Een mooie foto uit de oude doos van 2003. Mijn eerste Kobelco 210 -6 gekregen in februari 2000 en in maart 2007 weer ingeleverd met probleemloze urenstand  van 14000. Verder een New Holland tm190 en e

Kobelco SK 210 LC

+8
arnold-arentze
Een mooie foto uit de oude doos van 2003. Mijn eerste Kobelco 210 -6 gekregen in februari 2000 en in maart 2007 weer ingeleverd met probleemloze urenstand van 14000. Verder een New Holland tm190 en een Beco240 met Trident onderstel. De Beco is enkele jaren geleden voorzien van een nieuwe bak en zal nog wel vele jaren meegaan. De 190 zal ondertussen wel gerecyceld zijn🙈

Reacties

+4
langeslagdiesel
Dat zijn de logische uren in de aannemerij. 2000 uur/jaar. Daarna werd het rustiger. Nu is het geschikte poppetjes zoeken.
+2
casejxu
Quote Reactie van @langeslagdiesel:
het geschikte poppetjes zoeke

Spullen voor elkaar scheelt al aanzienlijk. Buurman heeft dit jaar zonder te veel hoeven adverteren 6 nieuwe poppetjes derbij welke ook nog eens gemotiveerd zijn!
+2
Eite62
@casejxu wat heeft hij ze dan beloofd want hier in het noorden valt het tegen, ze zijn er wel maar je moet toch een goed vergrootglas hebben. Helemaal als je in het boerenwerk zit. Bij een aannemer zal het wel wat beter gaan vaste tijden dat spreekt de meesten aan.
casejxu
@Eite62 is ook een aannemer. Agrarisch is ook lastig. Vind het zelf ook mooi werk maar vind t niet erg dat ik daar niet veel voor gevraagd word. En zo wel ook prima
Pieter Buren
@Eite62 en als ze dan met 56-57 jaar alweer stoppen helpt ook niet mee😜. Jullie plaatselijke loonwerker geen nieuw personeel van die loonwerker die stopt met agrarisch werk? Heb gehoord dat daar ook een kleine 10 man weggaan. Sowieso 4 naar andere loonwerkers.
Eite62
@Pieter Buren met 16 jaar begonnen dat ik heb mijn uren wel gemaakt. Was in de tijd dat je drie / vier weken aan de vork stond om kuilbulten te vlakmaken. twee messen in een ladewagen en een nuffield zonder stuur bekrachting op de bult en daarna zat je drie weken in de kleine hooi pakjes. Weet dat er vier naar Lageveen gaan die heeft/gaat ook investeren in materiaal (respect voor in deze tijd). Weet niet of de loonwerker waar ik wel eens help al nieuwen heeft.
+1
Pieter Buren
@Eite62 nee was ook maar een grapje. Als je na 40 jaar werken met (vervroegd) pensioen kunt, gun ik dat iedereen van harte. O, zijn het 4 naar lageveen? Ik had van 3 gehoord en nog 1 naar workumerwaard.
+1
Eite62
@Pieter Buren ben niet met pensioen hoor. Hebben thuis een eigen bedrijf wat goed loopt dat nu hoef ik niet meer voor een werkgever te werken .
JDFreaky
@Eite62 valt wel mee alleen niks met uitzendbureaus doen... beste is zoeken zzp of personeel zelf aannemen... zelf ben ik lang shovelmachinist geweest via zon schijt uitzendbureau.. maar aangezien ik nu eigen bedrijf heb en geen zin had om over ver te gaan en ze niet genoeg wilden betalen ...ben ik van de shovel afgestapt... en nu vragen ze in de buurt machinisten.... 4000€ netto per maand kun je vragen want ze kunnen niemand krijgen😂
+3
Fast Eddy
@JDFreaky

Ligt ook aan de situatie. Bij mij op het werk zijn een paar collega`s vast via een uitzendbureau (die het kantoor ook bij ons op de zaak heeft). Een is gewoon in vaste dienst bij dat uitzendbureau. Wat ik wel vaak zie is dat als ze na een paar jaar geen contract bij mijn werkgever wordt aangeboden ze binnen een jaar weg zijn. Bij uitzendbureaus zitten ook echt goede mensen. Je moet er op tijd bij zijn. Als je in het seizoen nog mensen zoekt ben je te laat en krijg je meestal rommel.
JDFreaky
@casejxu gemotiveerd is mooi zijn t uitzendkrachten? zzp? vast personeel? dan ligt t nog aan t salaris beneden de 28€ per uur wordt t lastig wil je goed personeel dan kost t ook n paar stuivers
+1
casejxu
@JDFreaky vast personeel der bij.
+2
arnold-arentze
@langeslagdiesel Tijden veranderen. Ik ben met mijn huidige Kobelco nu ook onderweg naar de 14000, maar heb er dan wel bijna 8,5 jaar over gedaan. In 2006 had ik er met bovenstaande kraan nog ff 2300 bijgebeukt 💪💪. Ik zou dat nu ook niet meer willen 😏
+1
MF 2725
@langeslagdiesel 40 uur/week, 50 weken /jaar. 😀
+3
catfan55
In 2003 zal je wel een van de eerste zijn geweest met een rotortilt aan een rups. Mijn oude werkgever in NL kocht in 2005 2x Volvo EW140B met Engcon, die waren in die regio toen een van de eerste
+2
arnold-arentze
@catfan55 Een van de eerste aan de rups inderdaad. Volgens mij heeft mijn werkgever deze dks op de TKD 2002 voor het eerst gezien en gelijk gekocht 🙈
+1
brauheist
Een van de eerste met dks denk ik zo
+2
Fast Eddy
Dit type kraan was een verkoop topper van Kobelco. Later zelfs nog in het geel als New Holland geleverd.
De Kobelco bij mij op het werk gaat er uit. Dan zijn er 2 Hitachi rupskranen en dat heeft ook wel wat.
+2
catfan55
@Fast Eddy klopt. Waren verschrikkelijk goede kranen. Draaiden ook erg fijn
+2
arnold-arentze
@Fast Eddy De New Holland versies zaten behoorlijke verschillen in. De eerste series waren veel problemen mee, de B serie was een stuk beter, al zaten daar ook verschillen in de opbouw met Italiaanse onderdelen en Japanse onderdelen. Ik heb een NH E215B gehad die uit de Fabriek in Noord Amerika gebouwd is met Japanse onderdelen en een CNH motor. Op het bijbehorende onderdelen boek stond Kobelco 210 lc-8

(klik om te vergroten)

+3
Fast Eddy
@arnold-arentze

De motor in jouw huidige kraan is een Japanse topper. Veel metaal en weinig plastic aan dat blok. Zo zie ik het graag.
+3
arnold-arentze
@Fast Eddy Klopt deze 4cil Hino is zeer ook zeer betrouwbaar. Pasgeleden heeft bij 13600u het eerste onderdeel de geest gegeven. Een lagertje in de EGR klep had het begeven. Een van de weinige bekende mankementen en was met een nieuw lagertje van een paar euro en binnen een uur sleutelen weer opgelost 👌
+2
arnold-arentze
@Fast Eddy De Hitachi’s 6 en 7 doen het ook heel erg goed. Er draaien er meerdere van bij ons. Wel duurder in onderhoud en de ruime toloranties op de pennen en bussen is niet iedereen van gecharmeerd
+1
Fast Eddy
@arnold-arentze

Mijn werkgever had ook liever weer een Kobelco gehad vanwege het lage brandstof verbruik en lage onderhoudskosten. De machinist was helemaal klaar met Kobelco en de aanpassingen van Kemp. Uiteindelijk voor Hitachi gekozen. Komend jaar komt er nog een Takeuchi 290 bij voor mijn collega.
+2
arnold-arentze
@Fast Eddy De verschillen zijn groot🙈wij zijn zeer tevreden over Kemp en ik over de Kobelco. Voorlopig blijf ik op eigen verzoek lekker doorrommelen met mijn huidige en als de volgende in beeld komt dan staat eenzelfde weer hoog op mijn lijstje 😎

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kobelco SK 210 LC ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!