Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6155 dit span van Loonbedrijf Gebr. De Jong heb ik een paar dagen bij gehad in de maistijd daar. Kan het trekkertje mooi aan sjouwen zo aan zo'n dikke kieper erachter.

Deutz-Fahr Agrotron 6155

+7
Deutz-Fahr-Rijder
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6155 dit span van Loonbedrijf Gebr. De Jong heb ik een paar dagen bij gehad in de maistijd daar. Kan het trekkertje mooi aan sjouwen zo aan zo'n dikke kieper erachter.

Reacties

MF 2725
Mooie combinatie.
johndeere6230
Mooie combi zo, hoeveel kuub neem je mee zo? 40 ofzo?
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@johndeere6230 durf het niet exact te zeggen, maar ik verwacht dat het iets minder is want op de opraapwagens gaat een stukje meer op dan op deze karren.
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Het oogt wel als een flinke bak!
Is deze Deutz gewoon een powershift of wel ttv?
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@new holland koen 5 bak met 6 powershifts. Is wel wennen hoor deze bak omdat die zelf de powershifttrappen mee denkt. En die bak heeft niet altijd dezelfde gedachtegang als ik zegmaar😕
Deutz 8006spezial
@Deutz-Fahr-Rijder weet niet hoe dat bij die nieuwen zit, maar bij de oudere trekkers kon je dat aan en uit laten zetten bij de dealer. Vind het zelf ook erg irritant als ze mee denken.
Deutz-Fahr-Rijder
@Deutz 8006spezial ohww dat wist denk ik ook niemand bij ons dat je dat uit kan laten zetten, want er is niemand echt over te spreken volgens mij over dat zelf denken🙈
Deutz 8006spezial
@Deutz-Fahr-Rijder heb het bij de m650 in amerika een keer gezien. Zodoende een keer aan de praat geraakt met de deutz dealer daar.
@new holland koen bij de profiline kan je het ook met een knop uitzetten, waarom ze dat bij de schralere types niet hebben is mij een raadsel.
Deutz-Fahr-Rijder
@Deutz 8006spezial de 650 op het werk denkt zelf niet na, dat is echt een heerlijke trekker om mee te rijden. Dit gaat ook wel maar je moet er ff aan wennen dat je maar shift tot aan zijn c en dan de volgende versnelling pakt. Dan gaat hij wel vloeiend over.
Deutz 8006spezial
@Deutz-Fahr-Rijder maar als je het persee zou willen dan is dat dus in te schakelen😉👍
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@Deutz 8006spezial ohh nee alsjeblieft niet haha. Ik ben van mening dat je of alles zelf moet doen of helemaal niks.
+1
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Tss wat tobben😅
Bij New Holland zit er gewoon een knopje in de cabine om het automatisch schakelen aan of uit te zetten. Ik gebruik het nooit om dezelfde reden.
Heeft die pook wel een knopje om te koppelen voor het schakelen of moet je nog ouderwets de koppeling intrappen?
+3
johndeere6230
@new holland koen

Ook een New Holland gaat zelf meedenken, als je te snel wil opschakelen gaat die automatisch schakelen tot de versnelling waar jij heen hebt gedrukt. Heel vervelend, ben bij jd gewend dat je ze zo strak achter elkaar door kan drukken, alleen een nh moet vaak even denken…
new holland koen
@johndeere6230 Ja dat even denken klopt inderdaad wel. Al denk ik dat dat voor het behoud van de bak niet verkeerd zal zijn. Dat hij automatisch doorschakelt zoals jij beschrijft ken ik niet.
Bij de ouderen met nog wat meer Ford bloed gaat het schakelen wel als de brandweer. 40 serie en TM hoeven niet na te denken.
+1
PieterA
@new holland koen TM niet nadenken? Volgens mij is dat 1 van de traagste bakken die er bestaan. (Wij hebben 2 trekkers met zo'n bak.) Bij optrekken -zeker met alleen een losse trekker- moet je alle John-Deere's en Deutzen voor laten gaan.
DriveJohnDeere
@PieterA met een losse trekker gebruik ik alleen de c3 t/m de c6 versnelling, ik heb wel t idee dat ie snel schakelt alleen met de elektronica het te soepel wil laten verlopen? overigens hebben we een 8160 en geen tm.
PieterA
@DriveJohnDeere Dat snap ik, maar die schakelt ook traag van C3 naar C6(C7 bij de T7.190
DriveJohnDeere
@PieterA klopt dat zou sneller kunnen. niet dat ik daar veel last van heb (is een trekker met een herder).
+1
johndeere6230
@new holland koen

Mwa heb het met beide types wel gehad. Vind qua versnellingsbak, ec, pc en Ac het eigenlijk allemaal niks. De dc gaat nog wel die paar uur dat ik er mee heb gewerkt. Op die laatste na zijn ze eigenlijk allemaal traag en ik als sportieve rijder irriteer mij daar aan🙈
+2
DriveJohnDeere
@johndeere6230 viel me ook al gelijk op met een ac tenopzichte van een auto powr, vooruit achteruit en wisselen tussen 2 snelheden doet een auto powr veel sneller. wel loopt het met een ac wat soepeler. al kan ik de autopowr ook instellen dat hij rijdt zoals een ac, maar ik dat een ac niet sneller maken, vooral met maaien is dat vervelend, bij een ac zit ik telkens met mn voet op de rem omdat de vooruit achteruit zo traag is. met een ap zit ik eigenlijk nooit met mn voet op de rem. en kan ik netjes doseren door het gas los te laten en vooruit achteruit te schakelen.
newholland6640
@johndeere6230

Haha je moet een paar jaar vrachtauto chauffeur worden
johndeere6230
@newholland6640

Hahah Wattan? Mij niet bellen in ieder geval
newholland6640
@johndeere6230

Dan wordt je vanzelf rustig met rijden, ik wel tenminste 😋
johndeere6230
@newholland6640

Daarom begin ik er ook niet aan😜

Zitten hier in stedelijk gebied en je moet hier je plek op de weg wel opeisen, anders ben rij je de hele dag met kant in de berm. Maar goed, je ontkomt er niet aan dat je regelmatig elkaar de ruimte moet geven en stil staat, maar dan is zo’n trage bak toch wel irritant
newholland6640
@johndeere6230

Ja oke bij jullie is het indd wel heel anders rijden dan hier, dat maakt de omstandigheden wel echt anders.
Ben wel paar keer binnen door gereden van zeist naar bunnik, maar dat gebied kun je moeilijk echt gang houden indd
johndeere6230
@newholland6640

Ja idd en dan ga je daar nog een redelijk mooi stuk door, koelaan is wel fatsoenlijk te rijden. Alleen we rijden ook (veel) op fietspaden of fietsstraten, dan kun je je geluk ook op. Die gaan niet aan de kant voor je… mooiste gaat het s avonds na 20 u of met regenachtig weer, maar dan valt kuilen niet mee🙈
PieterA
@new holland koen Dat automatisch doorschakelen zit de laatste 23 jaar op deze versnellingsbak.
casejxu
Quote Reactie van @johndeere6230:
meedenken

Ik vind het irritant dat ie bij een stoplicht altijd terug gaat naar trap 12.... als je denk weg te rijden met lege trekker sta je op de kickstart van een slak te trappen
johndeere6230
@casejxu

Dat oa ja en dan moet je al die versnellingen weer door naar 19. Vervolgens als je met een volle kar weg wil trekken moet je weer terug naar 8/9 en dan weer doorschakelen naar 19. Vrij omslachtig vind ik
+2
Deutz-Fahr-Rijder
@new holland koen wel een knopje ja, maar dat gebruik ik nooit, ik ben zo gewend om de koppeling in te trappen dat ik dat doe. En het is nou ook niet dat dat pedaal zwaar gaat ofzo...
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Niet meer zo zwaar als in een DX zegmaar😜
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@new holland koen dx trapt ook niet zwaar, zeker de latere niet. Die zijn hydraulisch bekrachtigd🤪
PieterA
Wij hebben wel eens een wedstrijdje gedaan (dragrace) over 650 meter. De New-Holland T7.190 met een top van 51 km per uur en de Agrotron 120 mk3 met een top van 45 km per uur. De New-Holland was net over de helft toen de Deutz door de finish reed.
DriveJohnDeere
@PieterA vandaar dat ik me altijd zit te ergeren als ik achter een nh zit 🙈

nh loopt toch ook strak 50? de jd hier loopt al 55.
+2
PieterA
@DriveJohnDeere Als je altijd zo rijdt dan tijdens dat wedstrijdje is de tank snel leeg; over het algemeen kun je met de New-Holland goed mee komen (de helft van de wereld rijdt er mee). Maar kom er niet mee aan dat de versnellingsbak snel is; dat is gewoon niet zo.
+2
DriveJohnDeere
@PieterA ik vergelijk nu een nh t7050 autocommand met 2x een jd6210r autopowr. de nh loopt stipt 50 op de weg waar de john deeres hem al doortrekken tot 55. dieselgebruik ligt bij een nh zon 2 liter per uur lager, maar de trekker was ook minder sterk, en als hij terugzakte in toeren was het gelijk gedaan. de jd heeft gewoon veel meer koppel. qua optrekken kun je met een autocommand redelijk snel optrekken alleen kan een jd het sneller. wil niet zeggen dat we dat ook doen. vaak hebben we stukjes waar we de 45 niet eens halen omdat je anders hard moet remmen. we proberen wel zon 200 tot 250 meter voor de rotonde het gas los te laten.
+3
roscho
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
de nh loopt stipt 50 op de weg waar de john deeres hem al doortrekken tot 55.

Heren, gaan we nou katten over een topsnelheid van 50 of 55 km/h, terwijl de max. snelheid voor landbouwvoertuigen maar 40 is? 😂😂
+1
new holland koen
@PieterA Oh nee hoor, traag zijn ze idd zeker wel. Daar ben ik het volkomen mee eens. Alleen was onze TM120 wel duidelijk sneller dan de T6030.
Maar goed, met zware belasting van bijvoorbeeld een mesttank maakt het naar mijn idee niet enorm veel uit, hij heeft toch ook tijd nodig om op toeren te komen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!