Vanmiddag is de xylon afgeleverd, er zijn heel wat verbeterpunten aan (onderandere de kabelboom vervangen). Hopelijk kunnen we de trekker voor het aankomende seizoen goed werkend krijgen, daarna weer

Fendt Xylon 524

+5
fendtje1994
Vanmiddag is de xylon afgeleverd, er zijn heel wat verbeterpunten aan (onderandere de kabelboom vervangen). Hopelijk kunnen we de trekker voor het aankomende seizoen goed werkend krijgen, daarna weer netjes in fendt kleuren zetten.

Reacties

+3
2850Johndeere6R
Heb je de trekker gekocht met speciale bedoelingen een specifieke klus zegmaar? Of gewoon omdat het prachtige trekkers zijn? Mooi exemplaar die zeker wel wat liefde mag hebben. Met de orginele kleuren zou hij al flink opknappen denk ik💪🏼💪🏼
+5
fendtje1994
De trekker is niet met een speciale bedoeling gekocht buiten dat het gewoon onwijs lekker is om een extra trekker te hebben tijdens grassen. Het zou mooi zijn als we er mee kunnen gaan maaien en waarschijnlijk op de kuil met een verdeler ervoor. Wij denken ook dat het een flink ander gezicht zal zijn met een paar knappe kleuren.
+2
DANOONTJE POWERR
@fendtje1994 gaaf ding, voor het maaien zou ik even met @Fendt926Driver sparren.
Ze lopen nogal snel warm.
+4
fendtje1994
@DANOONTJE POWERR ja dit is wel bekend bij ons, hebben ons flink ingelezen. Het is ook zeker niet de bedoeling dat hij onwijs op ze donder gaat krijgen.
+4
Fendt926Driver
@fendtje1994 prachtig apparaatje.
Heb er ook 1maar dit lijkt de kommunaal uitvoering met voor en achter gelijke banden maat.
Zijn heerlijke trekkers en zijn enorm sterk.
In de mais met lostrekken doen ze weinig onder voor de 926.
Mede door de (veel) langere wielbasis.
Maar veel vermogen vrages is funest voor deze machines.
2 uur volop voor de mixer
Tripple maaier
Enz dan lopen ze warm en zijn ze zo kapot.
En dan begint het.
Je kunt bijna nergens bij met sleutelen.
Laatst de turbo vervangen.
Maar alleen uitbouwen zijn ze al 6 uur mee bezig geweest.
Verder heerlijke trekkers

En wil je ook zeker niet bang maken.
Zou er zo 1 weer kopen als mijne het zou opgeven.
Want ze sturen bij ons op 600/65R34 vooropnog steeds enorm stik
En mijne loopt volgas kort aan de 60 kmh.
Maar meestal rij ik met een 1800 a 2000 toeren een kleine 50kmh
+1
fendtje1994
@Fendt926Driver serienummer zegt ook 524/25/.... dus idd een kommunal, zit hier veel verschil in met de trekkers met een serienummer 524/24/....? (Afgezien van de wielmaat)
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @fendtje1994:
dus idd een kommunal, zit hier veel verschil in met de trekkers

De overbrengingsverhouding van de voor en achterwielen is anders dan de landbouw uitvoering.
En de komunal heeft plastik demonteerbare achterspatborden in plaats van blikken bij de landbouw uitvoering
+2
pizza power
Mooi ding, veel plezier ermee. je hebt wel wat bijzonders zo.
+2
Fendt926Driver
Heb je er luchtremmen op?
En electronische fronthef?
Hoeveel dw zitten er op?
+1
fendtje1994
@Fendt926Driver zitten luchtremmen op ja, geen electrische fronthef
+1
fendtje1994
@Fendt926Driver dus 4 dw achter, 2 voor, aan de zijkant lijkt nog wel loadsensing te zitten van toen er een maaiarm opgezeten heeft

(klik om te vergroten)

8 ventielen achter

(klik om te vergroten)

4 ventielen voor, onder de pto
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @fendtje1994:
Fendt926Driver dus 4 dw achter, 2 voor, aan de zijkant lijkt nog wel loadsensing te zitten

Er zit een ls pomp op.
Dus load sensing zit er zowizo op.
Alleen de koppelingen en snuffel leiding kunnen ontbreken. Maar achterop zit bij de topstang een drukloze retour (lijkt mij)
En aan het linker spatbord 2 andere koppelingen.
Zou ook de power beyond kunnen zijn.
De midmount zijn met een T stuk bijop de achter koppelingen gezet.

Achter de kabine halfweg tot de hefarmen zit ook de hendel voor de dubbelwerkende hef
+1
fendtje1994
@Fendt926Driver bedankt voor de tip over de hendel. Met aan de zijkant bedoelde ik voor naast de cabine.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @fendtje1994:
Met aan de zijkant bedoelde ik voor naast de cabine.

Dat heet bij fendt de mid mount ventielen.
Die zijn met T stukken verbonden aan de achter ventielen.
De hendel naast de topstang houder is de seizoens schakeling van de frontaftakas.
Die staat nu uit.
Rustig indrukken zou (soms met iets draaien met de hand aan de aftakas) de aftakas weer moeten koppelen met de motor.
Draaien zal die dan niet eerder dan dat je (natuurlijk) de aftakas knop in de kabine indrukt.
+1
fendtje1994
@Fendt926Driver bedankt voor je reactie, dit gaan we even proberen!
+4
RPCounty
Prachtige trekker. Ik hou er wel van. Net zoals de Intrac van Deutz. Je houdt er van of je vindt t niks. En dat alles dr met de schoenlepel op gemonteerd zit neem je dan voor lief. Veel plezier er mee gewenst👍👍
+2
fendtje1994
@RPCounty dankjewel, hoop ook dat het ons gaat bevallen
dutchpower
Heb je hem weer te koop? Teveel werk aan?
+1
Sanderford
@dutchpower ik zag wel dat de powershift niet lekker was, wellicht is dat een te grote uitdaging om zelf aan te pakken.
+1
fendtje1994
@Sanderford ja klopt, dit gaan wij zelf helaas niet redden. Wel heel jammer
Sanderford
@fendtje1994 inderdaad jammer, maar begrijpelijke keuze. Versnellingsbak is vaak al een redelijke uitdaging, laat staan een powershift

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Xylon 524 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!