foto van mn collega Lieven, was toen fairways aant bezanden voor te verti-drainen, de massey-ferguson 390 met turbo, de turbo is er later opgezet, vandaar de chrome uitlaat erop :D

Massey Ferguson 390

guy
Foto van mn collega Lieven, was toen fairways aant bezanden voor te verti-drainen, de massey-ferguson 390 met turbo, de turbo is er later opgezet, vandaar de chrome uitlaat erop 😃

Reacties

Wimpel
Mooi ding 😃. Fluit wrs wel lekker met die turbo erin
guy
Niet fluiten, maar kletteren, enorm 😃 die kan brulle hoor, jammar dat niet alle pk deruit komen
Chik
Pauls
Heb je al getest hoeveel pk der nu uitkomen ???
ik ben wel benieuwd...
maar als ie klettert is er toch een probleempje met de turbo...
guy
Nee nog niet gedaan, op de aftakas heeft hij wel pk's, maar voor het trekken op de weg enzo is hij niks waard, 1 hoog is te groot om te vertrekken, en 4e middel te laag... is 2e motor dat er al in ligt
Pauls
Hoeveel gewicht hangt er dan aan, ik kan makkelijk in 2H vertrekken met 10 ton aan z'n staart (op het vlakke).
guy
2H?? das wel hoog jah, oh er hangt zo een 12ton achter dan.. met dezelfde kipper trekt een zetor 6321 (68pk) die veel gemakkelijker dan deze mf, versnellingsbak is dan ook niet hetzelfde. Maar vandaag zag ik de 390 ook zand voeren, en hi rookte constant zwart-blauwe rook, terwijl hij niet echt moest trekken.. We zien wel hoe het verder verloopt
Pauls
Zwart-blauwe rook ?? daar heb ik geen last van, heb je de (beide)luchtfilters al eens gereinigd, scheelt misschien al een hoop dat ie voldoende lucht krijgt bij het aanbod mazout. Of moet je elke dag veel olie bijvullen, want dan zou ik heel snel die turbo er terug afzwieren. BTW das toch een A4.248 motorblok dat er in ligt??
guy
Nja, luchtfilters zitten niet vuil hoor, al onze tractoren op de golf worden perfect onderhouden, alle 100 uren nieuwe olie en filters op de motor.. als de turbo er terug af is heeft hij te weinig pk's om de bladerenzuigwagen te trekken (fotos staan bij mf390) tis voor die machiene dat de turbo erop gekomen is, dan is die eerste motor erdoor gegaan, nu is er een nieuwe motor ingekomen. Kzou eens moete kijke welk type motor het is hoor
MaartenMandemaker
Ja das die 4.1 liter. beter een 3.9 liter hebben met of zonder turbo
guy
Collega van mij heeft een 390T en zeer tevreden van
Pauls
Ja Guy, maar dat is dan de 3.9 liter blok met turbo, die zijn gewoon beter geschikt om met turbo te werken, kijk maar in de oplijsting. A4.236 (4cylinder met 236 cubieke inch) en de AT4.236 is met turbo, denk ik.
guy
Waar staat dat ergens op de motor??
Pauls
Ik dacht aan de alternator zijde, op de lucht inlaat collector, bij sommige types althans. (dus aan de rechterzijde als je in de cabine zit.) Ik zal vrijdag eens kijken bij de onze...
guy
Ik zal ok ff kijke, vanaf vandaag hangt hij terug aan de zuigwagen, voor bladeren op te zuigen
Pauls
Sorry Guy, bij den 175 is't zoals ik gezegd heb maar bij de 390 is het zichtbaar boven de injectiepomp (aan de linkerzijde dus), daar zou je iets moeten zien met perkins en dan ook nog de serienr. veel zoeksucces.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 390 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!