Foto van een Ford 8730. Vrijdagavond een poging gedaan bij slep op staphorst in de 9 ton. Als 5 de finale in mogen gaan, in de finale net iets te laat terug waar hij uitging. Maar toch nog een 4de ple

Trekkertrek

+2
fordt5110
Foto van een Ford 8730. Vrijdagavond een poging gedaan bij slep op staphorst in de 9 ton. Als 5 de finale in mogen gaan, in de finale net iets te laat terug waar hij uitging. Maar toch nog een 4de plek van de 30 deelnemers

Reacties

+1
Netjes
+2
fordt5110
kwalificatie
+1
fordt5110
finale
+1
Onder last Schakelen met duel power?
fordt5110
@johndeere6910forever nee het is een full powershift, de eerst run ook te laat terug geschakeld, maar 3 versnellingen terug en toen wou hij weer🙈 daarna direct weer 2 versnellingen omhoog
+1
@fordt5110 oke ja daar kun je ok mooi wat mee spelen onder de run.ik hoorde het op het filmpje en toen ging die weer.
fordt5110
@johndeere6910forever je kunt er zeker mooi mee spelen, maar goed opletten of je niet te laat bent met schakelen, Anders is het direct over
+1
KlaasM
Je moet nog wel wat ervaring hebben om met deze bak te kunnen rijden denk ik? Hij moet altijd even denken voordat die een stapje lager gaat? Maar mooi gezicht!
+1
bartjuh
@KlaasM de 8030's zijn stuk sneller met schakelen als de latere tm's en de latere generaties. Klap aan de pook is bijna gelijk reactie vanuit de bak
fordt5110
@KlaasM het is vergt zeker wel wat ervaring ja, zoals in de eerste run ging ik ook een versnelling te hoog weg, en als je van die versnelling terug schakeld, springt hij wat meer dan de versnellingen die eronder komen.
Maar net als @bartjuh zegt, als je de pook aantikt schakeld hij al, kheb erichem ook gereden en toen klapte de turboslang en was het vermogen weg. Toen de slang klapte schakelde ik direct terug, en binnen een fractie van een seconde, zat hij van versnelling 4 naar de 1ste.
bartjuh
@fordt5110 van 9 naar 10 en andersom is ook een lompe schakeling. Ga dan altijd ff van 't gas. Doen we trouwens ook tijdens kieper werk bij elke schakeling met de 8630.
fordt5110
@bartjuh van de 9 naar 10 pak ik meestal de koppeling erbij, en bij de rest altijd iets van het gas af ja. Dan spaar je de bak zeker
valmet6400power
Ik zie je video's nu pas, maar hoe zit het met je koppel/brandstofpomp van de motor? Hij gaat eigenlijk niet eens in de ketting hangen maar zakt meteen door naar uitvallen. Of heb je vergeleken met de rest pk tekort? Als ik soms video's zie van een 8830 dan zijn die behoorlijk taaier.
Verder wel prima grip!
+1
fordt5110
@valmet6400power het was voor mij de eerste keer met zulke banden op zo'n baan, dus het was uitproberen wat voor versnelling ik moest rijden. Bij de finalerun reed ik het laatste stuk op 1500 motortouren, toen kreeg hij een zwaar stuk in de baan, en kwam hij onder turbodruk en dan is het over. Een week daarvoor reed ik op een iets mindere baan en bleef hij wel hangen op de 1500 touren.
Vergeleken bij die 8830 die je bedoelt heb ik inderdaad fors minder pk's. Die rijden meestal wedstrijden zonder pk limiet, terwijl ik maar 220 pk mag hebben in de 9 ton ntto. Ook wil ik van het winter de brandstofpomp aanpakken zodat hij wat meer koppel krijgt, maar eerst de aftakaskoppeling vernieuwen, want die gaat er doorheen bij 200 pk aan de stomp🙈

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8730 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!