Foto van een John Deere 7430 Premium& jumbo 6610.. Foto is geplaatst door Deutz 8006spezial op 30-10-2023 om 09:05:07, met 14 reacties.

John Deere 7430 Premium

+2
Deutz 8006spezial
Foto van een John Deere 7430 Premium& jumbo 6610.

Reacties

Ruben-Wind
Geen last van dat front blok zo?
+1
Deutz 8006spezial
@Ruben-Wind kwa gewicht (1ton) is het wel prima, trekker rijd zonder voorasvering dan ook nog wel mooi doordat hij wat wangt in de bkt banden.

zit te hoog voor de lampen, op de huiskavel geen last van op afstand hangt hij er of niet in, of een stuk lager, maar dan staat de M er vaak voor en die neus en lampen zijn hoger.
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial geen vooras vering op de 7430? Een stikstof bol tussen de fronthef cilinders doet ook wonderen
@mdoornekamp dacht dat dat standaard was maar is een optie dus
+1
Deutz 8006spezial
@mdoornekamp nee, voor de rest een complete trekker met load sense. Stikstofbol zou kunnen, maar hij wangt lekker in de banden, en je kan toch niet harder dan hard. Heeft een goede 11000 uur, airco is ook mee opgehouden maar het is voor de rest een prima trekker op de voorasvering na. Met deze foto goed 14 uur mee gereden. Kan met zen 210 pk en een super invoer er achter mooi vlot door vreten en onder normale omstandigheden druk je hem zo een 4m hoge buld op. Bij wat zwaarder gras of suikerrijk gewas kun je merken dat de m een hoger eigen gewicht heeft. Slipt minder snel de buld op

Ben niet zon merk vast persoon. Maar tot nu toe rijd ik net zo lief op ons eigen spul dan op de deeres
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial die Pottingers lopen idd wel heel mooi. Met 210 pk ben je dan al heel wat mans. Jammer van de airco. Die is vaak wel relatief goedkoop te repareren.

Eigen spul waardeer je toch vaak meer. En daar kies je zelf ook voor. Zo'n grote ladewagen is wel lomp werk voor je trekker hoor. Dan lijkt 210 pk ook opeens "slap"
Deutz 8006spezial
@mdoornekamp jaa ben zelf erg fan van deze wagen(s) meest rare gewas snijden ze nog goed. 210 pk loopt mooi door met een 18/19km/h bij een lege tot 1/3de volle wagen. Daarna begint de veengrond en het gewicht wat je mee slepen moet zen tol te eisen en zak je naar 13/15km. Op de kleigrond is het gewas heel anders en laad je de hele vracht tussen de 13/16km/h. deze wagen heeft de trekker nog steeds behoorlijk in de macht. Vooral op de weg merk je dat er goed gewicht achter hangt en dweilt hij wel wat. Misschien maar beter ook, blijft alles ook wat langer heel.

Deze 7430 is van 1800/2100 tpm een beest. Daaronder kakt hij snel in, de m is juist rond de 1500/1800tpm het sterkst. Kan je meestal iets minder snel mee laden dan deze trekker.

Ach ja, op de huiskavel meestal peltors met radio mee en deur open. Lig er niet zo wakker van, ben opgegroeid met aircoloze en veringloze trekkers.
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial ja dit zijn forse wagens . Leeg gewicht is al bijna 10 ton. Wat voor type is de M?
Deutz 8006spezial
@mdoornekamp dat klopt, een 7210 jumbo werd te gek op de veengrond en met kuilbuld opdrukken (soms 4,5/5m) wordt het allemaal wel wat te gek. 6175m maar is even software matig bewerkt naar 210 of 220. Verder een complete trekker. Met tls, luchtrem en luchtgeveerde cabine command qaud transmissie. De laatst genoemde ben ik geen fan van. Bij het afremmen voor een rotonde (wat dan prima in de e1 kan) of het stilstaan zoekt hij zelf een juiste versnelling. Vaak is dat dan terug naar de d waardoor het allemaal wat minder soepel gaat. Zelfde met de wagen op de kuilbuld drukken, kan soms net niet in de b1 en voor hij dan in de a staat sta je te stil om nog wat te kunnen.

Luchtvering is prima maar op de polderdijken heb je het idee dat je cabine losstaat, daarin in is onze deutz beter
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial command quad geeft mijns inziens ook weinig meerwaarde. Nadeel is ook dat je de hoogste groepen niet vast kan zetten.

Ik denk dat de cabine niet lucht geveerd is. Dat levert john deere zelf niet. Bij de R series kun je de stugheid van de cabine vering zelf instellen
Deutz 8006spezial
@mdoornekamp klopt, vind het net als de rc shift van deutz waardeloos werken.

Cabine is wel lucht geveerd, is geïmporteerd uit duitsland, kan best wezen dat ze het daar erop gebouwd hebben en er geen goed regelventiel tussen zit. Werkt verder prima alleen met scheve hellingen maakt hij soms nogal een vreemde zwieper
+1
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial ok. Ja die lucht sets worden later wel eens opgebouwd. M heeft normaal een mechanisch systeem. De R is wel hydraulisch
+1
DriveJohnDeere
@mdoornekamp werkt perfect dat hydraulisch geveerd. 👍

alleen jammer dat we het niet op beide van onze r trekkers hebben 🙈

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7430 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!