Foto van een Atlas 1304 en Case CS 110. Afgelopen week een dam wezen verbreden na een te lang durende reparatie.

Atlas 1304

+2
Inter-844s
Foto van een Atlas 1304 en Case CS 110. Afgelopen week een dam wezen verbreden na een te lang durende reparatie.

Reacties

+1
Inter-844s
De kraan begon ineens veel olie te lekken, tijd naar gezocht, maar niet gevonden waar het weg kwam. Dus toen begon de ellende om te zoeken waar het weg kwam....

(klik om te vergroten)

Olie kwam onder bij het zwenktandwiel eruitlopen dus de zwenkkast met een hele strijd gedemonteerd.

(klik om te vergroten)

Zwenkkast opnieuw afgedicht en nieuwe conische lagers ingezet. Weer gemonteerd. Bleek er na een half uur net zoveel olie uit te komen als eerst......

(klik om te vergroten)

Dus toen weer alles schoon proberen te maken en met een camera tijdens het draaien gekeken. Leek het erop dat het toch bij de zwenkkast weg te komen maar niet bij een afdichting. Maar kon ook nergens anders weg komen dus toen maar met tegenxin de kast weer gedemonteerd....

(klik om te vergroten)

Bleek er een haarscheur in het gietijzeren huis te zitten..... Met het blote oog kan je hem niet eens zien maar kwam dus wel veel olie door.
+1
Inter-844s
@CaseCS130 Mijn oranje schep en kruiwagen achter de CS, na wat (te veel) sleuteluurtjes🙈
+3
CaseCS130
@Inter-844s Heel project geweest, maar wel een mooie machine! Je hebt een mooie set zo met de trekker en dumper er bij. En ik ben onder de indruk van je sleutelkunsten 👌
+1
koenclaas
Oude kranen en lekkages🙈
+1
Inter-844s
@koenclaas En dan had ik al een stempel en schuifblad cilinder de afdichtingen van vervangen, want daar liep de olie ook gewoon uit🙈
koenclaas
@Inter-844s Ja daar moet ik ook mee aan de gang. Olie loopt eruit en houd ook geen druk dus valt niet meer mee te draaien.
massey8690
Zo dat zijn echt vervelende dingen!
Hoe heb je het opgelost?
Kon je het lassen, of komt er kracht op, zodat een vervangend deel nodig was?
+1
Inter-844s
@massey8690 Ja was flink balen, heb de kraan ook nog maar net dan zit je niet hier op te wachten. Heb de onderdelen overgezet in een nieuw huis. Alle krachten van het zwenken komen hier op dus durfde het niet aan om te lassen.
+1
Inter-844s
Wilde er ook een kantelstuk bij hebben. Zat ook wel aardig speling op de standaard snelwissel dus toen er een nette werd aangeboden maar gekocht en dacht met nieuwe bussen weer alles mooi strak te hebben. Maar hier had ik ook weer pech bij😅 (fotos staan precies in de verkeerde volgorde)

(klik om te vergroten)

Kantelstuk aan de kraan. Het kantelen en snelwissel zit op 1 ventiel en kan je dan met een elektrische klepwisselen. Weet iemand wat het ongeveer kost om nog een ventiel bij te plaatsen zodat je met de knopjed op de linker joystick een 2e functie kan bedienen?

(klik om te vergroten)

Draaipunt van de bak mobiel laten kotteren zodat de grotere bussen erin konden. Bleek het al gat al zo groot te zijn dat die niet mooi schoon werd bij de diameter van de nieuwe bussen dus verder uit gekotterd en terug op gelast.

(klik om te vergroten)

De oude bussen waren gaan rond draaien ipv de pen🤦🏻 Dus nu heb ik er grotere bussen in gezet met dezelfde binnendiameter.
Fast Eddy
@Inter-844s

Even bellen met Blaauw Rolde die hebben zat onderdelen dus misschien kan er wat overgezet worden.
+1
Inter-844s
@Fast Eddy Daar ben ik de afgelopen tijd toch wel vaak heen gereden🙈
+1
Fast Eddy
@Inter-844s

Hopelijk niet voor niets. Vooral van dit type hebben ze veel verstand.
+2
Arion-Tom
Het goede nieuws is dat alles het weer doet😅

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1304 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!