Foto van een Fendt 106 brandstofpomp.. Foto is geplaatst door Fendt 106 S Christoph op 17-08-2022 om 16:29:45, met 25 reacties.

Fendt 106

+2
Foto van een Fendt 106 brandstofpomp.

Reacties

+1
Hoe verstandig is het op de brandstofpomp van de motor los te halen zodat de motor geheel kan gespoten worden.
Of is het beter van de pomp er op te laten zitten .Dit met betrekking tot het afstellen ervan?
+4
Fendt926Driver
Als er niets aan de pomp gedaan hoeft te worden dan altijd zitten laten.
Of je moet er zelf enorm handig in zijn met monteren en demonteren dan mag die er ook af
+1
@Fendt926Driver er hoeft niets aan gedaan te worden. Dan zal uk ze laten hangen. Merci voor het antwoord.
@Fendt926Driver mag ik de starter er wel afhalen of is dit ook te lastig?
Fendt926Driver
@Fendt 106 S Christoph starter kan er makkelijk af en iedere handige knutselaar kan die er in 1 minuut weer op zetten
+1
Towaberg
@Fendt 106 S Christoph die mag je er gerust afhalen, wel goed noteren welke bedrading waar hoort te zitten 😉
+2
@Towaberg bedrading hangt er niet meer aan, deze reeds eerder volledig verwijderd.

(klik om te vergroten)

Starter fendt 106S
+1
Towaberg
@Fendt 106 S Christoph er afhalen is geen enkel probleem, maar je mag hem er evengoed op laten zitten 😉
+1
@Towaberg dan gaat hij er af.
Zo ziet het er al uit.
Towaberg
@Fendt 106 S Christoph goed bezig, al een heel mooi werk geleverd 👌
+1
Gavrie Willemsen
@Towaberg ik zeg steeds tegen onze jongens: neem er snel een foto van.
+1
Towaberg
@Gavrie Willemsen altijd verstandig, als ik iets uit elkaar haal, neem ik ook steeds enkele foto’s 😉
+2
Zo staat het er al voor.

(klik om te vergroten)

Fendt in chassis vorm, achteraan reeds in de grondverf.

(klik om te vergroten)

Fendt in chassis vorm, achteraan reeds in de grondverf.
+1
Ook nog effe het "front gewicht" eraf gehoffen.

(klik om te vergroten)

Zo, terug een paar kilo lichter.
+1
Kramer U800
@Fendt 106 S Christoph Goedzo, dan kan je alles veel beter schoonslijpen, je bent al een aardig eind opweg.
+2
Kramer U800
Lekker die brandstofpomp laten zitten, dacht je dat ze in de fabriek die pompen er allemaal af gingen halen voor het spuiten? Start motor zou ik wel demonteren om schoon te maken van binnen en van buiten, monteren op het pasvlak met kopervet voor een goede massa en tegen het roesten. En daarna pas in de verf spuiten als de startmotor weer gemonteerd zit. Veel succes 💪🏼

(klik om te vergroten)

Eerst alles kaal slijpen tot er geen verf meer op zit

(klik om te vergroten)

Alles afplakken waar geen verf op mag komen

(klik om te vergroten)

En zo kan het dan worden

(klik om te vergroten)

@Kramer U800 super gedaan en getoond.
Laat je de oliefielter dan ook zitten?
Ga de motor wel niet demonteren van de rest.
Oké, eerst startmotor eraf, schoon maken, terug monteren en dan pas spuiten.
Heeft het een reden, dat deze terug eerst gemonteerd wordt?
Bij mij staat er een nummer onder de grondverf.

(klik om te vergroten)

Nummer op motorblok onder grondverf wil ik er op laten.
+1
Kramer U800
@Fendt 106 S Christoph Ja, ik heb een nieuw oliefilter geplaatst en toen afgeplakt. Het heeft zeker een reden dat ik de startmotor eerst heb gemonteerd vóór dat de verf erop ging, dat komt omdat het pasvlak (tussen vliegwielhuis en montageplaat van de startmotor) zuiver schoon moet zijn, hier gaat namelijk de massa van de startmotor straks doorheen, als hier verf zit geeft de startmotor niet de maximale kracht door te veel weerstand of in het ergste geval doet hij helemaal niks. Om die weerstand zo klein mogelijk te maken (en te houden door de jaren heen) kan je er kopervet/spray tussen doen en tevens ook op de 3 bevestigingsbouten.

Dat nummer ben ik op de 106S van die klant van mij nog niet tegen gekomen, het lijkt op 154. Nou is wel heel toevallig dat de MWM D226-4 en D226-4.2 een cilinder inhoud hebben van 4154 cc. Misschien heeft er wel 4154 in plaats van 154 gestaan al lijkt mij dat onnodig en wel heel raar. Daar heb ik dus geen antwoord op.

(klik om te vergroten)

Zo staat de 106s Allrad er nu bij die ik aan het opknappen ben. Deze heeft Allrad antrieb

(klik om te vergroten)

Dit is het voorbeeld voor mij, al heeft de 106s die ik aan het opknappen ben geen fronthef.
@Kramer U800 De mijne heeft dit ook niet.
Zou ik wel nog willen en ook front pto.
Je doet het wel goed!
Zal morgen eens kijken of ik nog een 4 zie staan.
Uw voorbeeld staat ook wel te blinken, eigen voorbeeld of van een andere klant?
+1
Kramer U800
@Fendt 106 S Christoph Danku wel, de 106s die 2 jaar geleden gerestaureerd is staat bij C.J. van den Heuvel in Nijkerkerveen, voormalig Fendt dealer. Bij ons in de buurt. Als u een front aftakas en front hefinrichting zoekt voor uw 106s dan is de kans groot dat die bij hun ligt want hun handelen in 2de hands Fendt onderdelen.
+1
@Kramer U800 Er staat enkel 154 op, geen 4 meer ervoor te bespeuren.
Ben je zeker van de motor inhoud?
Kwam volgende tegen in technische data.

(klik om te vergroten)

Cilinderinhoud fendt 100 serie.
@Kramer U800 waar heb jij je fendt grijs besteld?
Ik zoek namelijk nog de juiste kleur in 2K.
Mvg
Christoph
Kramer U800
@Fendt 106 S Christoph Het Fendt grijs heb ik bij Kramp vandaan. 1K lak is dat. 2K lak zou je moeten laten mengen denk ik bij de verf handel.
+1
@Kramer U800 amai, zo proper, echt om fier op te zijn. Mooi voorbeeld. Super 👍😍

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 106 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!