Foto van een Deutz-Fahr Agrotron TTV 620 Special. Zo alleen balen laden bevalt goed. Blij dat er geen 4 cilinder voor staat want hij drukt stevig door in de bochten met deze vrachten

Deutz-Fahr Agrotron TTV 620 Special

+1
Deutz 8006spezial
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron TTV 620 Special. Zo alleen balen laden bevalt goed. Blij dat er geen 4 cilinder voor staat want hij drukt stevig door in de bochten met deze vrachten

Reacties

Romkerozema
Mooie balenwagen
Deutz 8006spezial
@Romkerozema zeer blij mee, rijden nu erg weinig structuur schade meer. Wagen minder vol en deze radiaal banden iets zachter als het nat is helpt veel
valtraaa
Mooie wagen. Remmen niet in orde? Normaal moet dat niet kunnen.
+1
Deutz 8006spezial
@valtraaa remslang zal allicht helpen😉 maar met dammetjes naar beneden en vrij haakse bochten blijft het dan hetzelfde
valtraaa
+1
CaseCS130
Mooie wagen ja. Op Facebook adverteert er iemand met dit soort wagens, komt die van jullie ook vandaan? Omgebouwde vrachtwagen aanhanger met andere assen?
+1
Deutz 8006spezial
@CaseCS130 deze wagen komt uit giesenbrug, even op een winter dag heen en weer geweest om te bekijken. Zijn idd dezelfde wagens zo op het oog. Bandenmaat en bouw is hetzelfde.

Ze hebben redelijk onnodig ijzer er onder weg geslepen en idd hydraulisch geremde landbouwassen eronder gezet. Voor de trekker showboys onder ons niet netjes genoeg. Voor mij een super wagen voor een kleine prijs.

In natte omstandigheden zoals eerste week mei (150 pak geperst) heb ik met 12 balen erop weinig structuurschade gereden. De pers is en blijft ondanks de nieuwe banden een moeilijke machine.
CaseCS130
Dan komt die niet van hetzelfde adres dus, maar de bouw lijkt inderdaad identiek. Het lijkt wel netjes gemaakt zo op de foto's. Vooral de banden en assen is super zo. Het leek me wel wat zo'n wagen en dan de banden ruilen met die van de opraapwagen. Daar ligt nu 620 onder en had daar graag iets breder onder. Maar goed, alsnog een smak geld voor iets wat nu ook wel redelijk goed functioneert. Balenwagen staat bij ons nu op 19.0x17 banden. Dat gaat redelijk goed omdat we toch alleen onder droge omstandigheden balen maken en de wagen zelf licht van gewicht is met nog wat oplegdruk op de trekker. Meestal nemen wij er ook 12 mee.
Wat voor maat heb je nu onder de pers? 560/45 22,5? Dat zou toch wel aardig mooi moeten gaan opzich? Die maat hebben wij ook onder de mestwagen op enkelas, loopt opzich wel mooi omdat ze wel willen wangen.
+1
valtraaa
@CaseCS130 bedoel je dikken uit Nieuwleusen? die heeft ook zulke wagens zien er ook zeker wel netjes uit.
+2
JappieJo
@valtraaa die karren van Dikken zijn mooie dingen afgelopen winter geweest maar vond het wel prijzig even zo goed, op 710 banden een 10 k meende ik zo. Had ook bij een ander geïnformeerd voor soort gelijke wagen maar was nog een 8k duurder😅.
Toen maar op een veiling een wagen gekocht 😄
J asper
@JappieJo
Quote:
Toen maar op een veiling een wagen gekocht 😄

De enige echte @bart99
+1
bart99
@J asper Barre karren
valtraaa
@JappieJo ja klopt aardig geld. Vindt een wagen van mussche Staphorst dan mooier die is compleet gegalvaniseerd. Veiling hou ik ook nog wel eens in de gaten maar daar worden koopjes ook al schaars daar betaal je soms bijna net zoveel zonder enige garantie.
+1
casejxu
Quote Reactie van @valtraaa:
mussche Staphorst

Mag hopen dat ze laatste jaren wel wat verbeteringen hebben door gevoerd! 10 jaar geleden ofzo 1 gekocht bij bollenboer maar ben der niet gelukkig van!
-heb al aardig wat laswerk uitgevoerd aam de asophanging.
-waardeloze constructie van veer om dissel op te houden
-slechte constructie scharnierpunten dissel. Na 8 jaar zo veel speling dat wagen niet op de weg te houden was...
-spanbanden kist die na 4/5 jaar der af begint te vallen
- en als laatste ..... een 15T wagen af leveren op 4 mooie bandjes die samen 10T kunnen dragen🤣
+1
case 745 xl
@casejxu kennis van me heeft een paar elweek terug ook een gloednieuwe wagen daar gehaald. Viel mij idd ook zwaar tegen. En bv een tranenplaten vloer dan een bout boven op de traan. Direct foliebalen stuk
casejxu
@case 745 xl klopt! Rijden veelal met ong 14T lading dus ze moeten wel aan het werk. De mulder wagen heeft ook al wat laswerk achter de rug maar das een 12T wagen. Offerte voor 16T wagen met hydraulische hekken viel nogal tegen🫣🫣
+1
valtraaa
@casejxu Oef dat verwacht je niet van zo'n wagen dat ze zo tegenvallen in kwaliteit was me niet bekend te licht gebouwd dus.
Deutz 8006spezial
@valtraaa vind ze veel te duur, voor dezelfde gedragen tonnages en zelfde soort banden betaal je zo 10/15 k meer dan de 10 die deze wagens kosten. Dat gegalvaniseerde is er binnen 5 seizoenen ook op veel plekken al af omdat je er ook wel ander spul mee rijd dan balen.
valtraaa
@Deutz 8006spezial Landbouwwagen, wagen, RDW gekeurd
€ 10.450,00
link.marktplaats.nl/m1690696638/… staan geen tonnages bij maar zoveel duurder zijn ze ook weer niet.
+1
JappieJo
@valtraaa nee die prijs is hetzelfde maar bij Dikken heb je dan een kar die 75 cm langer is en 710/35/22.5 banden.
Banden zijn de halve wagen bijna.
Zitten 2 tien ton assen onder
+1
Deutz 8006spezial
@valtraaa is al 1,25m korter dan de onze, zitten 500 /17 bandjes onder ipv 710 radiaal. Kortom hier was ik geen slag mee vooruit gegaan. Had geen baal meer mee kunnen nemen en had nog steeds smalle banden gehad die je hier niet stil hoeft te laten staan op de akker

Maar zoals ik aan gaf ik heb liever een functioneel beuk apparaat dan dat ik aan het showrijden ben op buurt en men land aan gort jaag. Zon wagen beschadigd hoe dan ook een keer met rijplaten of betonplaten rijden

“Edit” Oftewel precies wat @JappieJo schrijft. En durft wel te zeggen dat die mussche wagen geen 20 tons wagen is
+1
Deutz 8006spezial
@JappieJo tja prijzig. Het is wel geld maar voor dat geld had ik zelf weinig opgered.

Reden altijd met een verbouwde deutz fahr f 570 wagen. Ander geremd onderstel eronder, kokers verzwaard. Nu met de nieuwe pers die 1,35 balen perst paste er vaker geen dan wel 10 balen onderop. Moesten altijd met 2 man rijden. Dat begon te irriteren. Heb deze wagen door het kenteken en het onderstel leuk kunnen slijten.

Nu kuilen wij met 2 man tussen melken door 20/ 25 ha weg. En is savonds na melken het hooguit nog eens een 1/1,5 uur balen rijden ipv de halve nacht knooin met 2 man om de volgende dag bij men werkgever op de wagen te kunnen zitten.
+1
CaseCS130
@valtraaa Ja die bedoelde ik. @JappieJo Ja dat kosten ze, maar voor de banden en assen die er onder zitten is het geen verkeerd geld. Die wagen die je nu gekocht hebt heeft dat vast niet zo voor elkaar, tenminste je ziet het heel weinig.
@Jzandbergen pers zo zwaar van zichzelf of land zo zacht?
JappieJo
@CaseCS130 nee klopt zitten 500/50/17 onder maar is al hele verbetering tov loonwerker die met dubbel lucht vrachtwagen banden rijdt.
Ik had de knaken niet om zo'n mooie kar te kopen.
Was mij te duur maar zeg niet dat ie te duur is.
J asper
@JappieJo Mooie degelijke kar heb je👍🏻
JappieJo
@J asper bekend mee?
J asper

(klik om te vergroten)

+1
JappieJo

(klik om te vergroten)

Poahh!! 😅
J asper
@JappieJo Woeste karre😎
CaseCS130
@JappieJo Nee snap het wel hoor, zo is het hier ook wel een beetje. Buiten zulke mooie banden hebben we ook wel een leuk wagentje.
casejxu
Quote Reactie van @CaseCS130:
land zo zacht

Bijzonder hoekje ook daar!
Jzandbergen
@CaseCS130 kwam er net door😅

(klik om te vergroten)

+1
CaseCS130
@Jzandbergen raar plekje ja, je doet je naam geen eer aan 😂
+1
Jzandbergen
@CaseCS130 zulke plekjes zitten overal in die polder. Als de boeren daar maaien en grassen zonder vast zitten is t best gelopen🤣. Qau naam betreft klopt er niks van nee🙈
+1
Jzandbergen
@CaseCS130 zijn mooie banden maar hier ook deels nog niet groot genoeg😅
+1
Deutz 8006spezial
@CaseCS130 rijden tegenwoordig met 17 balen ipv 14 als het land het toelaat. Kan de wagen over algemeen wel redelijk laten staan zonder echt druk plekken te krijgen. Scheelt me op land op afstand toch elke snede bijna 1 rit tegenover de vorige situatie.

Ja pers staat nu idd op die maat. Met de 500/40 22,5 trelleborg (0,8 bar) was het in 2021 een drama. Trekkers en balenwagen reden overal “prima” over. Maar de pers heeft toen erg veel vernield.

Nu in soort gelijke omstandigheden (1ste week mei dus) wel 90% minder schade. Maar het blijft een moeilijk apparaat met 7 ton eigen gewicht. 1 ton op de wikkelaar en een half volle pers kamer. Maar mag niet klagen. Normaal hadden we niet eens durven maaien. Nu maar gewoon gedaan en opzich redelijk goed gegaan en mooi kwaliteit gewonnen
+1
Deutz10
Zag vorige week nog een Agomac langskomen. Lijkt op een Mussche, maar is niet gegalvaniseerd. Geen idee hoe de kwaliteit is. Hier in de buurt worden het meeste oude vrachtwagenaanhangers gebruikt. Het is hier zandgrond, dat gaat beter als veengrond.

aantjesgoudriaan.nl/producten-machines/…
+3
Deutz 8006spezial
En zo schrijf je over rijplaten. En zo wordt je 2 dgn later opgebeld of je er even 20 ophalen en leggen wilt. Toeval bestaat😜

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

CaseCS130
@Deutz 8006spezial Mooi werk, ik vroeg me nog af of je wagen een houten bodem of traanplaat had, maar dat is nu ook beantwoordt.
Deutz 8006spezial
@CaseCS130 onze oude wagen had ook hout met een rubber toplaag. Met pakken opzij / verschuiven was dat wel mooi. Hier op deze houten balken zaten nog wel wat splinters op. Maar dit is wel een stuk degelijker.

Maar met dit werk is een gladde bodem, hout of ijzer het mooist. Gewoon met de lepels over de bodem onder de rijplaten wrikken en weer door, dat lukt je met rubber niet.

Als het hout gaar is las je er ook zo platen op, maar deze heeft al meer binnen gestaan dan ons vorige wagen in 15 jaar 🤣

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron TTV 620 Special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!