Foto van een John Deere 6R 250, @ dagen demo mogen rijden op de TKD met deze nieuwe JD met een Beco MAXXIM 340. Van huis uit een Fendt man, dus eindelijk eens echt kunnen ervaren wat dit merk te biede

Demo op de TKD

+2
bart-spies
Foto van een John Deere 6R 250, @ dagen demo mogen rijden op de TKD met deze nieuwe JD met een Beco MAXXIM 340. Van huis uit een Fendt man, dus eindelijk eens echt kunnen ervaren wat dit merk te bieden heeft.
Johny power
@bart-spies de grote vraag, hoe beviel het?
bart-spies
@Johny power de dag ervoor eerst van amsterdam naar Almere gereden. Daar vond ik de bak iets minder soepel schakelen dan een vario, ook maakte hij op de weg bij 40 nog aardig wat toeren.
In het terrein reed het eigenlijk heel makkelijk, gas geven en gaan, verder nergens om denken. Als je na het kippen weer vol bent moet de bak even nadenken over de versnelling en duurt het 3 a 4 seconden voor het terugzakken in de versnelling voor je goed weg rijdt. Maar over het algemeen positief (al viel het toerental, vaak tegen de 1800, me wel tegen.
Dat was todat ik vast kwam te zitten.....
De trekker "beschermt" zichzelf tegen overbelasting (denk ik dan) dus bij het sneller op willen trekken en het wisselen van richting (het jutteren) hoor je de trekker wel op spanning komen, maar hij gooit zichzelf dan in een keer uit de versnelling en doet hij niets meer. Dat viel me toch wel echt tegen.
Uiteindelijk ben ik eruit getrokken en dat gedaan in de kruipmodus, dat werkte dan wel weer heel mooi, is eigenlijk bedoeld voor het makkelijk en precies aankoppelen van machines, maar dat ging hier ook goed.
Fast Eddy
@bart-spies

Was de JD ook een vario dan?
bart-spies
@Fast Eddy een AutoPowr
Fast Eddy
@bart-spies

Daar zit toch geen versnelling in?
bart-spies
@Fast Eddy Nee klopt, met uit de versnelling bedoel ik in z'n vrij.
+1
Fast Eddy
@bart-spies

Jij reed in de wegversnelling op het zand? Om het beste uit een vreemde trekker te halen is een dag eigenlijk te kort.
bart-spies
@Fast Eddy er zitten in deze trekkers geen weg of veld versnellingen (expliciet naar gevraagd) en daarom heb ik ook 3 dagen gereden 😉
Fast Eddy
@bart-spies

Ik weet niet hoe het met de nieuwe bediening is. Eerder zat er een slinger in de sleuf waar het pookje doorheen ging. Het onderste gedeelte gebruikte je op het land en het bovenste gedeelte op de weg. Op de zijconsole kon je de toeren regelen.
+1
bart-spies
@Fast Eddy dat was hier niet inderdaad. Het was een echte kruishendel zoals een Fendt ook heeft.

Reacties

+2
bart-spies
Ja het hoort er ook bij....

(klik om te vergroten)

En zoals in de stijl van de TKD ook nog een keer goed op zn buik gelegd, gelukkig is het wel bij een keer gebleven.
+1
Fast Eddy
@bart-spies

Kiepen waar je vast staat. Dat zei de demonstrateur van Liebherr ook. Gelukkig geen last van gehad met die knikdumper van hun.
+2
bart-spies
@Fast Eddy Dan had er wel meer moeten gebeuren inderdaad, die dumpers rijden op dit terrein echt overal doorheen. De trekker zat hier door het zand in de klei daaronder..... zelf uitrijden was er niet meer bij
+2
Fast Eddy
@bart-spies

Er zat al een mooi dol gat naast de MAN stand. De rupsdumper zal het langste rond rijden.
+1
bart-spies
@Fast Eddy Dat denk ik ook wel. Gelijk bij de start, en terug schuin langs de bult met de kraan is ook verradelijk soms. Hangt heel erg van het rijgedrag van de rest af. Valt wel op dat er een hoop door hetzelfde spoor gaan en dan ben je op een keer door het zand heen en wordt het spannender.
+1
Jotke
Quote Reactie van @bart-spies:
De trekker zat hier door het zand in de klei daaronder.....

Dat krijg je als een terrein een meter of anderhalf opgehoogd wordt met klapzand.🙈

Tis net een strand daar!
+1
Jzandbergen
@Jotke lag maar 60 cm zand bij ons. We stonden binnen no time klei en drains omhoog te spitten
Jotke
@Jzandbergen

Ja zo iets ja. Metertje tot anderhalf opgehoogd zei de organisatie. Met dit soort zand zak je zo weg.

Op het oude terrein waar nu deels parkeren was( en tijdens opbouw wachtrijen voor vrachtwagens) heb ik een keer een JD 6R met alsk het goed heb 3 assige MAC trailer met dolly tot de assen int zand zien zitten. En een zo'n wagen met beeldscherm die nu ook bij AP of Topcon een stond. Was toen ook van de stand van Topcon. Met rups lijdt het weinig maat met spul op wielen moet je oppassen daar.
+1
Jotke
@bart-spies

Da hadden ze met die Deutz ook gedaan. Trok veel bekijks. Bak leeg kiepen. Kraan erbij. Ondertussen rijdt de JD met Krampe op z'n gemak met volle bak zonder problemen voorbij.🤭

Stond in de rij voor de frietwagen anders had ik wel wat foto's daarvan gemaakt.
+2
bart-spies
Quote Reactie van @Jotke:
voorbij

Daar zat ook het verschil tussen de combinaties, waar de ene chauffeur voor de uitdaging gaat bleef de ander mooi bij het gevaar weg.....
+2
deutzieee
@bart-spies ja dat was zeker zo ja. Maatje van me reed op de deutz die zei vandaag al ga wel lekker overal door de gaten rijden af en toe als er niemand door gaat is het ook niet leuk🙈 bijna iedereen gaat lekker safe rijden daar is ook niks aan zegt ie🤣
+2
bart-spies
@deutzieee ja is ook, ligt ook heel erg aan de persoon die meereed hoor. Als Iemand dagelijks op de trekker zit merk je het gelijk en kunnen ze best lekker gaan spelen met de combi
Jotke
Quote Reactie van @deutzieee:
bijna iedereen gaat lekker safe rijden

Daar is ook wel een vrij goeie reden voor.😅
+1
deutzieee
@Jotke ja maar is niet het leukste om te zien🤣
Jotke
@deutzieee

Voor ons als toeschouwers niet nee!🤣

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6R 250 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!