+1
2850Johndeere6R
@Siete ben ik helemaal met je eens
Siete
@trean
Klinkt goed. Ik ben echt benieuwd.
Zal m'n bevinding hier wel delen, al zal dat komende tijd niet veel meer zijn dan slangen haspelen natuurlijk 😅
trean
@Siete dat is wel een mooi klusje om mee te beginnen met een nieuwe bediening
Siete
@trean
Ja toch? Soms zo nu en dan tussendoor ook wel even tijd om alles even door te spitten zeg maar.
+4
trean
@Siete 1 tip , maak ipv instellingen voor meerdere chauffeurs, profielen voor verschillende werkzaamheden, dan tik je na het starten aan wat je gaat doen en dan staat alles gelijk goed ingesteld. Dat werk wel mooi
Siete
@trean
Wij werken zo wie zo met vaste chauffeurs op vaste trekkers.
Maar idd dat is ideaal. Heb ik nu op de 724 ook al. M'n collega's hebben dat meteen vanaf het begin al gedaan, en idd als je dat eenmaal snapt is dat ideaal!!!
+1
wart
@Siete Kijk aan dat is wel mooi! Je word verwent haha
Siete
@wart
Je hoort mij ook niet klagen hoor.
Nou was/ ben ik met de huidige ook meer dan tevreden hoor, maar dit kwam het mooist uit qua werkzaamheden.
+5
bartjuh
@Siete Als je de YouTube van Mike Mitchell in de gaten houd weet je ook zeker dat je met zo'n 724 nooit hoeft te gaan werken als het vriest. Dan starten die krengen namelijk niet.... 🤣
Fendt926Driver
Quote Reactie van @bartjuh:
Als je de YouTube van Mike Mitchell in de gaten houd

Dan weet je dat die alleen door een gekleurde bril positief is over john deere??
+2
EA_MF
@Fendt926Driver zelfs daar heeft die genoeg op aan te merken 😅 als dr 1 ‘youtuber’ is die een ongekleurde bril heeft is hij het.
+2
Fendt926Driver
@EA_MF ik vraag het maar.
Heb er ook vraagtekens bij gezet.
Maar waarom zou een john deere liefhebber naar een you tuber kijken die zijn merk afbrand.

Ik maak mijn eigen ervaringen wel.
Dus aan mij zijn die zelfbenoemde you tube sterren niet aanbesteed
+3
Siete
@Fendt926Driver
Die R dingen die ik gewend ben/ was, starten bij 0 graden ook al niet 🤣🤣🤣
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Siete:
Die R dingen die ik gewend ben/ was, starten bij 0 graden ook al niet

Oeps laat de liefhebbers het niet horen..

Ken het hier ook wel machines die oud zijn en direct starten.
En nieuwere die moeilijker starten.
En een merk wat we hebben start nooit uit zichzelf..🙈🙈🤣
+3
Siete
@Fendt926Driver
Ik ben echt niet merk geil. Heb jaren met veel plezier met JD gewerkt. (Tussendoor nog n paar jaar NH bij diezelfde firma) Waren prachtige trekkers om mee te werken, die groene dan. Daarna MF, en ook dat was geen straf. Nu werk ik met Fendt, dat werkt ook fantastisch, maar toch hebben die trekkers ook mindere dingen net als alle andere merken.
Zolang ze elke morgen starten en er niet teveel gedoe mee is komen we een heel eind. Hahaha.
PieterA
@Siete Is dat niet gewoon een ad-blue kwaaltje? Grimme (Mercedes) en New-Holland doen het ook nooit meer als jeze met vorst een nachtje buiten laat staan.
+1
Siete
@PieterA
Ik heb geeen idee. Onze trekkers starten tot nu toe gelukkig prima. 😅
+3
bartjuh
@Fendt926Driver hij is net zo positief over de jd's als over agco.... Ze hebben beide nog zat te verbeteren.
Siete
@bartjuh
We gaan het mee maken. 😁
Tot nu toe gaat het prima, en anders lossen ze het maar op 🤣🤣🤣

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 724 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!