Verlengd weekend, dus kan ik verderdoen aan Brutus. Ook een hoogstnodige ingreep waren de kachelslangen. Die had ik al een paar keer moeten inkorten of stukken tussenzetten. Het rubber droogt uit en e

Schlüter Super 1250 VL Special

+11
Schluterfan
Verlengd weekend, dus kan ik verderdoen aan Brutus.

Ook een hoogstnodige ingreep waren de kachelslangen. Die had ik al een paar keer moeten inkorten of stukken tussenzetten. Het rubber droogt uit en er kwamen scheurtjes met lekkages tot gevolg.

Vanmiddag de ouwe meuk eruit gegooit en nieuwe erin. Viel mij achteraf gezien nog wel mee, al was het begin moeilijk. Die gasten int fabriek die het dagelijks, nuja dagelijks..., er liepen toen der tijd nog 2 tot 3 trekkers per week uit de afdeling Montage🤦‍♂️, moesten doen zullen de kneepjes van het vak ook wel gekent hebben...🤣

Cabinelagers achteraan zijn ook nieuwe ingekomen. De bouten zaten vastgeroest op de bussen, dus dat werd bouten doorslijpen en da cabine hoog genoeg heffen om de bussen uit de scharnierpunten te krijgen. Er zat op de rubbers best veel speling, daarmee is het geklop van de cabine ook weer duidelijk 😅. Maar das nu ook opgelost.

Ik heb ook de complete elektrische installatie die ik er in mijn jonge jaren erop gemaakt voor de werklampen en dergelijke volledig vernieuwd, niet omdat het moest, maar twas gewoon een bende geworden... en aangezien kabelboompjes maken voor mij geen straf is, gelijk maar alles nieuw en een stuk professioneler gedaan. De lampjes in de schakelaars doen het nu ook allemaal. Vroeger gingen alleen die van de verlichting en alarmschakelaar. Nu zijn te allemaal verlicht, ook de metertjes. Van die laatste was een deel niet aangesloten of de lampjes defect.

Nu ben ik bezig met het inbouwen van een oliedrukmeter in het dashboard, dan zijn alle voorziene gaten in gebruik 😄.

Wordt vervolgt!
+1
Kramer U800
@Schluterfan Belangrijk, goed onderhoud. Het rubber van tegenwoordig is ook niks meer waard, met 5 jaar kan je het weg sodemieteren. Kom je met deze Schlüter ook naar het IHF in Panningen?
+2
Schluterfan
@Kramer U800
Nee ik heb de trip een keer gemaakt, in 2019 en kan nog wel even 😂. Dat was toen een reis van 230km heen. Vond ik prachtig om te doen, maar nu zou ik toch 2 keer nadenken. Met dat ouwe spul blijf je aan het sleutelen, en als je zon lange trip doet moet alles wel perfect staan.

Binnen een paar weken doet mijn vader met Brutus en Kleintjen mee aan een oldtimerevenement bij hem in de buurt. Ikzelf heb niets ingeschreven. Als ik zelf weer eens een evenement meedoe zal het met de 6600 zijn. Brutus en Kleintjen kennen de meeste wel al, maar als je een keer iets nieuws mee kan nemen is toch net weer anders.
+1
Kramer U800
@Schluterfan Ik dacht inderdaad gelijk aan 2019, maar 230 km is wel een aardig stukje, word tijd voor een "high speed" Schlüter 😉 We kijken uit om de 6600 te zien. Voor zo'n stuk rijden moet alles dik in orde zijn inderdaad.
+2
roscho
@Schluterfan Nog een tip die je waarschijnlijk al lang weet: controleer de hoezen om de versnellingspoken. Als die onderaan lek zijn, rolt het zand zomaar de bak in en dat kost je de hydropomp en op den duur ook de bak.
+1
Schluterfan
@roscho die heb ik vervangen toen ik de versnellingsbak deel gereviseerd heb 😉

Reacties

+4
roscho
Tijdens de maisoogst kantelde ik de cabine van onze 1500 ook wel eens. Je staat dan aan de achterkant en gegarandeerd dat je dan een kruiwagen vol mais over je heen kreeg... 🤣
+1
schluterman
Blijft toch een mooie beer van een trekker. @roscho hoeveel schlüters hebben jullie eigenlijk gehad ?
+1
Schluterfan
@schluterman
Ouderdomskwaaltjes oplossen 😄
+1
roscho
@schluterman Wij hebben er 4 gehad, maar steeds 3 tegelijk: de Super 7800TV (=1500 Special, 165 pk), 2x Super E6400V (850 V, een van de 2 ging weg als inruiler op de 7800) en een Compact E6000 (110 pk 4-cilinder). Mijn zwager deed er loonwerk mee, maar bij zijn emigratie zijn alle trekkers verkocht. Na zo'n 25 jaar ging het weer jeuken en kon ik een van de 850's weer terugkopen. Die staat nu nog steeds hier in de schuur.
+1
schluterman
@roscho het bloed kruipt waar het niet gaan kan inderdaad

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1250 VL Special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!