Foto van een Fendt 415, vandaag de nieuwe banden en velgen onder de trekker gezet. Foto is geplaatst door henrikdw op 11-02-2023 om 19:33:46, met 45 reacties.

Fendt 415

87 foto's van @henrikdw

+2
henrikdw
Foto van een Fendt 415, vandaag de nieuwe banden en velgen onder de trekker gezet

Reacties

+2
RaHeados
Altijd netjes met wat vers rubber er onder 👌👌
+1
MaxxuM4ever
Nu nog een spatbord verbreder extra achter?
henrikdw
@MaxxuM4ever Ja volgende week komen er voor bredere voorspatborden op en verbreders achter. Trekker staat nu wel iets breder op spoor dan we gedacht hadden, maar dat is ook wel fijn met de mesttank op het kopeind denk ik
+3
bart99
@J asper Dit wil je
+1
new holland koen
@bart99 Mooi de oude van @RaHeados overnemen...
RaHeados
@new holland koen is al verkocht. 🤣
zettelmeyer
@bart99 305 was toch goed genoeg??
+1
J asper
@zettelmeyer Alleen in stappust kunnen 305’jes werk van 150/200 pk😎 Dikke meststrooiers, ploegen of 30 kuubs mesttransporttanken.
+3
bart99
@zettelmeyer Een 300 erbij als veehouder is idd wel een must😜
new holland koen
@bart99 Vertel, ik heb er nog nooit een gemist!😜
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Vertel, ik heb er nog nooit een gemist!

Vertel..
Ik heb net een 300 bijgekocht
+1
new holland koen
@Fendt926Driver Op stage met een 311lsa gereden en ook wel met de 308ls van de jongvee opfokker. Zeker die 311 was best leuk rijden maar als ik het vergelijk met onze Ford 7840 die even oud is voelt het toch als een stap terug. Enorm zware koppeling in verhouding (ook vergeleken met onze andere fords), geen powershift en een kleine cabine.
Mij lijkt zo'n 305 bijvoorbeeld ook wel een beetje overbodig bij ons. Voor bijvoorbeeld kunstmest strooien of harken wat je ermee zou kunnen doen kunnen we net zo makkelijk de 7840 pakken die er toch staat. Voor ander werk heb je al snel meer pk / gewicht nodig.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Zeker die 311 was best leuk rijden maar als ik het vergelijk met onze Ford 7840 die even oud is voelt het toch als een stap terug. Enorm zware koppeling in verhouding (ook vergeleken met onze andere fords), geen powershift en een kleine cabine.

Zo heeft iedereen zijn eigen gevoel bij een trekker.
Een 312 staat hier ver boven een ford 7840
+3
new holland koen
@Fendt926Driver Wat is daar jouw reden van dan?
Zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeur wat alleen maar goed is maar ik ben altijd wel nieuwsgierig naar een onderbouwing
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Wat is daar jouw reden van dan?

Ik heb helemaal niets met powershift trekkers.
Mijn xylon heeft het. Maar dat is nog vaak even met de koppeling bij opschakelen op de powershift.
En de vloeistofkoppeling rijdt zo super fijn daar kan geen (bokkige) ford tegen aan.
Op stage vroeger veel op een 7710 gereden en soms op een 5610.
Die hadden een drukschakelaar in de vloer om met linker voet de dual power (klopt de naam?) Te kunnen schakelen.
Maar de boer had beide trekkers om laten bouwen naar een schakelaar op de versnellings pook zodat je met links kon koppelen bij dat schakelen. En zo is het mij toen ook geleerd.
+1
new holland koen
@Fendt926Driver Ja die vloeistofkoppeling rijdt idd wel heerlijk soepel.
Dual power hebben wij idd ook op de pook zitten omdat je die toch in de hand hebt met schakelen. Ik trap te koppeling er nooit bij in, beetje met het gas spelen en het gaat redelijk soepel. De powershift van de 7840 is wel vele malen soepeler dan de dual power in de 7710.
+1
Johny power
@new holland koen Dual power is altijd nog beter als hydrashift😉
valmet6400power
@Johny power
Dat is ook niet helemaal eerlijk want die hydrashift heb je 3x powershift en een dual power is alleen hoog-laag..
Johny power
@valmet6400power Dat klopt, maar hydra shift reageert altijd wat traag. Maar werkt wel goed hoor. Zekkkr voor die tijd.
+1
valmet6400power
@Johny power
Ja voor de tijd was het erg vooruitstrevend, maar zo snel als de huidige powershifts zijn ze inderdaad niet!
+1
Pieter Buren
@Fendt926Driver met een wagen of giertank erachter kun je dual power gewoon op volle belasting opschakelen en dan is het ook nog soepel. Met iets lichts in de hef deed ik altijd even het gas los en dan schakelen. Met maaien wel dual power icm koppeling zodat de maaier op toeren blijft.

Maar het schakelen van de 7840 is veel soepeler dan dual power.
+1
Pieter Buren
@new holland koen toen wij de 7840 kochten dacht ik soms wel: 100pk is wel wat overdreven voor sommige dingen. Niet alleen voor schudden en harken, maar vooral bij weideslepen of sprintmasteren en ook voor onze huidige opraapwagen. Daarom maar de 95pk 7000 voor erbij gekocht😉. Buurman heeft wel een 305 en een 310 als hoofdtrekker. Straks een xylon.
+7
arjanvw
@Pieter Buren 100 pk is veel te veel en daarom maar een 95 pk erbij gekocht? 🤣🤣.
+3
Pieter Buren
@arjanvw precies.😂
new holland koen
@Pieter Buren Wat schelen zo'n 7840 en 7000 in gewicht? Dat is het enige wat je ermee wint naar mijn idee🙈
Hebben hier de 5600 nog maar om nou te zeggen dat ik die bewust liever pak voor bepaalde klussen kan ik niet zeggen. Puur hobby. Momenteel gebruiken we hem standaard aan de caesar kraan en bijvoorbeeld weislepen is hij wel handiger voor.
+1
Pieter Buren
@new holland koen de 7000 is ook hobby, maar moet nog wat aan gebeuren voordat we ermee kunnen werken. Weet zo niet wat die weegt. De 7840 is 4880kg. Maar voor het gewicht hoef je het hier op de klei niet te doen. In de zomer als je de 7000 zou pakken is de grond toch beton.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Pieter Buren:
Weet zo niet wat die weegt

3350 zou een 7000 wegen...
Pieter Buren
@Fendt926Driver denk dat die met 4wd wel iets meer weegt. Zet hem wel eens op de weegbrug bij de akkerbouwer verderop.
+1
bart99
@new holland koen Haha. Bij m’n werkgever hebben we een 304, maar wat een geweldige trekker is dat. Trekker stond altijd voor de mengwagen, altijd starten en lopen. Een gemakkelijk leven had die zeker niet, maar veel bedrijfszekerder dan die andere groene die voor de kuilsnijder staat. Maargoed er zit natuurlijk ook lang niet zoveel elektronica op. Trekker komt uit 1983 maar schakelt soepeler als menig nieuwe trekker. Als je goed verkavelt bent redt die zich ook prima met een 8 elements schudder
+1
trean
@bart99 in de akkerbouw worden ze ook nog steeds gebruikt. Dus eigenlijk moet elke boer er 1 hebben
J asper
+2
arjanvw
Wordt een mooie trekker van!
+1
Fendt926Driver
Mooie trekker zo. Wat zat er aan banden onder en wat heb je nu??
+1
henrikdw
@Fendt926Driver Dankje! Zaten toen we hem kochten voor 420/85r24 en achter 460/85r38 op, en nu voor 540/65r26 en achter 650/65r38. Achterbanden zijn gebruikt en 75% ongeveer
+2
Fendt926Driver
@henrikdw dat zijn hele mooie breedtes van banden voor een 150pk trekker.
En 75% is mooi voor gras en bouwland
Pieter Buren
@Fendt926Driver trelleborg oogt wel wat agressiever voor de grasmat dan bijvoorbeeld vredestein of michelin of valt dat mee?
RaHeados
@Pieter Buren op t einde valt het allemaal wel mee 🤣🤪
+3
arjanvw
@Pieter Buren de maat 540/26 heeft volgens mij alleen trelleborg nog.
+1
RaHeados
@arjanvw nieuw wel ja, als je gelukt hebt een enkele Michelin 2e hands met nog wat profiel
+1
arjanvw
@RaHeados mag je wel een zaklampje meenemen!
henrikdw
@arjanvw Ja en Michelin had ze ook volgens mij?
+2
arjanvw
@henrikdw klopt, michelin XM 108. Met de multbib is die maat komen te vervallen. Erg jammer.
+1
henrikdw
@Fendt926Driver Ja inderdaad, en scheelde nog heel beetje met nieuwe. Voor mochten ook wel gebruikte op maar die 26inch zijn gebruikt niet te vinden
+1
T.Tanis
Ziet er strak uit😀

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 415 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!