Toen we de olie wilden  verversen van onze 818 merkten we dat er een aantal moeten van de uitlaatcollecteur waren afgebroken. Zo was dus ook de dichting kapotgegaan en zag alles binnenin zwart van de

Fendt 818

+3
Gavrie Willemsen
Toen we de olie wilden verversen van onze 818 merkten we dat er een aantal moeten van de uitlaatcollecteur waren afgebroken. Zo was dus ook de dichting kapotgegaan en zag alles binnenin zwart van de roet. De inlaat voor de turbo zat ook vol olie. Ik denk van de Carter ontluchting of de compressor. Het duurt wel erg lang voor het luchtsysteem op druk is. Misschien is de compressor versleten? Deze is 19300 uren oud en nog nooit iets aan geweest

Reacties

+3
Fendttrisixfan
Direct alle bouten van collector vervangen en collector eens laten vlakken is ook vaak aan te raden
+1
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ok. Bouten, moeren en dichtingen zijn al besteld. Dan laten we de collector ook vlakken
+1
Towaberg
@Fendttrisixfan interessant, daar had ik nog niet van gehoord!
Fendttrisixfan
@Towaberg is niet altijd nodig, maar vaak zijn er wat putjes ingekomen door de jaren en krijg je ze niet meer volledig dicht. Toen ik vroeger nog aan de jd's werkte deden we dit ook vaak. Collector even in de freesbank en terug mooi glad maken
casejxu
@Fendttrisixfan gebroken bouten gebeurt wel vaker. Collector vervormd daardoor ook iets. Door te vlakken blijft t langer dicht heb ik t idee
+4
DANOONTJE POWERR
@casejxu Ja, anders raakt je spruit stuk...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!