Hierbij nog een “afscheidsfoto” van de demo-trekker net voordat hij terug naar de dealer vertrek. Blijkbaar stond de volgende “potentiële” klant er al vol ongeduld op te wachten….De ervarin

Fendt 728

+13
Gavrie Willemsen
Hierbij nog een “afscheidsfoto” van de demo-trekker net voordat hij terug naar de dealer vertrek. Blijkbaar stond de volgende “potentiële” klant er al vol ongeduld op te wachten….De ervaring van de jongens waren zeer goed. Hij was vooral erg stil in de cabine, maar mijn oude 826 reed ook niet slecht hoor meldden ze er fijntjes bij….

Reacties

+2
2850Johndeere6R
Gelijk maar 1 besteld ter vervanging van een 800 serie Gavrie?
+5
Gavrie Willemsen
@2850Johndeere6R nee, echt niet….en dat gaat ook nooit gebeuren als ik die prijzen zo hoor…
+1
2850Johndeere6R
@Gavrie Willemsen Naar een prijs geïnformeerd?
+1
bluepower12
@Gavrie Willemsen wordt het toch een jd of een nh 😜
+2
2850Johndeere6R
@bluepower12 gok een MF 8S
+2
DriveJohnDeere
@2850Johndeere6R ik gok op een 6250r 😁
+3
2850Johndeere6R
@DriveJohnDeere Ik hoop met je mee 😉
+3
Herbert
@DriveJohnDeere eerst maar eens een Case ih optum als demo vragen🤪
+1
DriveJohnDeere
@Herbert
goed idee dan ga je de jd meer waarderen 😂
+6
Herbert
@DriveJohnDeere Neeee, als de groenen weer eens kapot staan mag die 1455 het altijd opknappen, dus die bloedlijn aanhouden zou het meest logische zijn🤪
+2
DriveJohnDeere
@Herbert

hobbys moeten geld kosten, anders is het geen goede hobby

daarom heeft hij 2 rode trekkers als hobby. en een groene hobbytrekker weggedaan 😜
Gavrie Willemsen
@2850Johndeere6R ja die durf ik met mijn ogen dicht bestellen
Tim-MF3080
@Gavrie Willemsen 8S dyna vt is niet te vergelijken met deze fendt maar wel nog "betaalbaar" in verhouding..
lucas712
@bluepower12 valtra q zou ook goede optie zijn
+1
caseboy
@Gavrie Willemsen dan maar weer een Schluter erbij 😉
+2
Fendt926Driver
Heeft de optie variogrip voor jou nog meerwaarde?
Minder slijtage op straat en optimale grip op de werkplek?
Of is trekkerbanden slijtage bij jou geen echt probleem?
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver
het zou zomaar kunnen. alleen dan vooral om de banden altijd op de juiste druk te houden.

als gravie hem terug moet verdienen op het gebied van tractie is hij lang bezig ben ik bang.
+2
Gavrie Willemsen
@DriveJohnDeere dan heb ik hem over 20 jaar nog niet terug verdiend
+3
valmet6400power
@Fendt926Driver
Echt landwerk doet Gavrie er niet mee dus als ik alvast een gooi mag doen dan zou ik zeggen een (te dure) overbodige luxe.
+1
DriveJohnDeere
@valmet6400power

moet wel zeggen dat het ideaal is voor land op afstand.

hier 1x een storing gehad met de drukwissel, waardoor we een km of 10 moesten rijden met zachte banden. dan vlieg je alle kanten op en trekt hij veel zwaarder.

vracht erna gewoon weer op 2,5 bar en dan scheelt het zon 3 liter per uur op de topsnelheid en zon 5 liter per uur met optrekken. en het rijcomfort is niet te vergelijken.

nu rijdt gravie altijd met harde banden neem ik aan dus is t redelijk overbodig.
+1
valmet6400power
@DriveJohnDeere
Vooropgesteld is het een hartstikke mooi systeem natuurlijk, dat je op de weg je slijtage/brandstofverbruik kunt beperken en in het land met perfecte druk kunt rijden.
+1
DriveJohnDeere
@valmet6400power
ja een paar jaar geleden de keus gemaakt om een drukwissel op de giertank te zetten.

daarna kwamen de trekkers met bijbehorende vf banden

en de opraapwagen

en de meststrooier

je ziet het verschil direct in het land maar ook met het rijcomfort en dieselgebruik.

alleen jammer dat het redelijk moeilijk door te rekenen is.
+2
valmet6400power
@DriveJohnDeere
Sommige dingen zijn niet in geld uit te drukken, want hoeveel geld moet je rekenen voor een bodem die net wat meer wordt aangereden omdat je op hogere druk rijdt in de banden? Als het maar een goed gevoel geeft tijdens het werk en het te betalen is dan is dat ook al wat. 😄

Onze zwaarste trekker is momenteel 6400 kg maar de opvolger zal in de toekomst ongetwijfeld niet lichter zijn..
DriveJohnDeere
@valmet6400power

Quote:
Als het maar een goed gevoel geeft tijdens het werk en het te betalen is dan is dat ook al wat. 😄

dat zeker, al ben ik ervan overtuigd dat zon drukwissel aan meerdere kanten zichzelf terugverdient.

Quote:
Onze zwaarste trekker is momenteel 6400 kg maar de opvolger zal in de toekomst ongetwijfeld niet lichter zijn..

weegt die 8550 maar 6400 kg?
valmet6400power
@DriveJohnDeere
Eh nee die weegt maar 6000 kg met de tanks vol, en een fronthef erop. De N142 weegt zoveel 😅😅
+3
Gavrie Willemsen
@valmet6400power heel da ding is veel te duur om aan een “simpele” 3-asser te hangen
+4
valmet6400power
@Gavrie Willemsen
Maar dat krijg je met de inruil toch weer terug, ofzo iets hoor ik altijd 😅
+5
worteljcb
@valmet6400power Dat wordt graag verteld om de investering recht te kunnen praten 😄
DriveJohnDeere
@Gavrie Willemsen dan hang je ereen 4 asser aan 🙈

Nee alles is extreem veel duurder geworden. En t is een rare tijd. Wij investeren hierthuis ook niet meer in machines. Nu ff een schuur en de straat opknappen.
+2
CaseCS130
Stiekem de Schluter op de achtergrond 😀. Wat bedoel je met net voordat huurverhoging?
+1
Gavrie Willemsen
@CaseCS130 merci, was een foutje. Is rechtgezet nu 😎
+1
RVM
Klant van me in jouw buurt @Gavrie Willemsen heeft m ook op proef gehad, die wilde er geloof ik wel eentje bestellen…
+5
Fast Eddy
Een of twee dumper combinaties vervangen door vrachtwagens lijkt mij goedkoper als 2 van deze trekkers.
+3
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy jammer genoeg heb je wel gelijk met je opmerking
+2
jesperb
@Gavrie Willemsen een dikke 8x8 tatra komt ook een heel eind in het terrein, hier in de buurt loopt ook zo’n ding!! Dat wil wel
+3
Gavrie Willemsen
@jesperb wetgeving in België is totaal niet voorzien op 4 assige vrachtwagens. Daarmee je hier veel eerder een 4x4 met 3-assige kiptrailer zult zien of een 6x6 met 2 assige kiptrailer
jesperb
@Gavrie Willemsen dat wist ik niet! Een 6x6 met trailer komt toch echt lang niet zover als een 8x8 😂😜
valtraaa
@jesperb vergis je niet op onderhoudskosten en brandstof bij zon Tatra.
+1
jesperb
@valtraaa dat was in de tijd met de ginaf 10x8 ook hopeloos en daar zeg ik verder ook niks over, het ging mij erom dat je in het terrein met zulke auto’s echt wel aardig uit de voeten kunt…
caseboy
@valtraaa is dat brandstofverbruik dan vergeleken met een tractor + kipper of een normale vrachtwagen?
+1
valtraaa
@caseboy vergeleken met een ginaf of veldhuizen 8x8.
caseboy
@valtraaa a oke, zijn die zo dorstig dan die Tatra's, hed verbruik van ee Terberg of ginaf 8x8 is ook al hoger dan bijvoorbeeld een 8x2 of 8x4, kipper
+1
valtraaa
@caseboy we kregen bij Veldhuizen redelijk vaak klanten die om het brandstofverbruik de onderhoudskosten en het hoge eigen gewicht er toch weer vanaf wilden. Tatra's zijn mooi maar dan puur voor in de zandbak.
caseboy
@valtraaa jij werkt zelf bij Veldhuizen op de afdeling die vrachtwagens ombouwt?
+1
valtraaa
@caseboy werkte. 5 jaar voornamelijk onderhoud apk BEtjes en inderdaad af en toe ombouw van vrachtwagens. Mooi bedrijf👌
+1
caseboy
@valtraaa Ik werk zelf bij een Volvo dealer en bij ons komen weleens voertuigen binnen met aanpassingen van Terberg of Esteppe en vind het altijd wel interessant om aan te werken, veel mooier spul dan een standard trekker. We doen ook wel wat Iveco busjes en zodoende komen van die BE combi's en clixtars ook wel eens binnen alleen ik werk zelf zelden aan dat lichte spul.
+2
valtraaa
@caseboy klopt het is mooi vrij werk geen standaard dingen en eigen creativiteit werd ook altijd goed gewaardeerd.
jesperb
Heb je zelf niet met deze trekker paar vrachtjes gereden?
Gavrie Willemsen
@jesperb nee het paste niet en hij moest de volgende dag tegen de middag al spik en span terug afgeleverd worden
+1
jesperb
@Gavrie Willemsen das eigenlijk wel jammer!! Hebben de meeste van jou chauffeurs er wel ff mee kunnen rijden?
+1
mf6495driver
Het lijkt wel, hoe duurder ze worden, hoe beter ze verkopen. Al voor ik er ooit 1 in het echt gezien had waren er hier in de buurt al een heel aantal van verkocht… .
+1
valtraaa
@mf6495driver ik vraag me wel een of hoe ze zo'n ding ooit terug kunnen verdienen.
+4
fan van trekkers
Eergisteren met een nieuwe t7.300 gereden. Hier heeft new holland een grote stap mee gezet en de aansturing van de motor en automaat is echt bizar goed. Niks meer nadenken en haperen. Mocht de 728 je te duur zijn is dat ook altijd nog een alternatief 🙈
+3
caseboy
@fan van trekkers en hij is ook in het rood te verkrijgen
+1
Fendttrisixfan
@caseboy hopelijk beter dan de eerste optums dan, want dat waren ook drama dingen
caseboy
@Fendttrisixfan ja dat kan best. Een loonwerker hier in de buurt had een van die eerdere T7.315's en die is nu ingeruild op een nieuwe T7.315 omdat die ouwe zoveel problemen had.
fan van trekkers
@caseboy jammer is dat, ik hoor er ook niet bar goeie verhalen over. Eigenlijk net als de tm190, grotere serie waarvan de eerdere ook slecht waren
fan van trekkers
@Fendttrisixfan de 300 is niet een heavy duty maar een opgewadeerde lwb met zwaardere assen, nieuwe cabine en variabele turbo. Hierdoor kan hij met een laag toerental veel koppel leveren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 728 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!