Foto van een Ford 7000 laatste aanwinst🥰 helaas niet meer de orginele motor maar mag voor mij de pret zeker niet drukken, deze loopt perfect. Zt iets niet snor in de bak/koppeling, dus een keer uit

Ford 7000

+12
Deutz-5006
Foto van een Ford 7000 laatste aanwinst🥰 helaas niet meer de orginele motor maar mag voor mij de pret zeker niet drukken, deze loopt perfect. Zt iets niet snor in de bak/koppeling, dus een keer uit elkaar halen. Moet ook nog achter een kenteken aan als hij in orde is. Verder zeker de moeite waard en nog een erg gave niet afgetrapte trekker. Zal voorlopig niet buiten komen want eerst nog wat ander projecten klaar doen😁

Reacties

+8
bob de bouwer
Mooie aanwinst, ziet er nog mooi strak uit
Hopen dat de bak/ koppeling meevalt.
Succes er mee.
+4
Deutz-5006
@bob de bouwer dankje, hoop t ook ja, zien t vanzelf wel weer, de moeite waard voor zo een trekker😄
+6
Rondeutz06
Deze ford ziet er nog mooi strak uit. Mooi project voor de winter
+3
Deutz-5006
@Rondeutz06 bedankt hopelijk kom ik er van de winter aan toe😅
+4
Hannesman
Strakke 7000, wat hangt er nu voor motor voor?
+3
Deutz-5006
@Hannesman geen idee, dat zal @RPCounty vast weten, denk uit een 10 serie, is met turbo wel
+3
Hannesman
@Deutz-5006 ah is altijd moeilijk te zien. Onze Ford 5000, zit ook geen orginele motor meer, is toen een 6600 motor voor gekomen. Je kon toen via de dealer een motor in krat krijgen van de fabrikant.
+1
Deutz-5006
@Hannesman aa okee in die jaren het 5000 blok al kapot gelopen?
+1
Hannesman
@Deutz-5006 toen wij hem kochten kwam de olie uit de uitlaat, dealer waar hij weg kwam heeft toen dat blok vervangen, was ergens jaren 70-80. Is jaren onze hoofdtrekker geweest. Tot we een 5610 kochten. Beide zijn er nog
+2
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Deutz-5006:
10 serie

De diagonale ribben op het cilinderblok duiden op een motor uit de 10 serie, beginnend in 1983.
De 10 serie was er al in 1981, tot in 1983 waren de blokken van buiten glad zoals in de 1000 en 100 serie.

Ik ben alleen benieuwd of er ook iets af te leiden valt uit het motornummer wat rechts op de rand boven bij de carterpan staat, heb daar nog niet wat over gevonden op internet.
+1
Deutz-5006
@jammermaarhelaas ben benieuwd waar je alle verschillen aan kan zien, zijn het alleen die diagonale strepen of nog vanalles of is het alleen een nummer?
+1
mklok
@Hannesman iets van een 76/7710 motor. Die zijn met turbo.
+1
Deutz-5006
@mklok ja dat klopt, alleen geen idee hoe je kan zien of het een orginele turbo motor is of bijv een 5610 blok met turbo er op
+1
mklok
@Deutz-5006 Dacht dat een 5610 motor een andere slag en boring heeft. Zou dan misschien een 6610 motor kunnen zijn .
+2
jammermaarhelaas
@mklok @Deutz-5006

5610 heeft boring 112mm en slag 107mm.

De 7000 heeft een boring van 112mm en een slag van 107mm.

De 6610, 6710, 7610 en 7710 hebben 112mm x 112mm.

Van de 4 cilinders heeft alles wat met een 7 begint af fabriek een turbo (behalve de 7400, dit is in de basis een Ford, en aangepast door een bedrijf (EVA) die er een 6 cilinder voor heeft gezet).

Al is er naar verluid in de praktijk op enkele 4 cilinders zonder turbo nadien nog een turbo gemonteerd.
De 7000 en de latere typen uit die serie hadden niet alleen een turbo, maar ook andere aanpassingen in de motor (en de aandrijflijn) vanwege het grotere vermogen.
Een bedrijf in Engeland heeft bij wijze van proef destijds een turbo op een nieuwe 5000 gezet en deze heeft er probleemloos 8000 uur mee gedraaid. Er is dus wat reserve aanwezig bij Ford.
+1
Deutz-5006
@jammermaarhelaas bedankt voor de info! Was wel e.e.a. bekend bij me, vroeg me nog af of er ergens aan motornummers is af te leiden of het een turbo blok is en welk blok?
+1
mklok
@jammermaarhelaas Een 5600 heeft een vierkante slag 107 /107 en de 4600 heeft 112/112. . Veel variatie.
+1
jammermaarhelaas
@mklok

Ja.

Als je de types vanaf de 1000 serie via de 100 naar de 10 serie (en de kleine 30 serie) nagaat qua boring en slag zie je dat er soms iets terugkomt of "opschuift".

Bijvoorbeeld hier is er wat over te vinden:
konedata.net/traktorit/ford/
verwijderd
+3
Hannesman
@Elektro-boer kwa afmetingen is die 1000 serie kwa achterbrug niet heel anders dan de 100 & 10 serie van Ford. Dus zou een motor van een 10 serie er gewoon voor passen
+1
mklok
@Hannesman 40 serie powerstar past volgens mij ook nog op een 10 serie . Bij de buurman van mij , die heeft een TS 110 , daar zie ik weinig verschillen. Enkel in de achterbrug en versnellingsbak is het totaal anders.
+5
a3vandiejen
Mooie Ford.
+3
larss
Mooie 7000, bij de bresser gekocht?
+2
Deutz-5006
@larss klopt ja, goed gezien
+2
Deutz-5006
Loopt iig mooi en uitlaat op juiste plek😄
+3
jannie2001
Hele mooie trekker
Deutz-5006
@mklok Zijn zeker veel varianten, 5000 weer overvierkant zeker? 6600 vierkant, 3055 weer lange slag etc etc, blijft wel interessant ze hebben echt vanalles gehad lijkt het wel.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!