Vandaag zijn we aan het opruimen geweest. Maar tussendoor ook wat dingen aan de Centauro gedaan. Eindelijk na 1,5 jaar ongeveer kon ik er een stukje mee rijden. Heel blij om het geluidje van de V4 wee

Same Meerdere

+14
yoohan
Vandaag zijn we aan het opruimen geweest. Maar tussendoor ook wat dingen aan de Centauro gedaan. Eindelijk na 1,5 jaar ongeveer kon ik er een stukje mee rijden. Heel blij om het geluidje van de V4 weer eens rijdend te horen.
Daarnaast de prachtige Panther van Martin, eindelijk blijft de oliedruk op orde, na veel gesleutel. Beide hadden we een glimlach dat ze weer eens reden.
+5
a3vandiejen
@yoohan Het was een mooie dag, prachtig om te horen en zien alletwee.
+5
wim-same
@yoohan heel mooi dat je er nu mee kunt rijden.
+4
Wimariete
@yoohan Schitterend Johan. Wat mooi dat alles naar behoren werkt. Prachtig met die 2 pijpjes. Voor Martin ook super dat de Panther weer gesmeerd loopt.

Reacties

+6
bob de bouwer
Na zoveel tegen slagen mag de glimlach er zeker wel bij komen
+5
a3vandiejen
@bob de bouwer Precies Bennie, dat zag ik bij allebei.
+5
jan-kees same
Prachtig johan ,eer van je werk zo ,werkt alles naar tevredenheid?,blijft mooi trouwens die twee pijpen🤩
+8
yoohan
@jan-kees same
De rijkoppeling, aftakaskoppeling werken in ieder geval goed. Uitlaatjes staan er ook weer keurig recht op. Hef is nog niet aangesloten qua bediening e.d. maar heb even met hendeltje geprobeerd en toen ging hij direct omhoog. Dus hefpomp werkt in ieder geval.

Pas boutgaten uitgeboord en opgelast van zo'n motorsteun van blok naar voorbok. Dat is ook allemaal goed nu.
Wiellager linksvoor iets opgespannen, ook daar is speling nagenoeg weg.

Dus begint er beetje op te lijken. Opknappen doe ik de komende 1-2 jaar nog niet hoor. Eerst technisch nog wat dingetjes op orde maken en beetje mee gaan werken. En uiteraard even sparen.
+2
Towaberg
@yoohan dat is een hele mooie uitleg 👍
+1
Albert Peters
+4
Martinsame
Prachtige foto iedereen blij
+5
Rondeutz06
Blijft mooi zo een V motor
+6
yoohan
@Rondeutz06
Ja, trekkertje heeft gewoon wat met die 2 uitlaatjes zo. Knettert er vrolijk op los.

Althans, dat vind ik 😂
+5
Kramer U800
Een 5 cilinder in lijn en een 4 cilinder in V- vorm, een motor configuratie die je niet dagelijks tegen komt. Mooi dat het toch gebouwd is door Same. Ik vind 2 van die uitlaten wel wijs, je moet maar het lef hebben om dat als fabrikant uit te brengen.
+4
yoohan
@Kramer U800
Daar heb je gelijk in! Zo had ik nog niet eens bekeken. Er zijn niet veel andere merken (denk haast geen een) die zowel een 5 cilinder in lijn als een V4 gebouwd hebben 😁
+5
Kramer U800
@yoohan Ik ken Deutz en Fendt, die hebben 5 cilinders in het programma gehad. De enigste tractor fabrikant die een V4 had buiten Same om was Warchalowski uit Oostenrijk hoe ik mij kan bedenken, zijn hadden ook een V3.
+5
yoohan
@Kramer U800
Klopt, die v3 was ook gewoon een v4 met een sport 'afgedopte' bus. Hoe krijg je het verzonnen haha.
5 cilinders zijn er inderdaad wel meer geweest, ook in fiat (90-90 dacht ik)
+4
huub
@Kramer U800 Fiat had ook vijf cilinders.
+3
Kramer U800
@huub Oja natuurlijk, Fiat heeft ook even 5 cilinders gehad inderdaad.
+4
Fast Eddy
@Kramer U800

Mercedes heeft ook een 5 cilinder. Die liggen in de kleine Unimogs.
+5
wim-same
@Kramer U800 warchalowski heeft inderdaad inderdaad een V 3 motor gebouwd. Maar ook Deutz heeft V motoren gebouwd.
+3
Rondeutz06
@wim-same bij deutz is de kleinste volgens mij een v6
+3
Kramer U800
@Rondeutz06 Klopt, de kleinste V motor van Deutz was de 6 cilinder.
+2
wim-same
@Kramer U800 klopt.bij Deutz een 6 cilinder
+3
RPCounty
@Kramer U800 Turner uit Engeland had de V4 ook al in de 50 er jaren. Peperdure trekkers met een twijfelachtige kwaliteit....
+1
Kramer U800
@RPCounty Turner zegt mij niks, zal geen succes zijn geweest gok ik 😅
+3
SJB533
@Kramer U800
Turner Yeoman of England 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
+1
toonvanbergen361
Mooi zo!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Same ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!