Foto van een Fiat 880 DT  Het eene project nog niet klaar en de volgende dient zich al aan. even een paar niet bussen om de pendelas maken.

Fiat 880 DT

+4
jim power
Foto van een Fiat 880 DT Het eene project nog niet klaar en de volgende dient zich al aan. even een paar niet bussen om de pendelas maken.

Reacties

+2
jim power
Geen overbodige luxe

(klik om te vergroten)

+1
valmet6400power
Ook nog schade op het ijzer zelf?
Wij hadden bij de 8550 wel dat hij aan 1 kant van de as was ingesleten op het ijzer dus toen een bus op maat laten maken/draaien om die speling weg te krijgen. De vorige eigenaar had er wel aan beide kanten nieuwe bronzen bussen in gedaan maar dat helpt natuurlijk niet als die niet strak erom zit..
jim power
@valmet6400power bijde kanten is de as niet meer 100% rond maar nog geen 0.5mm verschil. en aangezien de trekker nog geen 50 uur in het jaar maakt. doe ik er denk ik alleen nieuwe bussen in/om
valmet6400power
@jim power
Dat is meer dan afdoende dan lijkt mij. Bij ons was dat aanzienlijk meer speling. Maar die maakt inmiddels 350 uur per jaar en er hangt natuurlijk “veel” gewicht op de vooras doordat de motor er nog overheen steekt. Dus dan moest het gewoon knap.
Mijn fiat heeft nog het probleem dat de vooras heen en weer kan schuiven (2wd), zal dat dan het zelfde probleem zijn als dit?
+1
jim power
@Jelle Boerkamp6110 ik denk van wel maar daar kun je makkelijk achter komen het zijn maar 4 bouten en een stuurcilinder die losmoeten 15 minuten werk
+2
radium45
Hier bij ons in het technisch lab is het ten strengste verboden om stenen e.d. te gebruiken bij krik werkzaamheden. Dan altijd iets van hout gebruiken of een stuk IPE of H balk. Steen verpulverd zonder aankondiging.
+1
jim power
@radium45 ja dat is wel het beste maar had op het moment even niks anders bij de hand
+1
RVM
@radium45 laatst nog bij iemand geweest die een trekker van 5,5 ton spuitklaar aan het maken was, stond rondom op kruislings opgestapelde klinkers en allemaal betonblokken van verschillende diktes. Ik vroeg waarom hij geen fatsoenlijke assteunen in huis had. Was te duur.is notabene een akkerbouwer met een compleet machinepark.
+1
wilbertkw
Destijds bij de Landini ook gehad. De bus was verdraaid waardoor het smeergaatje niet meer open was en er dus geen vet bij de as kwam. De vorige eigenaar had daar smeren niet opgelet😔
+1
wilbertkw
Onderstaande foto hoe het er uitzag

(klik om te vergroten)

Hier kun je wel zien dat er iets speling was
+1
wilbertkw
En zo was hij na reparatie

(klik om te vergroten)

Zo was hij nadat die weer opgelast en afgedraaid was
+1
joozt
@wilbertkw doen ze dat in de werkplaats aan de Aaltenseweg in V’veld ook? Vandaag een rondleiding gehad daar, handige mannen en mooi gereedschap! 👌
wilbertkw
@joozt ja ook dat kunnen ze daar V' veld 😉 was even werk. Ze moesten eerst een hulpstuk maken om het huis in de draaibank te klemmen Maar daar zitten wel techneuten 👌
joozt
@wilbertkw ah mooi! Dat heb ik wel gezien ja! 👌👌

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 880 DT ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!