Foto van een Case IH CS 130, afgelopen voorjaar de CS omgebouwd naar zij uitlaat, alleen nog een keer het gat in de motorkap dicht maken en overspuiten

Case IH CS 130

44 foto's van @InsaneNL

+5
InsaneNL
Foto van een Case IH CS 130, afgelopen voorjaar de CS omgebouwd naar zij uitlaat, alleen nog een keer het gat in de motorkap dicht maken en overspuiten

Reacties

+6
InsaneNL
Paar extra foto's

(klik om te vergroten)

In aanbouw

(klik om te vergroten)

In aanbouw vanuit een andere hoek

(klik om te vergroten)

Uitlaat klaar, alleen nog een hap uit de motorkap halen
+1
Andre150
Netjes!
Fast Eddy
Uitlaat met binnenbuis? Of is alles na het flexibele stuk 1 grote buis?
InsaneNL
@Fast Eddy compleet open, alleen de buis naar boven is een los deel, in de bocht naar boven zit een iets dunnere buis gelast waar die mooi overheen schuift, gewoon makkelijk met op en af bouwen
+1
Fast Eddy
@InsaneNL

Mooi gelukt project. Ik denk wel dat er nog iets van een hitte schild moet komen bij de motorkap.
+1
InsaneNL
@Fast Eddy ben ik niet zo bang voor, hebben ze met orginele zij uitlaat ook niet. Maar we gaan het zien
Fast Eddy
@InsaneNL

Heeft de originele versie geen binnen buis net zo als bij de MX?
Maar mocht een hitteschild wel nodig zijn zal dat wel goedkomen, zo aan jou laskunsten te zien.
+1
InsaneNL
@Fast Eddy das een goeie, dat zou nog kunnen. Ff in de gaten houden
+1
mdoornekamp
Brute pijp. Ook meer geluid nu? Of zit er standaard ook niet zoveel demping op
+6
InsaneNL
@mdoornekamp Zit standaard een beste demper op, buiten hoor je hem nu behoorlijk, in de cabine valt het enorm mee, als je de ruiten dicht laat hoeft de radio niet harder
+2
DANOONTJE POWERR
Netjes gemaakt!
+1
Sjorszetor
Idd netjes gemaakt
+1
2850Johndeere6R
Vakman!!
+2
Arie_MF
Misschien is dit nog een idee? Omdat je uitlaat nu niet meer direct omhoog gaat de kap door en je kort langs het kopschot vd cabine komt, ik vond het maar naar warm worden onder de kap.
En bij de MF´s zie je vaak de sticker op de kap verkleuren, daarom heb ik ook daar nog een hitteschild op geplakt: caferacerwebshop.com/nl/…
Op de foto nog niet te zien, maar heb ook een isolatiehoes voor de turbo besteld: heatshieldings.com/nl/blogs/…
Alle hitte die je kunt wegnemen onder de kap is beter is mijn idee.

(klik om te vergroten)

Uitlaat geisoleerd, later nog een turbo isolatiehoes gekocht.
+1
InsaneNL
@Arie_MF onder een deel van de kap zat al hitteweering, maar dat is flink uit elkaar aan het vallen, als ik de boel ga spuiten maar eens kijken. Prijzen van dat spul valt me lang niet tegen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!