Afgelopen zaterdag nog even een stroomkabel getrokken vanaf de accu naar de grijze stekker. Nu kan  mijn ponny ook voor de kuhn pers 😜 vorige  week alle trekkers bezet  en ik wou de pers schoonmake

John Deere 6230

+2
JD 6110
Afgelopen zaterdag nog even een stroomkabel getrokken vanaf de accu naar de grijze stekker. Nu kan mijn ponny ook voor de kuhn pers 😜 vorige week alle trekkers bezet en ik wou de pers schoonmaken. Nu kan ik alles bedienen net als alle andere sjonnies hier 🤙

Reacties

+2
Fendt926Driver
Mooi dat het dan ook allemaal werkt.
Hier in de buurt hebben ze nogal eens ls versterkers nodig op de jd ventielen blokken om de persen aan het lopen te houden
johndeere 2650
@Fendt926Driver over wat voor types gaat dat dan?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @johndeere 2650:
over wat voor types gaat dat dan?

Was een 7710 bij de rest hou ik de nummers niet van bij maar iets in een 6000 serie
JD 6110
@Fendt926Driver

Ja zeker omdat ik ook die load sensing plak gemonteerd heb. Ook al is het voor het verzetten of ff de messen balk terrug klappen voor het messen slijpen als alle trekkers weg zijn
+1
john deere 7810
@Fendt926Driver

gelukkig stelt dat niet veel voor 😉 even iets bijstellen.
Fendt926Driver
@john deere 7810 iets met draadtappen in het ventiel en schroefje in draaien hoorde ik.
Een oud john deere dealer heeft hun geadviseerd.
FearTheDeere
@john deere 7810 gaat dit over de olie opbrengst van het LS ventiel van een 7710? Ik ben van de mening dat die van mij ook te weinig geeft, de bodemketting van de ladewagen loopt veel langzamer via LS dan die van de silagewagen via het eerste ventiel. Beide strautmann. Ook de overige functies via LS gaan maar langzaam. Zoals een pickup omhoog doen, gaat via het eerste ventiel bij de pers ook veel sneller. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat daar niks aan te doen is, zit ook geen draaiknop aan zoals bij de ventielen dat wel zo is
casejxu
@john deere 7810 standbydruk iets verhogen?
Johndeereforlife
Zou ik mogen weten wat dit je ongeveer gekost heeft? zou dit ook willen op mijn 7710 vandaar de vraag:)
FearTheDeere
@Johndeereforlife RE50393 bestellen bij je John Deere dealer. Koste bij mij in 2017 voor mijn 7710 toen €471,25 ex btw. Is een compleet setje wat er zo aan past
mdoornekamp
@FearTheDeere Ls druk van jd is wel wat aan de lage kant. En strautmann vraagt juist wat meer. Bij ons ook wel wat lopen stoeien om de bodem ketting snel te laten lopen. Heb er wel eens een Valtra voor gehad. Die motor sloeg bijna af zoveel olie ging die leveren. Wel lossen als een speer.
FearTheDeere
@mdoornekamp hoe hebben jullie dat weten te verhelpen? Vindt het bij de 7920 wel oké via LS, maar niet meer dan dat
+1
mdoornekamp
@FearTheDeere
Quote:
verhelpen

Dat gaat stukje bij beetje. Grote retour 3/4" op de trekker . En dan de inschroef nippel nog uit boren zodat de retour druk zo laag mogelijk blijft. En bij mijn Mega 3401 toen kleinere hydro motoren gemonteerd. 125 cc naar 80 cc.

Extra gas geven helpt ook. Of hendel erbij aantrekken op druk. Bij de nieuwste R hebben we de optie van Ls versterker wel besproken. Maar het gaat me nu standaard wel net aan snel genoeg. Denk dat de strautmann wagens ook wel beter worden door de jaren.

Verschil met de Valtra was wel groot. Maar dat leek meer op een ongeregelde Ls. Gewoon 150 liter door de leiding persen met 100 pk vermogen
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Bij de nieuwste R hebben we de optie van Ls versterker wel besproken

Heeft john deere een heel bekend probleem dan nu nog steeds niet verholpen op zijn trekkers??
+1
@Fendt926Driver Bij de nieuwe R serie heb je 2 opties ivm LS blok, standard blok of instelbare blok (zit bovenaan gewoon een kraantje op)
Fendt926Driver
Quote Reactie van @StijnTheDeereDriver:
of instelbare blok (zit bovenaan gewoon een kraantje op)

En met de instelbare werkt de ls weer volop?
+1
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver

heeft fendt nog steeds een 3 motoren en 2 variobakken nodig per trekker?

ieder merk heeft wel wat. zo tilt jd niet overdreven veel met de hef en is t oliesysteem minder toereikend. andere merken hebben andere kwaaltjes.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
ieder merk heeft wel wat

Klopt.
Maar een storing die bekend is probeer je toch als fabrikant te verhelpen.
En elke john deere dealer weet hoe je het moet verbeteren.
Dan had jd dat toch af fabriek moeten doen.

Trouwens 2 vario s per trekker is nog maar sinds de 1000 serie.
Dus splinternieuw
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver

ik heb het niet specifiek over de 1000 serie 😁

Quote:
Dan had jd dat toch af fabriek moeten doen.

zeker alleen gaat daar gewoon tijd overheen. en t is ook slecht van jd dat dat nog niet goed is opgelost. maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ieder merk wel wat heeft.

nh altijd kapotte hydrauliekventielen

deutz altijd een kapotte of een slechte airco

mf vaak een kapotte dieselmeter en andere kleine dingetjes

fendt vaak een kapotte variobak/motor

jd hef en hydrauliek.

geen enkel merk is perfect
Rokus
@Fendt926Driver Haha jah JD gebruikt ook nog steeds de traptrede's die bij 6000 serie al kapot gingen en nu bij de R serie's nog steeds. (Of de chauffeurs zijn te zwaar)
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
probleem LS

Het is altijd de combinatie trekker-werktuig. Strautmann heeft net iets meer stuur druk nodig. Jd heeft nu idd wel de optie van instelbare LS, maar dat werd mijn afgeraden op de nieuwe R
GerbertXL
Hoeveel mm2 kabel heb je gebruikt? Ik ben er ook mee bezig, zit te denken over 16mm2, maar 10 is waarschijnlijk ook zat.
Moet je nu ook steeds de stekker eruit trekken als je de trekker uitzet of heb je er een massaschakelaar aangezet ofzo?
DriveJohnDeere
@GerbertXL zou alleen ff 1,6 of 1,0 mm2 googlen 🙈

anders kom je bij iets te dikke jongens uit.
+1
casejxu
@DriveJohnDeere voor goeie stroomvoorziening is 1,6 of 1,0 te dun. Daar kun je ledlampje mee aansluiten maar voor werktuig aansturen deed ik vaak 6mm² gebruiken
+1
DriveJohnDeere
@casejxu

klopt zit een beetje met je spanningsverlies in een kabel. hoe dikker de kabel hoe minder spanningsverlies. meestal vinden plctjes onderspanning niet heel leuk.
GerbertXL
@DriveJohnDeere ja en nee, ik bedoelde 6 of 10mm2. 1,6 bestaat ook niet geloof ik.
Ik had voor mijn versnipperaar een dikkere aanvoer nodig dan de standaard driepolige D stekker (de invoerkraan ging gekke dingen doen) dus heb ik voor nood een dubbele solarkabel van 6 mm2 gebruikt. Dat was een jaar terug en dat moet ik eigenlijk nog netjes maken dus ik wou maar een tandje dikker pakken. 10 mm2 is nog wel te betalen, daarboven word het hard duurder.
DriveJohnDeere
@GerbertXL

Quote:
1,6 bestaat ook niet geloof ik.

nee klopt 1,5 en 1,0 bestaan wel. in een kabel (3 x 1,5mm2)
mdoornekamp
@GerbertXL ik dacht dat 6 mm2 altijd wel toerijkend moet zijn. En de kabel niet onnodig lang maken.
JD 6110
@GerbertXL

Goeie... meter 4 a 5 ofzo. Er lag nog wat en dat paste precies. Gewoon ff rolmaat er langs leggen. En niet tekort aanhouden

(klik om te vergroten)

GerbertXL
@JD 6110 6 mm2 duokabel, staat er op 😁
JD 6110
@GerbertXL

Dat hebben alle trekkers bij ons. En ook een dikke zekering er Tussen dan
+1
NH-Ford
@GerbertXL Wij monteren eigenlijk altijd 2x6mm2 als voedingkabel voor machines.
Als je heel officieel bekijkt mag daar nog maar 30A / 360W doorheen bij 3mtr, maar nooit geen problemen. Dan sowieso met een laadklepstekker 50A en maxizekering.
3 Pool biggesnuit zijn nogal eens bron van storing.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6230 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!