Foto van een Same Corsaro 70 met Verhoest industriebloemkooloogsterWat zal die Italiaan kou lijden, is wat anders dan aan het Gardameer

Same Corsaro 70

+10
RVM
Foto van een Same Corsaro 70 met Verhoest industriebloemkooloogster

Wat zal die Italiaan kou lijden, is wat anders dan aan het Gardameer

Reacties

+7
Fast Eddy
Zal wel een kwalmpot zijn zo aan de uitlaat te zien.
+4
jehan
@Fast Eddy zou het geen antenne zijn voor wifi ontvangst
Fast Eddy
@jehan

Bliksemafleider zou ook nog kunnen.😉
+1
RVM
@Fast Eddy denk het ook, sowieso als je in de wind werkt en je staat de hele dag aan die oogstband ( die nu omhoog staat ivm keren kopeind )
+3
manus
Wordt nog mooi gebruikt, kost alleen de diesel
+2
yoohan
Dit zijn wel goeie trekkers. Zo'n Corsaro is nog niet zomaar met pensioen, die knort er nog wel een paar jaartjes bij op. Mooi hoor zo nog volop in bedrijf 👍
+3
wim-same
@yoohan En een Corsaro start gewoon goed hoor met dit koude weer.
+2
BEboer
Quote Reactie van @wim-same:
nieuwe

Onze saturno heeft het toch zwaar als het koud is... Maar plan B is gwn even een paar meter vooruit trekken 😂
+2
wim-same
@BEboer Ik denk dat een Corsaro ook beter start als een Saturno. althans bij mij wel.
+4
deufi
Mooi plaatje. De uitlaat hebben ze flink verhoogd!
+1
a3vandiejen
Prachtige foto.
+2
aertspa
De eerste corsaro's en saturno's met een rotatieve (cav) pomp startten moeilijker bij koud weer
same is daarna heel vlug teruggekeerd naar de lijnpompen
van de eerste tot de laatste same's starten heel goed
+1
Martinsame
@aertspa die van wim start super maak niet uit hoe koud het is
+1
aertspa
@Martinsame is deze al niet uitgerust met de ingebouwde injectiepomp? Wim?
+1
wim-same
@aertspa Nee, een roterende pomp, en start super.
+1
yoohan
@wim-same
Die Saturno 4wd die je eerst had, startte ook goed en had volgens mij ook gewoon een CAV pomp toch?
Die 2wd Saturno is nog niet helemaal klaar om er wat zinnigs over te zeggen.
wim-same
@yoohan de Saturno DT startte minder vlot als de Corsaro hoor. En inderdaad, de 2 wd Saturno moet eerst nog verder afgemaakt worden om er wat over te kunnen zeggen.
aertspa
@wim-same heel goed
er zijn er die starten, maar de 6 cilinder met rotatieve pomp ......
+1
yoohan
@aertspa
Ik heb van @joop-same weleens begrepen dat er ook een modificatie is geweest bij de Drago's met roterende pomp. Andere klepzittingen oid? Weet het niet precies meer.
+1
aertspa
@yoohan dat weet ik niet
wel weet ik dat het mogelijk was om een bosch lijnpomp te monteren
was dag en nacht verschil bij het starten
+1
yoohan
@aertspa
Ja met zo'n lijnpomp doen ze het altijd wel eigenlijk. Weet niet waarom er een roterende of lijnpomp gebruikt werd, was dat een optie ofzo?
+1
aertspa
@yoohan die paar modellen (corsaro saturno en drago) waren de enige met een rotatie pomp het was geen optie af fabriek met een lijnpomp
ik weet niet of het een aftermark was of gewoon dealers die het zelf deden
+2
joop-same
@aertspa Er werden koppen met klepzetels ingezet, die er origineel in die modellen niet in zaten.
en de kleppen kwamen hoger in de kop te liggen, en er werd een exstra vlamstarter bijgezet.
De montage van de klepzetels was wel een fabrieks modificatie.
joop-same
@yoohan De CAV pompen waren een stuk goedkoper dan de lijnpompen, Fendt heeft ook in die jaren een CAV pomp op enkele types gehad.
+1
wim-same
@aertspa De Drago van Adrie start ook moeilijk, en ik heb een Drago gehad die ook goed startte. Allebei met roterende pomp
+2
aertspa
+2
vandewalje
Die zit volgens mij hier bij mij in de buurt , die combinatie heb ik precies nog gezien !

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Corsaro 70 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!