Ik kan al van bij de aanschaf de hydraulische handkoppeling niet optrekken. Alles zat muurvast. Doordat Schlüter een kantelcabine heeft is een stangenstelsel een te groot gedoe om de bediening over t

Schlüter 1250V

+10
Gavrie Willemsen
Ik kan al van bij de aanschaf de hydraulische handkoppeling niet optrekken. Alles zat muurvast. Doordat Schlüter een kantelcabine heeft is een stangenstelsel een te groot gedoe om de bediening over te brengen omdat alles langs achteren langs het scharnierpunt dient te passeren. Ik kon wel de aftakas manueel rondraaien, ook al schakelde ik hem in. Hier zie je de hydraulische cilinder om de aftakaskoppeling te bedienen. De koppeling heeft zeker 8 jaar “vastgeroest” op de ontkoppeltoestand gestaan. De cilinder is binnenin helemaal vastgeroest. We gaan hem helemaal schoonmaken en desnoods een nieuw zuigertje er in steken. Over een week proberen we hem is te testen.

Reacties

+1
lucas712
Werkt op remvloeistof gezien de roest?
+1
deutzisthebest
Lijkt wel een remcylinder qua vorm!
+1
Klein Rot
Dan heeft het druklager al die tijd op spanning gestaan en ook het axiaallager in de motor
Gavrie Willemsen
@Klein Rot ja ben benieuwd wat het gevolg gaat zijn hiervan
Fendttrisixfan
@Klein Rot zou pto koppeling niet in transmissie zitten? Is vermoedelijk ook een ZF bak
roscho
@Fendttrisixfan Ik denk dat in de cabine de gever zit en naast de versnellingsbak de nemer die een apart hendeltje bedient.
@lucas712 Er hoort inderdaad remvloeistof in, het reservoirtje zit links in het dashboard, te controleren door een gleufje links in het dashboard. Remvloeistof is hygroscopisch en als je dat nooit ververst, gaat dde boel stuk.
+1
Gavrie Willemsen
Op dit moment is hij reeds volledig opgeschoond en klaar voor montage….
deutzisthebest
@Gavrie Willemsen

Was goed schoonmaken voldoende of heb je de cilinder ook moet honen?
+1
Gavrie Willemsen
@deutzisthebest hij is ook gehoond geweest
+2
roscho
@Gavrie Willemsen Houd je ook nog even de remvloeistof-slangetjes onder de cabine, ter hoogte van het draaipunt, in de gaten vóór je weer remvloeistof vult? Die slangetjes willen ook wel eens poreus worden.
Gavrie Willemsen
@roscho goeie tip, kunnen we beter ineens nakijken nu het systeem van druk is

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter 1250V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!