Foto van een Deutz-Fahr D 7807 C motortje even nagezien omdat er een tik in zat, nu weer goed draaiend

Deutz-Fahr D 7807 C

+1
Deutz-5006
Foto van een Deutz-Fahr D 7807 C motortje even nagezien omdat er een tik in zat, nu weer goed draaiend
schluterman
@Deutz-5006 wat was de oorzaak dan?
+2
yoohan
@schluterman
Ik denk dat stukkie tin wat op de zuiger ligt 😜
+1
Deutz-5006
@schluterman Het glijlager van het tandwiel wat de ballandeur aandrijft was helemaal versleten waardoor het tandwiel wat kon kantelen. Gelukkig geen verdere schade opgelopen, trekker heeft al schades genoeg

Reacties

+1
caseboy
Wat is de bedoeling van dat stukje tin eigenlijk?
+3
Ronijn
@caseboy als je de kop erop vast zet, en je draait de motor een slag kun je aan de dikte van dat stukje tin meten hoeveel ruimte je hebt tussen de kop en de zuiger
caseboy
@Ronijn en is dat dan om te bepalen welke dikte koppakking je moet gebruiken?
+2
InsaneNL
@caseboy zelfde idee net iets andere uitvoering, bij deutz worden de cilinders met shims onder de bussen op hoogte gebracht. De snelle manier van werken is meer shims als nodig onder de bus, opmeten zoals op de foto en dan de bus een stukje omhoog trekken en het teveel aan shims er onderuit knippen.
+1
joop-same
@caseboy Dit is om de zgn. spaltmaat te bepalen, voor de juiste dikte van de koppakking.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr D 7807 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!