7616 en 7s210 Black edition.  Ik vind rood toch mooier. Foto is geplaatst door MaartenMandemaker op 14-10-2023 om 19:50:54, met 44 reacties.

Massey Ferguson Meerdere

+10
MaartenMandemaker
7616 en 7s210 Black edition. Ik vind rood toch mooier
+4
cyrus-van-gelder
@MaartenMandemaker vooral als het IHC rood is...😜😜😜😜

  • +1
    MaartenMandemaker
    @cyrus-van-gelder Gedraag oe een beetje 🤣

    Reacties

    +5
    Met zwart wordt het iets te eentonig vind ik
    +3
    noordhof
    Rood heeft ook mijn voorkeur ! 👍
    mf 6150
    Snel inruilen maarten😆
    +1
    2850Johndeere6R
    @mf 6150 beide bedoel je?🤪😜😆
    +1
    MaartenMandemaker
    @mf 6150 Geld op
    +5
    deufi
    Rood is mooier. De rode lijkt ook groter. Is dit de demo trekker waarmee ook Jilles Boer mee reed?
    +3
    MaartenMandemaker
    @deufi Klopt dat is hem inderdaad.

    Qua formaat zijn ze precies even groot.
    noordhof
    @MaartenMandemaker ok, dat weten we dan ook weer. Ik kijk ook wekelijks naar zijn vlog, vroeger ook altijd in het pootgoed gewerkt. 👍
    MaartenMandemaker
    @noordhof Oke, ja Jilles is bij dezelfde dealer als ons.
    +1
    deufi
    @MaartenMandemaker is wel een luxe trekker. Vario als ik het goed herinner.
    +2
    MaartenMandemaker
    @deufi Klopt ja, dynavt met bijna alle opties. Voor ons niet nodig, maar wel mooi om eens te proberen
    +2
    casejxu
    Rood!
    +1
    rommert14
    Ben wel benieuwd naar de 7s, wij krijgen er volgende week even een voor de hark
    rickboer blija
    @rommert14 toen jullie een 7719s op demo hadden zei je dat hij wat jankte, tot 2 maand geleden had ik dat bij onze trekker niet zo door. Dat was totdat ik een stuk transport deed met 45 km/h, dan jankt de trekker idd redelijk wat. Geluid is ook duidelijk irritanter dan het geluid bij 55 km/h
    MaartenMandemaker
    @rickboer blija Een dyna6 heeft veel minder transmissiegeluid dan een vt ben ik achter gekomen. Vooral met transport
    Johny power
    @rommert14 Toevallig gisteren een 7s mogen proberen, is wat gevoelig op het gas
    Rijd als een zonnetje, strakke cabine, zicht naar achter iets minder maar dat komt wss door dat ik mf niet gewend ben. Vanwege dat smalle achteraam.
    rickboer blija
    Quote Reactie van @Johny power:
    is wat gevoelig op het gas

    Dat is gelukkig in te stellen
    MaartenMandemaker
    @rommert14 Fijne trekker hoor. Qua bediening ook fijn ik vind de draaiknop voor de hefbediening op onze eigen trekkers fijner. Maar de snelhef is nu wel weer eindelijk weer met een 3 standen tuimelschakelaar ipv die rottige knopjes
    rommert14
    @MaartenMandemaker Ja de nieuwe schakelaar hadden ze het destijds toen we de 8s hadden ook al over dat velen er weer naar terug verlangden. Sinds we de 8730 hebben is het verschil in comfort met de oudere mf's nogal groot 🙈 dus er mag van mij wel 1 voor de mengwagen blijven en een erbij voor landwerk
    CaseCS130
    @rommert14 waar zit hem dat verschil in denk je? Die 7615 en 7624 zijn toch ook nog niet zo oud? Kon zelf niet veel verschil vinden in comfort tussen een 6600/7600 en 6S.
    +1
    rommert14
    @CaseCS130 de 7615 is echt een super fijne trekker om mee te rijden, de 7624 en de oudere 6480 zijn echt een verschrikking als je een week op de 8730 hebt gereden, de 6480 komt gewoon door de versleten stoel maar de 7624 snap ik niet want die heeft dezelfde vering en stoel als de 7615 maar het stuitert maar een eind heen.
    Kubota1
    @rommert14 die grote weegt meer .. rijd rustiger cabine en vooras veering zijn beter . Andere banden ?
    rommert14
    @Kubota1 denk dat het verschil vooral zit in de 4 punts cabinevering van de 8730 versus de 2 punts van de 7624, de 7624 heeft ook altijd al een vrij stugge voorasvering gehad dat helpt natuurlijk ook niet mee
    rickboer blija
    Quote Reactie van @rommert14:
    de 7624 heeft ook altijd al een vrij stugge voorasvering gehad

    Dat is iets wat je hier in de buurt veel hoord, de 'small frame' trekkers veren veel beter op de vooras dan de 'large frame' trekkers

    Volgens mij zijn dealers hier in de buurt ook al eens bezig geweest met aanpassingen op dit gebied
    rommert14
    @rickboer blija Ja hang 1500 kg in de fronthef en het is over
    +4
    MaartenMandemaker
    @rommert14 Oke bijzonder. Net wat @CaseCS130 zegt vind ik het verschil in comfort tussen onze eigen trekkers en die 7s niet groot. De voorasvering van onze trekkers werkt ook super. En we hebben in alle 3 een luxere stoel met DDS. Waarom zet je in die 6480 geen nieuwe stoel? Hier in de 4270 ook een nieuwe gezet een paar jaar geleden. Onze ruggen zijn niet best hier, en dan is een goede stoel een fijne investering.
    rommert14
    @MaartenMandemaker dat laatste vraag ik mij ook elke keer weer af maar de rest schijnt het acceptabel te vinden, stoelen van alle shoveltjes is ook niks van over.
    MaartenMandemaker
    @rommert14 wat voor cabinevering hebben jullie op de 7624? We hebben op de 7616 een actief geveerde cabine. Die calibreer ik wel elk jaar even. De voorasvering van alle 3 ook.
    rommert14
    @MaartenMandemaker hadden altijd lucht geveerd maar die ging stuk, dus toen dezelfde erop gezet als de 15. Mechanisch
    MaartenMandemaker
    @rommert14 Luchtgeveerd was op de 6400 en 7400 serie. De 7600 was mechanisch of hydraulisch actief geveerd. De 6614 en 6615 zijn mechanisch geveerd hier, maar dat rijd zeker zo fijn als de hydraulisch geveerde op de 7616.
    rommert14
    @MaartenMandemaker kijk jij weet er meer over, dat had de 24 dus, kon je ook instellen maar volgens de dealer werden ze allemaal verwisseld met 'schokdempers als ze stuk gingen. Dat hebben wij dus ook gedaan. Is onze 6480 dan ook lucht geveerd? Die doet ook niet veel meer.
    MaartenMandemaker
    @rommert14 Klopt die kun je instellen.
    Als jullie 6480 cabinevering heeft is het luchtvering, of hij moet omgebouwd zijn naar mechanische vering. Bij die luchtvering gaf het compressortje en de electrische klepjes om de 2 verschillende drukken in te stellen nogal een problemen. Dat werd er ook wel af gehaald, en dan een ventiel erop zodat je hem zelf met de compressor op kunt pompen.
    rommert14
    @MaartenMandemaker volgensmjj red de onze zichzelf, soms staat de cabine recht en als de trekker uit staat zakt die weer, je hoort ook altijd wel een gebrom onder de cabine na het starten.
    MaartenMandemaker
    @rommert14 Ja dat is de compressor van de luchtvering. Normaal veert dat prima trouwens. Heeft die 6480 ook voorasvering?
    rommert14
    @MaartenMandemaker ja heeft die wel maar die doet niet veel 🙃 trekker heeft ook al wat uurtjes erop staan inmiddels
    MaartenMandemaker
    @rommert14 Oke, die heeft ook nog de andere voorasvering natuurlijk, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien zijn je stikstofbollen niet meer op de goede druk.
    CaseCS130
    @rommert14 vreemd dat er zo'n verschil in zit. Maar ik herken het ook wel weer een beetje, de ene en de andere trekker zit soms heel veel verschil in.
    Eentje maar vast voor een mengwagen en dan een mooie 8s er bij. Of een Fendt 😎
    +1
    rommert14
    @CaseCS130 precies haha, een fendt rijdt ook niet verkeerd.
    massey8690
    @MaartenMandemaker eens, ik kan me goed voorstellen dat je een tuimelschakelaar liever hebt, ik moet met die losse knopjes ook altijd nadenken..
    En wat transmissie geluid betreft viel mij dat ook wel erg op, ook bij lagere sneheden vond ik het wel storend met geopende achterraam.
    MaartenMandemaker
    @massey8690 Ja die 3 drukknopjes is me nog steeds niet ideaal.

    Ja een dyna6 hoor je bijna niet, vooral met transport niet. Alleen de 5e powershifttrap heeft wat meer lawaai
    +1
    Kimi4ever
    Mooie set!!

    TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

    Heb jij ervaring met de machines van Massey Ferguson ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!