Foto van een Peterbilt 387, vanochtend met -15 even een kraan terug naar het verhuurbedrijf gebracht die een klant van ons gehuurd had. Mooi ritje in de ochtend zon

Peterbilt 387

+5
catfan55
Foto van een Peterbilt 387, vanochtend met -15 even een kraan terug naar het verhuurbedrijf gebracht die een klant van ons gehuurd had. Mooi ritje in de ochtend zon
mf 35x
@catfan55 wat voor een motor zit er in die mooie peterbilt? Packard ?
+1
catfan55
@mf 35x Cummins IXS, 550pk
mf 35x
@catfan55 mooi hoor!

Reacties

+4
catfan55
De kraan was een Cat 313 GC, vond het een erg zenuwachtig ding, maar de olie was ook koud natuurlijk 😂

(klik om te vergroten)

wim-same
@catfan55 kranen ver onder nul reageren nooit lekker, maar trekkers en vrachtwagens ook niet. eerst op temperatuur laten komen.
+2
catfan55
@wim-same ze hadden hem al wel een half uur laten lopen voordat ik er was, maar hydrauliek olie was ongetwijfeld nog koud
wim-same
@catfan55 vrachtwagen ook eerst warm laten draaien denk ik ?
+5
catfan55
@wim-same nee joh gelijk vol gas weg, dan is ie eerder warm 😆
+1
wim-same
@catfan55 dat is wel zo. ha ha
Hurli356
@wim-same Ach hangen hele nacht aan de blokverwarming daar, scheelt nogal
+1
catfan55
@Hurli356 klopt, motor was lekker warm bij starten. Maar transmissie & assen waren wel -15, dus mooi rustig aan weg rijden en spul laten opwarmen
Hurli356
@catfan55 ja snap ik, maar scheelt toch flink denk ik 😀
+3
catfan55
@Hurli356 100%. zonder de block heater was hij niet aan de praat gekomen vanochtend.
+3
mf 35x
@catfan55 in Zweden laten ze gewoon de hele nacht de motor draaien als er overnacht wordt. Langzaam warmdraaien is wel eens lastig als je langs de snelweg slaapt en gelijk met een koude motor moet invoegen soms geladen tegen een berg op🥶. Dan krijg je medelijden met de wagen 😇
+2
caseboy
@mf 35x je hebt ook webasto waterverwarmers, die werken ook best goed om het blok warm te krijgen.
mf 35x
@caseboy hebben wij op 1 wagen. Maar als je die de hele nacht aan heb is je accu leeg.
RaHeados
@mf 35x wel eens filmpje van gezien kan je tijd in stellen vanaf zo laat aan gaan, als je weet wanneer je weg moet dan kan je zo veel tijd van te voren aan laten zetten.
mf 35x
@RaHeados zonder werkt het ook wel bij ons😆in ons kikkerlandje. alleen de standkachel is prima. Dan heb ik het niet koud🥶.
+1
caseboy
@mf 35x ja dan wil die alsnog niet starten. Zit er bij die auto geen beveiliging op die de webasto uitschakeld als de accu's zwak worden?
+1
catfan55
@caseboy Wij hebben het op een aantal trucks en de rups kraan. Als het werk is het prachtig, maar zit veel onderhoud aan die dingen. Onze nieuwe trucks hebben we zonder besteld. We kunnen overal wel aan het stroom en het werk altijd.
caseboy
@catfan55 ja klopt, is wel iets onderhoud aan. Vooral de branders en brandekamer in de webasto's willen wel eens vol zitten met kool.
+1
case 745 xl
Kwam van de week een verhaal tegen op big truck die man was eigen rijder geweest en had 13.6 miljoen kilometer gereden met een peterbilt
wim-same
@case 745 xl met het merk " Peterbilt " denk ik. 13,6 miljoen kan niet waar zijn met 1 vrachtwagen. 1 miljoen a 1,5 miljoen is al heel netjes
+1
RaHeados
@wim-same het is wel heel veel, maar daar gaan de meters wel hard aan die kant van het water, lange afstanden over de snelweg tikt harder op als hier in de eu een paar ritjes verwacht ik, zeker als je transport gaat doen over meerdere Staten heen.
wim-same
@RaHeados maar daar ook miles, en geen km's
+1
catfan55
@RaHeados is ook echt heel veel hoor, 1.5 - 2 miljoen kom je wel eens tegen. Maar daar boven eigenlijk niet

Engine rebuilds zijn heel normaal hier. Deze Cummings ISX heeft ook al een “in frame” gehad voordat wij hem kochten. Truck heeft goed 16.000 uur
case 745 xl
@wim-same nee met 1 auto wel een nieuwe cabine op gekregen en eens een nieuwe motor
verwijderd
wim-same
@case 745 xl 60 jaar, dan is het een ouwe trucker van 80 jaar, en zwaar geheugen verlies wat hij allemaal al 5 X vervangen en vernieuwd heeft. Als die Peterbilt zo'n geweldige truck was, zou je hier toch geen een DAF of Scania zien, maar alleen meer Peterbilt.
+2
catfan55
@wim-same dat is wel een beetje kort door de bocht.. de vraag kunnen we ook andersom stellen: als Daf of Scania zo fantastisch was zouden we hier geen Peterbilt, mack & kenworth zien…
wim-same
@catfan55 Maar dan nu de vraag, waarom dat verschil
catfan55
@wim-same andere eisen uit de transport wereld. En is ook maar net wat je gewend bent. Hier veel lange afstanden op zelfde snelheid, minder stoppen afremmen & optrekken. Ongesynchroniseerde versnellingen bakken. Automaten beginnen nu iets te komen maar 99% is nog steeds de old school verschellingsbakken. Onze 2 nieuwe trucks hebben ook gewoon nog een old school 18 speed Eaton Fuhler transmissie net als deze Peterbilt. Hebben de chauffeurs het liefst.
+3
case 745 xl
@wim-same een daf gaat het zowizo iet redden nee dan is die al lang door de chaufeur stuk geslagen. Omdat die gek is geworden van de tendem tendem
+1
arnold-arentze
@case 745 xl Mooi verhaal. Ik heb ooit wel eens bij een palentrekker gewerkt en die man werkte zijn hele carrière (45 jaar op dat moment) met dezelfde machine…….De dragline en de machinist waren allebei ook tot op de draad versleten 🙈

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Peterbilt 387 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!