Deutz 5006
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Krijgt hij nog een grijze buik?
(klik om te vergroten)
De 15W40 is een minerale olie, dus gemaakt van Crud-oil wat ze overal in de wereld uit de grond halen of gemaakt van "oude smeerolie' want dat is tegenwoordig ook "zwart goud" en
daar kunnen ze hoogwaardige nieuwe smeer olieën van maken.
Nu het over 10w40, maar hoe lager de nummering wordt hoe meer het naar vol-synthetische olie gaat. Een 5W30 is dan ook altijd synthetisch.
Oudere motoren kunnen vaker op verschillende oliën lopen dan nieuwere motoren.
Gooi in een nieuwe motor waar ze 10w30 voorschrijven nu nooit een hogere nummering (= andere dikte verhouding bij temperatuur), want daar kunnen (waarschijnlijk) de hydraulische klepstoters dan niet tegen.
Die olie is dan te dik, je kleppen reageren daardoor later dan gebruikelijk en er kan dan een klep naar binnen (open) staan als er een zuiger alweer boven is
10w40 is in dieselmotoren van voor ca 1990 niet aan te raden.
15w40 is beter dus ook voor de DEUTZ 5006