Stond dinsdagmorgen 6.00u op de plaats met een vrij nieuwe VGM kipper, waar ik m'n D8006 heb geladen.

John Deere 7230R

+5
WaterDeutzer
Stond dinsdagmorgen 6.00u op de plaats met een vrij nieuwe VGM kipper, waar ik m'n D8006 heb geladen.

Reacties

+3
a3vandiejen
Mooie combinatie.
+7
WaterDeutzer
En de achterkant

(klik om te vergroten)

VGM kipper
+2
Jotke
Moooe combinatie!

Blijft apart die Belsen met Nederlandse nummerplaat en andersom!
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Jotke:
nummerplaat en andersom

Ik heb naar de reden gevraagd: BE accepteert geen getrokken materieel met NL kenteken op hun grondgebied aan 't werk zonder dat deze door de DIV is goed bevonden. In de praktijk bleek een gehele BE registratie eenvoudiger. Ik heb er 28 jaar gewoond en ondernomen, maar van 1 Europa hebben ze in België nog weinig aangetrokken.
+1
Jotke
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
Ik heb naar de reden gevraagd: BE accepteert geen getrokken materieel met NL kenteken op hun grondgebied aan 't werk zonder dat deze door de DIV is goed bevonden. In de praktijk bleek een gehele BE registratie eenvoudiger. Ik heb er 28 jaar gewoond en ondernomen, maar van 1 Europa hebben ze in België nog weinig aangetrokken.

Aah dat is dus de reden dat veel akkerbouwers en loonwerkers hier in de grensstreek NL en BE kentekens hebben...

Maar... regenpompen zijn ook met NL kenteken? Die rijden toch massaal de grens over naar een aantal speciaal voor de landbouw opgezette tankstations...
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Jotke:
regenpompen zijn ook met NL kenteken

Daar zit een logica in: een regenhaspel is geen getrokken werktuig, maar een zelfstandig werkende machine (in 't veld). Daarnaast denk ik dat er binnen landbouwtransport (rode platen in België) geen discriminerende regeltjes zijn?
+1
Jotke
@WaterDeutzer

Ja oké, das waar.

Oké, zou niet weten hoe het precies zit met de platen daar.

Nederlanders rijden hier ook gewoon met een witte plaat achterop de motor de grens over voor de rode diesel.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Jotke:
zou niet weten hoe het precies zit met de platen daar.

Landbouwtrekkers van boeren en loonwerkers die uitsluitend landbouwwerken doen hebben rode platen met witte letters en hebben daarmee alle oude privileges als vroeger. Ga je 1 vracht zand of puin vervoeren, zelfs voor agrarische bestemming als boer of loonwerker dan moet je witte platen met rode letters voeren, gelijk auto's en trucks. En ben je gebonden aan heel veel meer regeltjes.
+1
Jeroen 86
@WaterDeutzer als je zand of puin voort voor je eigen boerderij mag het weer wel met gewone landbouwplaten
+1
hoekske
@WaterDeutzer wij rijden tog gewoon met nederlandse kentekens op trekker en alle getrokken werktuigen in belgië (vroeger witte aanhanger GV plaat) En zover ik weet zowa iedereen hier in de regio. Kan niet zeggen dat we daar ooit problemen mee gehad hebben. Ook niet bij controles ed.
Zal natuurlijk ook wel per regio en agent verschillen wat wel en nie toegelaten word.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hoekske:
rijden tog gewoon met nederlandse kentekens op trekker

Beetje lastig om het goed uit te leggen, maar gewoon grensoverschrijdend verkeer heeft daar niks mee te maken. De speciale keuring van NL getrokken materieel in BE heeft alleen te maken met 'werkzaamheden in en voor BE'.
+1
hoekske
@WaterDeutzer heb het dan ook over werkzaamheden in België en ook wel eens voor de overheden daar. Maar het zal wel een grijs gebied zijn aan de grens en de ene of de andere agent dat maakt ook wel verschil.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hoekske:
Maar het zal wel een grijs gebied zijn aan de grens en de ene of de andere agent dat maakt ook wel verschil.

Voor mij was het ook nieuwe informatie welke ik in Zeeland kreeg deze week dat over het extra keuren van NL volgwagens in BE.
+1
Jotke
Quote Reactie van @hoekske:
@WaterDeutzer wij rijden tog gewoon met nederlandse kentekens op trekker en alle getrokken werktuigen in belgië (vroeger witte aanhanger GV plaat) En zover ik weet zowa iedereen hier in de regio. Kan niet zeggen dat we daar ooit problemen mee gehad hebben. Ook niet bij controles ed.Zal natuurlijk ook wel per regio en agent verschillen wat wel en nie toegelaten word.

Zo gaat dat hier ook ja. Witte plaat op aanhangers/getrokken materieel of vanaf bepaald gewicht geel dan. Geel achterop trekkers, meeste ook een witte voor aan de uitlaat, motorkap of achter het raam. Schijnt dat alleen achter door de meeste agenten voldoende gevonden wordt maar voor zekerheid doen meeste gewoon voor en achter.

Sommige rijden nog met de GV platen.

Er zijn ook bedrijven aan zowel de Nederlandse als Belgische kant van de grens die Nederlandse en Belgische platen hebben. De ene combinatie Nederlandse, andere Belgische of gecombineerd zoals bovenstaande.
hoekske
@Jotke gv platen is omdat die dan al op de trekker zaten en daarop het kenteken aangevraagd is. Bij ons hebbe alle trekkers behalve degene die met kenteken afgeleverd zijn gewoon de gv platen nog als kenteken.
+1
Jotke
@hoekske

Aah oke.
+2
Super dik matriaal👌
+2
mieras
Afgelopen januari hebben ze een aantal nieuwe kiepers in gebruik genomen. Dat kunnen deze wel zijn. maar er word daar ook goed voor het materiaal gezorgd.
Ik heb wel eens begrepen dat ze werk hebben tot aan de franse grens.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mieras:
maar er word daar ook goed voor het materiaal gezorgd.

Ik heb mijn Deutz bij 1 van de 2 broers Goud gekocht. Samen hebben ze het grondverzet bedrijf, maar 1 heeft los daarvan ook een groot fruitteeltbedrijf op korte afstand. Hun opa is kort voor de watersnoodramp begonnen met grondverzet en is hard gegroeid door de herstelwerken na de ramp.

Ik heb bij ophalen een dik fotoboek doorgebladerd bij de koffie met hun vader er bij. Ik had wel een hele dag kunnen blijven!🥰

(klik om te vergroten)

Een hoekje in de werkplaats van Goud in Waarde

(klik om te vergroten)

Een nette Steyr

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7230R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!