De hogedrukreiniger heeft toch zijn werk gedaan. Eigenlijk was het echt een prachtige dag. Samen met 2 van onze zonen en een werknemer zijn we de Schlüter gaan opstarten en uit zijn “schuilplaats

Schlüter 1250V

+23
Gavrie Willemsen
De hogedrukreiniger heeft toch zijn werk gedaan. Eigenlijk was het echt een prachtige dag. Samen met 2 van onze zonen en een werknemer zijn we de Schlüter gaan opstarten en uit zijn “schuilplaats” gaan weghalen. Ik heb de trekker 6 à 7 uren aaneen stuk laten draaien. Ik heb zelfs niet 1 lekkage ontdekt. De teller staat op 3000 uur, ik zou nog geloven dat het echte uren zijn. Ik merkte bij het opstarten dat de startmotor het even heel moeilijk had om de motor door de compressie heen te trekken.
+7
schluterman
@Gavrie Willemsen weer een prachtige beer die in België blijft

Reacties

+6
Fendt926Driver
Prachtige trekker.
Waardige vervanger voor de 3650.
Ook mooi dat die er nog zo lekvrij bij staat.
3000 is wel heel weinig.
13000 zou aan nemelijker zijn
+30
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver met jou “voorliefde” voor John Deere vind jij een Fordson Major zelfs nog een waardige vervanger voor een 3650….🤪🤪🤪🤪
+2
MANAckerdiesel
@Fendt926Driver 3000 uren lijkt me ook aannemelijk, waarschijnlijk heeft hij in Engeland heel wat jaren buiten geslapen.
+5
toonvanbergen361
Weer een “beretrekker” er bij👍
+4
Wimariete
Prachtige trekker. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Perfecte vervanger van de jd.
+5
R Bouwmeesters
Mooie aanwinst! Er zit nu geen demper in de uitlaat?
Deze blijft eerst zo of ook al plannen voor veranderingen?
+5
Gavrie Willemsen
@R Bouwmeesters nee deze is gewoon een buis, maakt een enorme herrie om onnozel van te worden. Komt gewoon een normale demper op.
+4
R Bouwmeesters
@Gavrie Willemsen Ook deze wordt dus nog een stuk mooier dan hij al is.👌
+5
Towaberg
@Gavrie Willemsen dat zijn van die ingrepen waar ik geen snars van versta! Met een demper is toch veel aangenamer eee.
+4
schluterman
@Gavrie Willemsen gewoon originele demper inderdaad erop en gaan
+4
roscho
Prachtige trekker. De voorwielen lijken me erg groot. Misschien even controleren of die maat inderdaad bij de achterwielen past.
Wellicht kun je nog aan de "maschinenkarte" komen, dan kun je ook zien met welke banden de trekker oorspronkelijk was uitgerust. Als je dan de overbrengingsverhouding weet, kun je verder controleren.
+8
Gavrie Willemsen
@roscho ik wil gewoon de originele wielen er terug onder. Er waren ook 4 Lemmers in Schlüter creme kleur velgen bij de aankoop aanwezig
+4
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Er zitten wel mooie banden onder. Misschien gaat hij nu ook iets sneller. Het moet natuurlijk geen problemen opleveren voor de keuring.
+4
Fast Eddy
@roscho

Voorloop is alleen mooi als je kort door de bocht moet. Voorloop is al niet meer noodzakelijk.
+5
roscho
@Fast Eddy Er moet in ieder geval niet te veel verschil in snelheid tussen voor en achter zijn, als je daar langdurig mee rijdt, loopt de boel stuk of slijt in ieder geval de lamellenkoppeling bovenmatig.
+3
Fast Eddy
@roscho

Naloop is erger dan voorloop.
+5
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy met te hoge voorloop trek je de graszoden kapot hier en door, met naloop rij je de binnenkant van je aandrijving naar de filistijnen
+5
valmet6400power
Als het wel 13000 uur zou zijn dan is het ook mooi dat je geen lekkages bent tegen gekomen! Van harte gefeliciteerd Gavrie en de Schlüter boft maar dat hij zo’n huisje heeft nu!
+4
Towaberg
Prachtig plaatje! Staat stoer op de banden, de felle velgen geven een mooi effect tegen het doffe plaatwerk 👌
+6
a3vandiejen
Dat zal genieten zijn om mee te rijden.
+5
collin ihfan
Proficiat mooie aanwinst
+5
2850Johndeere6R
Poah als deze beer zijn neus begint te snuiten kun je je gaan bergen met het geweld wat er onder de kap vandaan komt💪🏼💪🏼 prachtig exemplaar👌🏽 dat je er nog lang mag van genieten Gavrie
+4
jesperb
Dikke trekker!! Vanaf nu voor iedere vierkante meter gras de vrees uit de schuur! Nee jongens is niet erg, de chef komt graag ff met de vrees jullie kant op!
+3
Wat is het verschil tussen die van jou en die van @Schluterfan Schlüter Super 1250 VL Special?
+5
Gavrie Willemsen
@Fendt 106 S Christoph mijne is toch een pak ouder, heeft nog een trage versnellingsbak (een trage T3345)en ook heeft de mijne nog een oude vooras met 3 planetaire tandwielen en een doorlopende stuurcilinder en @Schluterfan heeft er 4. Mijn cabine is ook nog van een oudere serie. Dat zie je aan de binnenkant van de spatborden. Simon heeft trouwens ook een 7,4 liter blok en ik maar een 7,1 liter blok. Uiteraard zullen er nog heel wat verschillen zijn maar dat zal @Schluterfan noh beter weten dan ik.
+8
Schluterfan
@Fendt 106 S Christoph

Gavrie heeft de eerste generatie 1259 met de trage versnellingsbak met rechte vertanding (32km/u). De motor is volgens mij nog met injectoren met openingdruk van 200bar. Oude vooras met grote diffrentieel, waar bij het sturen geen verticale hoek maken en dus minder kort minder kort stuurt. Ik dacht dat bij deze de oliepomp nog in het moedergewicht zat en aangedreven werd door de krukas met een aftakas tussen. Stuurpomp zou dan nog met V-riem aandrijving zijn. Cabine met schuiframen, recht plafond en uitneembaar achterpaneel met klapramen. De spatborden zitten nog onder de cabine ipv ernaast. Dan is de binnenplaat ook rood. Vooraan metalen spatborden met rode steunen. Paralell ruitenwisser.

Ik heb een bijna 10jaar jongere 1262 baureihe. 112 boring ipv 110, injectoren met inspuitdruk van 260bar. Tandempomp op motorhuis voor stuur en hef/ventielen. Jonge vooras met locomatik (automatische sper)en 4 planetairen in de reductie ipv 3. Klein diffrentieel en scherper sturen doordat de wielen ook een vertcale hoek maken van 5°. Ander moedergewicht met schuifgewichten. Snellere transmissie (44km/u). Cabine met dakconsole, schuifraam boven de hef, vaste zijramen.
+4
caseboy
@Schluterfan das een mooie uitleg, je hebt er duidelijk kennis van.
+6
stijn-de-bock
Iedere keer ik naar deze foto kijk vind ik deze tractor steeds mooier worden.
+7
schluterman
@stijn-de-bock dat is altijd met een schlüter
+5
Kramer U800
De vormgeving van de Schlüter past mooi bij die van jullie kantoor, allebij even strak 👌🏽 Hier hoef je niet veel aan te doen om hem weer in goede staat terug op de weg te brengen, die uitlaatdemper en banden zouden al een heel verschil uit maken.
+4
Gavrie Willemsen
@Kramer U800 je slaat de bal inderdaad niet mis….meer moet er niet aan gebeuren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter 1250V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!