Foto van een ZF T-3000 bak van een International 1246, bezig met revisie en ombouw naar 40km/h. Foto is geplaatst door Koiter op 30-01-2023 om 20:21:26, met 24 reacties.

International 1246

+4
Koiter
Foto van een ZF T-3000 bak van een International 1246, bezig met revisie en ombouw naar 40km/h

Reacties

+2
Gavrie Willemsen
Moet er veel aan veranderd worden om hem 40 te laten lopen?
Fendt_favorit
@Gavrie Willemsen ben ik ook benieuwd naar, wat er aangepast wordt.
+1
Koiter
@Gavrie Willemsen het is enigsinds te overzien. Deze trekkers zijn geleverd als 25 en 30, waarbij dat verschil puur in de 6e versnelling zit. Door beperkte ruimte is deze set veranderen door andere tandwielen geen optie helaas, en wordt het gat tussen 5 en 6 wel heel groot. Ik verander bij deze bak de groepen, daarbij moet de bekende ingaande as die 9 van de 10 keer versleten is vervangen worden. Is wel een heel kunstig asje met 2 vertandingen en meerdere lager en keerring loopvlakken. De originele hoog wordt nu de laag als het ware, en de orginele laag wordt veranderd en dus de nieuwe hoge giering
+1
Koiter
@Koiter voordeel van dit tenopzichte van kroon/pignon wisselen is dat de 4x4 overbrenging in takt blijft
Fendt_favorit
@Koiter en heb je die ombouwsetjes zo ergens te koop? Heb een Fendt 614S, daar zou dat ook zo in moeten kunnen.
Koiter
@Fendt_favorit daar ben ik inderdaad mee bezig, worden nu gedraaid, gestoken en gehard en verwacht binnenkort de eerste sets hier
mf 6150
@Koiter
Knap klusje, petje af! Zelf uitgemeten en gerekend? Hoe traag kan je straks rijden?
+1
Koiter
@mf 6150 ik zal morgen de snelheidsgegevens even hier neerzetten😄
Koiter
@mf 6150 Ik hou wel van een uitdaging, op standaard banden zou dat 1,6km/h moeten zijn. Deze bak krijgt ook nog een kruipbak er bij, dus 0,65 zou de laagste snelheid zijn
Koiter
@mf 6150 die werkt, maar die verandert alleen de hoge groep, daardoor wordt halfjes schakelen niet meer mogelijk omdat de snelheden dan raar uit gaan komen
mf 6150
@Koiter
Voordeel zou dan wel zijn dat je dus nog trage werkzaamheden als kopeggen of kuilverdelen kan doen dan toch?
+1
Fendttrisixfan
Is bij mijn 611s ook gebeurd, maar 40 haalt ie wel vlot,
Sanderford
Mooi werk! Zoiets wil ik bij mijn 12 ook nog es, heb nu een 25 bak helaas, als ie 35 a 38 wil lopen zou mooier zijn.

Ik heb ergens in Duitsland ook eens gezien dat ze de prise as wisselden met die van een 1455 bak. Je moet dan verschillende tandwielen in het groepencompartiment wisselen. Ik ben benieuwd of dat zo past
thomas-renault
Hoe gaat het hier nu mee en hoe hard rijd hij nu?
+1
Koiter
@thomas-renault delen net in huis, dus ga tzt weer opbouwen

(klik om te vergroten)

thomas-renault
@Koiter ben benieuwd ik wil hetzelfde gaan doen bij mijn bak. Een t3450 als ik het goed heb. Is er makkelijk aan deze onderdelen te komen? En geeft dit nog verandering op de voorloop?
Ron-624
@thomas-renault Lijkt me dat dit geen verandering geeft op de voorloop, omdat deze as voor de as zit die 4wd bak aandrijft.
+2
thomas-renault
@Koiter hoever ben je met het project?
+6
Koiter
Inmiddels is het weer even geleden maar de bak is inmiddels ingebouwd in de trekker, loop nu 44 km bij 2300 toeren. Dus mooi vlot😄project geslaagd
+1
Gavrie Willemsen
@Koiter heb jij die tandwielen op de foto zelf uitgemeten en laten maken en harden? Ik vind dit zeer interessant allemaal
Fendt_favorit
@Gavrie Willemsen ik ook, wil het graag volgen.
thomas-renault
@Koiter knap werk👍 heb je er setjes van te koop?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!