Foto van een Fendt 312 Vario TMSMijn trekker heeft de 14.000 uur ook volgereden vanmorgen. Waarvan ik de laatse ≈100 uur. Maar hij zal nog wel een poos door gaan, aangezien ze trekkers hebben met no

Fendt 312 Vario

+1
dutchgamer
Foto van een Fendt 312 Vario TMS
Mijn trekker heeft de 14.000 uur ook volgereden vanmorgen. Waarvan ik de laatse ≈100 uur.
Maar hij zal nog wel een poos door gaan, aangezien ze trekkers hebben met nog hogere uren standen. Onder tussen blijft de turbo goed door fluiten als je het gas loslaat.😎👌

Reacties

rubenv
Nog grote dingen aangehad in de 14000u?
+1
dutchgamer
@rubenv niet dat ik van weet. Alleen een brandstof injector of verstuiver die niet helemaal 100% is de laatse 30 uur ofzo. Dit heeft geen effect op de motorprestatie dat ik merk.
+1
Fendttrisixfan
@dutchgamer snel alle 4 de verstuivers vervangen dan, zou de eerst niet zijn die een gat in de zuiger blaast
dutchgamer
@Fendttrisixfan je kon een sissend/ lucht zuigend geluid horen rechts van de motor. Als de monteur een brandstofleiding iets bewoog, hield het op. Hij doet het ook niet constant. Het brandstofsysteem staat nog goed op druk. Dat heeft een monteur gecheckt. Ik begon dat geluid halverwege de morgen te horen en ben toen begin van de middag bij Van Der Weerd langs geweest.
rubenv
Nog grote dingen aangehad in de 14000u?
+1
Baltus_steyr
Hoeveel uren hebben de andere trekkers en wat voor merken zijn dat?
dutchgamer
@Baltus_steyr beide Fendt.
Een 211 vario met 15.000 uur en een 712 vario met tussen de 18.000 en 22.000 uur als ik het goed herinner.
Gisteren gehoord van een vertegenwoordiger van Van Der Weerd op de ATH.
jammermaarhelaas
Moet ook wel voor die prijs.
+1
Fendt926Driver
@jammermaarhelaas leg eens uit?
Waarom moet iets wat voor die prijs is zoveel uur maken?

Prijs per draaiuur is toch leidend?
+1
Andre150
.
+3
jammermaarhelaas
@Fendt926Driver

Ja. klein rekenvoorbeeld.

€ 100.000 / 10000uur = € 10,- per uur
€ 125.000 / 10000uur = € 12,5 per uur
€ 125.000 / 12500uur = € 10,- per uur

Wat betreft brandstof, dat ligt vooral aan wie er achter het stuur zit.

En begrijp me goed, wie graag met een Fendt werkt moet dat zeker doen, zul je mij niet over horen. Ik spreek in het echt alleen loonwerkers over hun ervaring met Fendt, en die (de medewerkers, de baas praat anders) zeggen over andere merken "het is geen Fendt" 😀
+4
dx11
@jammermaarhelaas en onderhoud en reparatie is een beetje geluk hebben, dus met een goedkope trekker verdien je altijd meer? Toch raar dat weinig mensen geld willen verdienen dan?
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @dx11:
met een goedkope trekker verdien je altijd meer

Ja, letterlijk waar.

Kun jij mij dan vertellen, en liefst rationeel onderbouwd uitleggen welke trekker goedkoop is?
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @dx11:
onderhoud en reparatie is een beetje geluk hebben

Ja, is dat zo?
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @dx11:
Toch raar dat weinig mensen geld willen verdienen dan?

Is dat zo?
dx11
@jammermaarhelaas hier zijn de goedkopere merken helemaal verdwenen. Geen zetors meer, geen Belarus, geen eurotrac. Dus ja, wellicht is dat zo
@dx11 new Holland was een goedkoper merk, en ze zijn nu toch een grote speler. Weet eigenlijk niet wat ze nu kosten tov de rest. Is ook steeds moeilijker te vergelijken
jammermaarhelaas
@ronald-deutz-fahr

Wat maakt NewHolland een goedkoper merk volgens jou?
@jammermaarhelaas de aanschaf prijs. Dat zegt natuurlijk niks over de kostprijs per draaiuur, maar het is niet zo dat goedkope trekkers in aanschaf geen opmars maken. Bij nh zie je toch anders. Al durf ik niet te zeggen wat ze nu kosten tov de rest (alles is duur )😅
jammermaarhelaas
@ronald-deutz-fahr

Er zijn er wel die naar NH kijken vanwege de aanschafprijs, en ervaringen met een duurder merk waardoor de goodwill daar een beetje af gaat. Uiteindelijk is het dan toch vaak net even een te grote stap om van merk te wisselen, want bv het hele GPS verhaal is soms anders, en je moet je dan weer helemaal inwerken in een ander systeem, om maar wat te noemen.
jammermaarhelaas
@dx11

Dat onderhoud en reparatie een beetje geluk hebben is, en dat weinig mensen nog geld willen verdienen daar ga ik niet in mee.

Misschien waren de Zetors wel heel goed, niet alleen technisch maar ook financieel, dat wil ik zeker aannemen. Bij mijn weten heeft JD dit (deels?) overgenomen, 5000 serie?
Belarus en Eurotrac heb ik vraagtekens bij gezien de verhalen, maar goed, wat zijn verhalen waard?
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Waarom moet iets wat voor die prijs is zoveel uur maken?

Wanneer prijs per draaiuur leidend is, en je gaat uit van gelijke kosten voor onderhoud en reparatie, dan zal de hogere aanschafwaarde ergens goedgemaakt moeten worden.
Brandstofverbruik heb ik reeds geadresseerd, maar wie het daar op kan halen, de krijgt van mij een felicitatie.
+3
@jammermaarhelaas
Quote:
Brandstofverbruik heb ik reeds geadresseerd, maar wie het daar op kan halen, de krijgt van mij een felicitatie.

Nooit een luchtgekoelde Deutz gehad zeker?😎😜
+1
jammermaarhelaas
@ronald-deutz-fahr

Nee.

@Fendt926Driver wel, dus hij zal het verschil weten?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
dus hij zal het verschil weten

Klopt..
Van ellende de deutz de deur uit gedaan. En al ruim 20 jaar zeer tevreden met fendt
+1
Welgerap52
@Fendt926Driver iedereen het merk waar die zich goed bij voelt. Ieder merk heeft mindere types behalve same!
steyrlanzboy
Mooi

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 312 Vario ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!