Foto van een Massey Ferguson 188 het begin van de motor kap is er ook moest een stukje tussen 😜 valt nog niet mee want de motor pak niet recht maar het begin is er

Massey Ferguson 188

+11
FolkertMF
Foto van een Massey Ferguson 188 het begin van de motor kap is er ook moest een stukje tussen 😜 valt nog niet mee want de motor pak niet recht maar het begin is er

Reacties

+4
Hidde Gröniger
Poahh,
Mooi project
+4
Massey 2705
Knap stukje werk heb je daar gedaan...!👍
+1
FolkertMF
@Massey 2705 bedankt
+4
WaterDeutzer
Wat voor type aanduiding krijgt ie nu?
+3
FolkertMF
@WaterDeutzer ik denk een 199 de als je een 699 hebt is een 6 cilinder en de 399 en dan straks een 199
WaterDeutzer
Quote Reactie van @FolkertMF:
ik denk een 199

Je zou meer in lijn van de (ongebruikte-) 100 serie ook kunnen denken aan: 195 - 197 -198 waarvan de middelste in 177 ook weer een special is. Schiltjes kan je mooi in 3D printen. Hoe dan ook gaat 't wat moois worden!
+1
FolkertMF
@WaterDeutzer ik heb schildjes waar je een sticker op kunt plakken die zit ook op de 175 dus ik kan zo een paar stickers laten maken. heb heel lang gezocht om die te vinden
WaterDeutzer
Quote Reactie van @FolkertMF:
kan zo een paar stickers laten maken

Dat kan ook, maar je weet dat de alu giet schiltjes mooier zijn....En niet meer te krijgen. Dan is 3D plastic een prima alternatief.
+2
steyrlanzboy
Mooi
+2
Hannesman
Poah, machtig project 👌👌
+2
lanzkundendienst
Mooi project Folkert!
+1
Towaberg
Dat wordt een topper met een mooie sound 🥰
WaterDeutzer
Misschien een beetje jammer dat de demper straks door de kap komt en er niet naast zit zoals 100serie standaard. Of ga je de Turbo verdraaien? Wolf in schaapskleren is toch 't mooist.
+5
FolkertMF
@WaterDeutzer daar heb ik ook heel erg over getwijfeld om wat te doen met turbo is die natuurlijk ook prachtig maar dan moest er een gat in de motor kap en dat vind ik erg zonde en er is geen ruimte om met bochten naar de zij kant te komen dus heb ik de turbo er afgehaald en er gewone spruitstukken op ge zet wil hem zo veel mogelijk op een 100 serie laten lijken
+1
Hannesman
@FolkertMF super vet dat je hem zo netjes mogelijk maakt. Je zou de turbo naast de kap kunnen bouwen, al is dat ook geen gezicht 🤷
WaterDeutzer
Quote Reactie van @FolkertMF:
dus heb ik de turbo er afgehaald en er gewone spruitstukken op ge zet

Dat is een wijs besluit! Maar dan ga je ook de inspuitpomp laten aanpassen in afstelling?
+1
FolkertMF
@WaterDeutzer misschien de brandstofpomp op een ander inspuitmoment zetten. maar loopt nu ook heel mooi.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @FolkertMF:
brandstofpomp op een ander inspuitmoment zetten

Dat moet je niet doen. Als je nu tevreden bent zo laten, maar wel vreemd als die nu niet zwart gaat roken met belasten. Per arbeidsslag krijgt ie nu de hoeveelheid diesel wat er nodig is met turbodrukvulling.
+1
FolkertMF
@WaterDeutzer ja dat klopt ik had zelf ook verwacht dat die nu heel erg zwart zou roken maar dat is niet zo loopt prachtig heb hem nog niet echt op de tand kunnen voelen. de multi power slipt nu nog.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @FolkertMF:
multi power slipt nu nog

Heeft dat te maken met hogere vermogen?
+1
FolkertMF
@WaterDeutzer ja dat denk ik wel heb de multi power gereviseerd en met de 4 cilinder motor werkte hij top nu bij veel belasting slipt die er zit een veer in de overdrukventiel ik dacht zelf dat ik daar misschien wel wat aan kan doen zo dat die meer druk op het pakket krijgt
WaterDeutzer
Quote Reactie van @FolkertMF:
bij veel belasting slipt die

Ik weet niet meer hoe een MP werkt, maar de meeste lamellenkoppelingen werken gekoppeld met veerdruk en ontkoppelt met oliedruk. Er zijn ook wel dubbelwerkende hydraulische lamellenkoppelingen. Zou het een zwaardere (schotel-) veer kunnen worden?
FolkertMF
@WaterDeutzer multi power pakket wordt hydraulisch bekrachtigt de druk wordt geregeld door een soort ventielen blok met een veer er in die de druk bepaald als die veer strakker word zou de druk hoger worden.
+1
FolkertMF
@WaterDeutzer ik had gekeken in de werkplaatsboek van de 2000 serie ik dacht eerst dat ik hem het zelfde zou afstellen als een 2640 omdat die ook geen turbo heeft. tussen een 2640 en 2680 zit behoorlijk verschil in inspuitmoment
WaterDeutzer
Quote Reactie van @FolkertMF:
behoorlijk verschil in inspuitmoment

Dan moeten dat verschillende motoren zijn met andere verbrandingskamers.
+1
FolkertMF
@WaterDeutzer nee dat zijn de zelfde type motors de ene met turbo en andere zonder
+2
hooidonk
Mooi project Folkert en fijn dat hij al weer zo ver gevorderd is!
Wat zijn je plannen er mee?
+3
FolkertMF
@hooidonk wil hem eerst technisch goed hebben en op den duur een keer spuiten
siem
Hoe is het nu met deze trekker?
+1
FolkertMF
@siem het front zit er nu ook op maar veder is er niet veel veranderd wil er binnen kort weer mee beginnen
siem
@FolkertMF veel werk zie ik wel, maar ben benieuwd naar het eindresultaat, maar dat duurt nog even denkk..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 188 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!