Plaatje van x in Australië, 18 meter breed maaibord, vraag mij wel af hoe vaak ze de radiateur van de trekker schoonmaken zo...

New Holland Onbekend

+7
husky
Plaatje van x in Australië, 18 meter breed maaibord, vraag mij wel af hoe vaak ze de radiateur van de trekker schoonmaken zo...

Reacties

+3
StevenBomers
Meerdere keren per dag luchtfilter leegkloppen. En ik verwacht dat er een omkeer fan opzit om de radiateur schoon te blazen.
+1
ljdekker
Wat is de reden om het zo te doen? Rijpaden?
RaHeados
@ljdekker in Australië wordt ctf heel veel gebruikt, overal vaste rijpaden in t land om over de rest geen verdichting te creëren
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @ljdekker:
Wat is de reden om het zo te doen? Rijpaden?

Mijn eerste indruk was dat dit gebeurde omdat de combine geen 11m lange lospijp heeft om de graankar naast zich te kunnen laden.

Moet een lospijp ook aangepast worden om achter zich te lossen?
Of kan elke lospijp dat?
Bedoel zit de uitstroom opening van de tank ook goed als de pijp naar achteren opgeklapt is?
+5
Massey 2705
@Fendt926Driver koolzaad dorsen met een new holland combine met 18 m maaibord . Kun je prima naast rijden. Foto van vorige maand tijdens de harvest bij me buurman. ( alberta Canada)

(klik om te vergroten)

Fendt926Driver
Quote Reactie van @Massey 2705:
Kun je prima naast rijden

Ok. Ik leer ook elke dag nog bij.
Dat zijn toch ook enorme constructies die lospijpen.
Honderden kilos per minuut wat die lossen kan zonder een tooidraad of iets voor extra stevigheid
+1
Massey 2705
@Fendt926Driver het was een demo combine van de New Holland dealer. 18 meter maaibord en die lospijp had ik ook nog nooit van dicht bij gezien. Die lospijp knikt zelfs achter de combine tijdens transport.
MaxxuM4ever
@Massey 2705 ja, maar rijdt die trekker dan ook in het volgende Combine spoor of alleen net naast de Combine bek?
+1
Massey 2705
@MaxxuM4ever naast de combine header. Maakt bij ons niet zo veel uit. De structuur vriest wel weer terug voor een goede cappilaire werking.
+1
ronald73
Quote Reactie van @Massey 2705:
De structuur vriest wel weer terug voor een goede capppilaire werking.

Hoe diep bevriest de grond dan bij jullie? Ik denk dat dit systeem meer bedoeld is om de structuur van de ondergrond te sparen.
+1
Massey 2705
@ronald73 hangt een beetje af hoeveel sneeuw we krijgen. Maar tegen de tijd dat het voorjaar word is een meter niet raar. En dan gaat het dooien, De vorst kruipt dieper de grond in . En het is gebeurd dat in juni de zon hoog staat , en me water leiding naar de varkens stal bleek bevroren toen we probeerde op te graven.....
Massey 2705
@ronald73 daar in Australie is inderdaad om de structuur te bewaren. Maar ik vertelde ook dat er naast rijden wel kan , ondanks de breede header...
+1
caseboy
@Massey 2705 dat is zo te zien recht maast de combine maar als je met een 18m bek een rijpaden systeem wilt handhaven dan heb je al een lospijp van 16 - 17 meter nodig wil ke dat de trekker in het rijpad naast de combine rijdt. Ik denk dat dat constructie technisch een beste uitdaging is.
+3
Massey 2705
@caseboy 16 a 17 meter is wel erg lang... 18 meter header , is van uit het hart van de combine 9 meter tot naast de header. De Los pijp zit aan de zijkant van de combine, ik denk met 11 a 12 meter dat je er wel bent. Wat trouwens ook al lang is zonder verdere steun , behalve dan een super zware draaikrans. Op transport vouwt het laaste stukje op.

(klik om te vergroten)

+2
caseboy
@caseboy ik bedoelde eigenlijk als je zo'n rijpadensysteem wilt handhaven heb je een lospijp van 16 a 17 meter nodig omdat de trekker dan in jet vorige spoor van de dorser moet rijden in plaats van net er naast
+1
RaHeados
@caseboy ik heb ook wel foto's en filmpjes gezien, dan hebben ze op de overlaadwagen transportbanden zitten die uitsteken voor de lengte te overbruggen. Dat is wel weer n hele constructie opzich
RaHeados
@RaHeados even een foto er bij gezocht voor de duidelijkheid 😁. Foto komt uit n filmpje van dust'n diesel op instagram. Australisch account.

(klik om te vergroten)

Actie foto
MaxxuM4ever
Is dit bij Kurstjens toevallig? Daar heb ik wel eens een artikel over gelezen dat die daar ook erg mee bezig was, alles door hetzelfde spoor
husky
Voor de liefhebbers, kijk even op facebook bij HR & HL Wandel te Scaddan , er staat een prachtig filmpje op, ook een filmpje van een enorme stroverdeler.
husky
fb.watch/ovltUnitaZ/ de stroverdeler
marco steyr
Wel lastig als je met je graankar van de ene naar de andere combine moet en je mag niet van je rijpad af..
Fendt926Driver
Quote Reactie van @marco steyr:
Wel lastig als je met je graankar van de ene naar de andere combine moet en je mag niet van je rijpad af..

Als je maar evenveel trekkers met graincarts als combines hebt moet het goed komen...

Ook al iemand nagedacht hoe ze het graan zo rijdend achter in de graincart krijgen?
Buis over de trekker stopt voor in de wagen
MaxxuM4ever
@Fendt926Driver in het filmpje zie je 2 vijzels bovenin de graincart zitten die het graan naar achter voeren
Fendt926Driver
Quote Reactie van @MaxxuM4ever:
het filmpje

Welk filmpje doel je dan op??
+1
MaxxuM4ever
@Fendt926Driver die links van @husky en dan ff doorscrollen op de Facebook site. Dat lukt mij zelfs zonde account om verder te klikken zonder boze pop-up van Mark zuckerberg.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van New Holland ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!