Foto van een Zetor 8245, zeldzame dingen... vraag me af hoe ze rijden/werken? Iemand ervaring?. Foto is geplaatst door demuywo op 09-03-2023 om 11:42:59, met 17 reacties.

Zetor 8245

+8
demuywo
Foto van een Zetor 8245, zeldzame dingen... vraag me af hoe ze rijden/werken? Iemand ervaring?

Reacties

+3
ZetorTwente
Sterke trekkertjes, 4cil zetor motor. Rechts een versnellingspook 3 of 4 versnellingen. Links een pook voor hoge of lage gearing of achteruit. Is dezelfde techniek als de crystal 8011 van 1968. Van jou deze trekker? Mooie achtergrond.
+1
a3vandiejen
Mooie Zetor.
+2
N-Htvt155Wessel
Zelf een 8211 gehad, sterke trekkers, achteraf spijt dat deze het bedrijf heeft verlaten. Rijd nu nog 1 8211 in Nederland naar mijn weten.
+2
demuywo
Nee, niet van mij, maar weet een gelijkaardige te koop staan en het kriebelt, maar van deze types ken ik niet veel. Had gehoord dat motor (4 cil) niet altijd goed is? 6 cilinders wel, weet niet of dat ook echt zo is? Zit ook een Turbo op, en een Hi-Lo.
+1
roy jd3130
@demuywo wat was er dan niet goed aan de 4cilinders ? Ik zou niet zo gouw weten wat er mis is aan de model
+1
demuywo
@roy jd3130 ik ook niet, haha... daarom dat ik hier eens een visje gooi 😉
Kramer U800
@demuywo Wat je bedoelt van de 4 cilinder is de koppakking misschien. We kennen mensen die een 8011 hebben gehad én ongeduldig waren, dus die lieten de motor niet warm worden en gingen gelijk vol gas er vandoor en als ze van het werk kwamen stonden ze nog niet stil of de motor was al uit. Door deze abrupte temperatuurverschillen scheurden de koppakkingen nog wel eens. Maar voor de rest; blijven ze lopen deze motoren zonder problemen. Of dat voor de 8211/45 ook geld kan ik niet zeggen.
+2
WaterDeutzer
Niks mis hoor met die dikke 4 pitters! Hi-Low is altijd standaard net als de hydro inschakelbare pto. Je moet wel de kale tandwielen aanleren, synchromesh is onbestaande. 'Dubbel-klutsen' is het devies! Onverwoestbare trekkers.
+1
ZetorTwente
@WaterDeutzer Deze serie had toch wel synchro op de versnellingen dacht ik?
+2
WaterDeutzer
Zou kunnen, ik ben nog uit de tijd van '0'-serie. Ik vind deze vierkante cabine eigenlijk best lelijk. Daarin tegen de vroegere schuine geweldig!
+1
demuywo
@WaterDeutzer de schuine was/is ook mooi, een 7045 vind ik nog net wat mooier dan deze 82, maar vind ze maar eens... we gaan eens informeren voor de 8245, ben benieuwd. Bedankt voor de reacties.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @demuywo:
we gaan eens informeren voor de 8245, ben benieuwd

Is dat voor deze van op de foto?
+2
jd3140jb
Een tijdje op een 10045 gereden (is wel 6 cilinder), beresterk maar reed wel soepel en snel voor een trekker van die tijd. En een machtig geluid.
+3
roy jd3130
@jd3140jb 12045 zal je bedoelen 10045 is een 4cilinder turbo
+1
jd3140jb
@roy jd3130 10045 dacht ik 6, maar is wel 30 jaar geleden, dus ik ga er niet over strijden. Ik ga er van uit dat je gelijk hebt. En nu je het zegt, de neus van een 12045 is een heel stuk langer dan van een 10045. Het was wel een hele fijne trekker om mee te rijden als 16-jarige (en toen bestond er nog geen trekkerrijbewijs).
+1
Kramer U800
@jd3140jb 10045 is altijd een 4 cilinder turbo. 120, 140 en 16011/45 zijn 6 cilinders.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 8245 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!