Foto van een Ford 7810 Silver Jubilee. Afgelopen maandag 29-8-2022 , heb ik twee paarden vervangen door de 100 paardenkrachten van de 7810. Was ingehuurd om de huifkar te trekken voor een rondrit . EÃ

Ford 7810 Silver Jubilee

+11
mklok
Foto van een Ford 7810 Silver Jubilee. Afgelopen maandag 29-8-2022 , heb ik twee paarden vervangen door de 100 paardenkrachten van de 7810. Was ingehuurd om de huifkar te trekken voor een rondrit . Eén van de paarden was geblesseerd , en met de trekker ervoor kan je toch een hele grote rondrit maken.

Reacties

+2
valmet6400power
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen maar met oog op die voetbalvereniging met een platte kar.. Hoe zit het als je hiermee een ongeluk krijgt? En dan met name als er persoonlijk letsel wordt opgelopen in de huifkar? Je gaat er vanuit dat er niks gebeurd natuurlijk maar wellicht heb je ernaar geïnformeerd?
+1
Fast Eddy
@valmet6400power

Een huifkar is ingericht voor het vervoer van personen. Een platte kar is dat niet. Juridisch gezien zou je er misschien gordels in moeten hebben om de kar met een trekker te trekken.
+1
valmet6400power
@Fast Eddy
Goed punt inderdaad, heb gelukkig geen ervaring met juridische aspecten op dat punt gelukkig..
+1
casejxu
@valmet6400power met optocht voor de kinderen in ons dorp valt regelgeving vanuit verzekeraars mee. Max 5km. Degelijke hekken/reeling om de wagens. En de mensen op de kar moeten goed kunnen zitten. Vast zetten hoeft niet ivm de lage snelheid.
+2
Kramer U800
@Fast Eddy Inderdaad, maar alleen gordels zijn heel gevaarlijk om te monteren, dat komt omdat hier langs-banken in zitten (in de lengte), daarbij mag dat absoluut niet. Stel je krijgt een frontale aanrijding van voor of achter en je zit ingegordeld dan kan je je rug of nek breken. Onze buscamper heeft dit ook zo, en bij de keuringen zei de RDW ambtenaar dit er letterlijk over.
+2
Hurli356
@Kramer U800 dat zal dan ook de reden zijn dat ze bij defensie in de 4 tonners altijd ook los zitten, zijn ook banken in de lengte
roscho
@Hurli356 De reden daarvoor ligt nog iets anders. In een oorlogssituatie moeten de soldaten vlot uit de wagen kunnen komen om in dekking te kunnen gaan.
In mijn diensttijd (1975) was ik chauffeur op een 3-tonner en reden we de boys naar de velddiensten. Daar werd specifiek op het in- en uitstappen geoefend. Dat ging steeds sneller, tot een van de jongens met zijn voet achter de rand haakte, een buiklanding maakte en daarbij probeerde zijn uzi stuk te bijten. Helaas was de uzi sterker en miste de soldaat daarna 2 voortanden. Maar het doel, sneller uitstappen, was bereikt... 😣
+4
mklok
@valmet6400power Deze huifkar is ingericht voor vervoer van personen plus dat er een vergunning voor is en we waren verzekerd voor deze dag.
+1
mf 35x
Het ziet er leuk uitðŸ‘
Ford 8700 force
Toppertje! Mario C. 🤠ðŸ‘
+1
mklok

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7810 Silver Jubilee ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!