Foto van een John Deere 7R 290, de nieuwe aanwinst. Staat nog in Alberta en en komt volgende week naar mij toe. Met front gewicht & wiel gewichten. 2021 met E23 transmissie. Gister even mee gereden en

John Deere 7R 290

+8
catfan55
Foto van een John Deere 7R 290, de nieuwe aanwinst. Staat nog in Alberta en en komt volgende week naar mij toe. Met front gewicht & wiel gewichten.
2021 met E23 transmissie. Gister even mee gereden en vond het verrassend soepel. In de “full auto” stand rij je hem net als een vario. Van 12 naar 13 voel je iets een jump maar verder eigenlijk niet.
+2
trekkerdockter
@catfan55 mooi man, veel plezierige draaiuren ermee 👍

Reacties

+1
BEboer
Mooi man, succes met de aankoop! Als deze van 2021 is heeft die dan de nieuwprijs onder of overschreden (of is het een nieuwe die in de toonzaal stond?) 😅
+1
catfan55
@BEboer nee hoor, dit is een Europese import. Als ik deze bij een Canadese JD dealer had moeten kopen was hij ruim 100.000$ meer geweest
bikkertie
@catfan55 via vemo?
+3
catfan55
@bikkertie ja, maar deze was al onderweg toen ik bij Vemo was in februari 😂
+1
bikkertie
@catfan55 haha wou al zeggen, dat is vlot!
catfan55
@bikkertie Kan ook heel snel hoor. als het moet heb je hier binnen 4 weken een trekker staan uit Europa
Hurli356
@catfan55 haha had hun fb al eens bekeken wat voor 7R er verscheept was afgelopen maand maar deze was half januari al op transport zie ik.

Maar strakke trekker! Hopelijk bevalt hij goed
+1
Bas1046
@catfan55 ppff wat een verschil met die prijzen zeg...
Mooie ruime cabine op deze series. Stoel kan een heel eind naar links en rechts draaien!!
Ook front pto of alleen hef?
+7
catfan55
@Bas1046 ook PTO, beide niet nodig maar het zit er op.

Fantastisch ruime cabine. Echt een genot.

(klik om te vergroten)

+1
caseboy
@catfan55 staat ook nog een leuk vrachtwagentje op de foto
Bas1046
@catfan55 Prachtige trekker!! Succes ermee!! 👍👌
Vind bij ons wel dat die front pto een beetje rammelt als je stationair draait. Doet die al vanaf nieuw. Je kan hem wel uitschakelen mechanisch. Maar niet echt praktisch, wordt regelmatig gebruikt.
Maar goed, jij gebruikt m toch niet.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @catfan55:
Als ik deze bij een Canadese JD dealer had moeten kopen was hij ruim 100.000$ meer geweest

Dat snap ik even niet.
De 7 serie wordt toch in amerika gemaakt?
Dan kan die toch op de vrachtwagen (trein) naar canada.
In plaats van op de vracht wagen (trein) naar een haven. Dan met de boot naar europa daar invoeren even (700 uur) mee rijden weer op de boot en met de vrachtwagen naar canada (invoeren) en dan veel goedkoper zijn?
+1
johndeere6230
@Fendt926Driver

Omdat de prijs van (gebruikte) machines daar velemalen hoger ligt dan hier.
CaseCS130
@johndeere6230 Dat gedeelte had ie vast wel begrepen. Maar logisch is het allerminst. Dan mogen de nieuwprijzen daar ook wel behoorlijk hoger liggen, anders is een gebruikte toch niet interessant? Zo goedkoop zijn jong gebruikte hier al niet in verhouding met nieuwe.
+1
johndeere6230
@CaseCS130

De nieuwprijzen liggen daar ook hoger. Daarom dat een gebruikte met, ik noem maar wat, 500 uur uit Europa interessanter is en voornamelijk de UK als ik het goed zeg.

Maar goed neemt niet weg dat het onlogisch is, maar is een stukje monopolie positie volgens mij, zelfde als dat de meeste dealers hun handen er vanaf trekken als die uit de EU komt..
+1
CaseCS130
@johndeere6230 Ja dat monopolie zal het in moeten zitten. Want ook nieuw is het gek dat een trekker die daar gemaakt is duurder is dan wanneer die helemaal naar Europa verscheept wordt en verkocht.
+2
catfan55
@johndeere6230 prijs van nieuw ook… dealers werken hier met andere marge als in Europa.

Een nieuwe 7R in NL is 70.000€ goedkoper als dezelfde 7R hier. Een Fendt 728 is 100.000€ goedkoper in NL als in Canada. En dat zie je ook weer terug op de gebruikte markt.
+1
deufi
@catfan55 Dan importeren, jaartje rijden en weer wegdoen en de volgende. Kan je "gratis" rijden.
catfan55
@deufi in theorie kan dat ja. Maar praktijk..
+2
jesperb
Dikke trekker!! Succes ermee
+2
Prachtig ding.
E23 BAK hebben ze allemaal zeker bij jullie of ook al de comand pro? Of autopower?

Europese banden ook of zie ik dat verkeerd?
+2
catfan55
@johndeere6910forever alle trekkers bij Feitsma zijn auto power, mijn 7310R is ook een auto power. Dit is de eerste E23 binnen de firma

Wij hebben alle 7/8R op dit formaat banden
@catfan55 juust ja👍
+2
TTolner
Mooie trekker! Gefeliciteerd.
Veel probleemloze draaiuren hopelijk.
+2
mdoornekamp
Mooie trekker. En van nieuwste type.
+1
caseboy
Proficiat met je nieuwe aanwinst, is een mooie trekker, veel succes ermee.
deufi
Prachtige trekker! Toch wel met fronthef. Hoeveel uur staan erop?
+2
catfan55
@deufi het is wat het is, fronthef & PTO, maar had liever vast gewicht gehad.

Er staat 700 uur op
hermanjohndeere
@catfan55 maakt het veel verschil dan? Iets duurder als trekker zonder fronthef? Los gewicht der in en dan heb je er ook geen onderhoud aan toch?
+1
catfan55
@hermanjohndeere qua prijs maakt het geen klap uit, maar ik gebruik het niet. Minder bewegende delen en compacter van voren met vast gewicht
hermanjohndeere
@catfan55 ja dat is zo. Wel dikke trekker weer. Kleine achterbanden of lijkt dat zo? Veel succes ermee in ieder geval 💪
catfan55
@hermanjohndeere 710/70R42. Lijkt ook zo omdat hij vrij smal op spoor staat
Bas1046
@catfan55 710/75R42 past er ook makkelijk onder. Maar blijft een mooie trekker zo!
Wat wordt z'n eerste klus?
hermanjohndeere
@catfan55 aaah dat zijn inderdaad wel normale banden ja. Kijk der vrij klein op 😂
+1
catfan55
@hermanjohndeere Deze cabine staat ook een aardig stukje hoger als m'n 7310R, en ook een trap trede meer de cabine in. meer ruimte voor andere banden maten denk ik, maar geeft ook een fantastisch zich een stukje hoger zitten. dat is wel een merkbaar verschil met de 7310R.

Wanneer de banden breed op spoor staan lijkt het al een beetje anders denk ik, ze staan nu vrij smal voor transport.
+2
deufi
@catfan55 dat is bijna nieuw. Zit er misschien nog garantie op. Hier is het precies omgekeerd, zonder fronthef en pro hoeven de meeste hem niet.
+3
caseboy
@deufi toch zijn er in deze klasse trekkers in nederland en belgie maar zat die ook zonder fronthef makkelijk uit de voeten kunnen, veel staan toch alleen maar voor de dumper, mesttank of kipper
+1
catfan55
@deufi De garantie vervalt zo gouw een trekker internationale grenzen over steekt. Dat is met alle merken zo, niet specifiek Deere.
+1
Fast Eddy
Veel werkplezier met je nieuwe aanwinst gewenst.
+3
2850Johndeere6R
Prachtig exemplaar 👌🏽 nu hopen der de e23 bij de collegas ook goed in de smaak valt. Succes met de trekker👊
catfan55
@2850Johndeere6R De bevindingen zullen ongetwijfeld zijn bij sommige dat ze liever vario hebben. En dat snap ik enerzijds wel. Maar ik denk (hoop) dat dit vanuit een bedrijfs technisch oogpunt beter is, zowel besparing op brandstof als onderhoud kosten. De tijd zal het leren. Ik heb er wel vertrouwen in.
GerbertXL
Vanwaar de keuze voor een powershift, gewoon proberen?
+12
catfan55
@GerbertXL Vorig jaar de vario vervangen in m'n 7310R en van zo'n rekening wordt je echt niet vrolijk. dat zat nog in m'n achter hoofd. Eerst naar andere kleurtjes gekeken, Fendt & CNH. maar de noord Amerikaanse dealers van die kleurtjes willen niks met europese trekker te maken hebben. geen parts, geen werkplaats, geen service. Deere doet daar helemaal niet moeilijk om dus daarom toch weer bij Deere uit gekomen. Verschillende mensen gesproken en toch is de auto command nog steeds een zwak punt in de 7R serie. Wat eigenlijk apart is, want de in de 6R en de 8R zijn ze nagenoeg foutloos. Onze oudste 8R heeft goed 9000 uur en heeft de originele bak nog. over alle 8R's hebben wij nog nooit transmissie problemen gehad (gelijk even afgeklopt) Mijn 7310R was de eerste trekker bij ons op de yard waarmee transmissie problemen waren. Na wat contact met deere blijkt toch wel dat dit een zwak punt is van de trekker, helemaal in combinatie met het werk wat ik doe: 100% transport werk.

De E23 bak is een interessant concept. het is een powershift met automatisering waardoor je hem net kunt rijden als een vario. Je kunt target speeds instellen, net als bij de auto command, je hoeft nooit de kopping te gebruiken en je kunt gewoon met je voet op de rem compleet tot stilstand komen. bij optrekken slaat hij versnellingen over waar het kan en daardoor is hij heel rap. Het viel mij 100% mee, ook het schakelen gaat heel soepel. Ook is een powershift aandrijving efficiënter als een auto command. Ik hoop dus een stukje brandstof besparing te zien t.o. de vario, ondanks deze het ook niet gek doet! Over ruim 600 motor uren mest strooien afgelopen najaar, heeft de trekker gemiddeld 18.9L/uur verbruikt. En dat is altijd volle bak trekken & 50 rijden met de mest strooier er achter. Met de extra efficiëntie van de powershift v.s. vario denk ik dat deze 7R290 niet onder zal doen voor de 7R330's met vario binnen het bedrijf.

Maar uiteindelijk is het inderdaad gewoon proberen. Ik wil geen 8R, ik vind het een te lompe & te dure trekker voor het werk wat ik er mee doen, ik heb eventjes naar een 6R250 gekeken, qua vermogen moet het kunnen, maar ben toch bang dat deze te licht is met de meststrooier er achter. we strooien lang door de winter in, heuvel achtig land hier en daar, besneeuwd land & wegen. Dan is een beetje eigen gewicht toch wel fijn. En zolang ik import trekkers blijf rijden is eigenlijk JD de enige optie door het standpunt van de andere dealers.
2850Johndeere6R
@catfan55 is de e23 ook een bak met dubbele koppeling?
+1
rommert14
Quote Reactie van @catfan55:
Amerikaanse dealers van die kleurtjes willen niks met europese trekker te maken hebben. geen parts, geen werkplaats, geen service

Raar volk daar, daar doen ze hier helemaal niet moeilijk over, ze kunnen toch immers een rekening sturen die betaald wordt dus wat maakt t uit 🤷‍♂️
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rommert14:
ze kunnen toch immers een rekening sturen die betaald wordt dus wat maakt t uit

En ik zou haast zeggen voor een dealer hoe meer rekeningen hoe beter.
+1
caseboy
@Fendt926Driver lijken mij juist de makkelijkste klanten, ze kopen zelf ergens een trekker en komen vervolgens gewoon bij jou aankloppen of je hem kunt repareren of onderdelen kunt leveren. Heb je zelf geen moeite hoeven doen om er een vertegenwoordiger/ verkoper langs te sturen en offerte's maken voor een nieuwe.
+1
CaseCS130
@caseboy Dan weet jij niet wat handel oplevert.
+3
varken
@CaseCS130
Maar je hebt ook verder geen verplichtingen,
Je hoeft geen garantie te leveren,
Repareren facturen en genieten
+1
CaseCS130
@varken jaja want bij reparaties zit er nooit iets tegen en komen klanten nooit terug omdat het probleem terug komt.
varken
@CaseCS130
Maar een reparatie verdien je altijd aan,
Handel is is dat niet altijd zo natuurlijk
+1
catfan55
@varken dat klopt, maar er is nog nooit een dealer geweest die niks verdiend heeft op een nieuwe machine.
varken
@catfan55
Das ook waar!
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @CaseCS130:
Dan weet jij niet wat handel oplevert.

Handel kan veel opleveren.
Maar niet ieder schot is een haas zeggen ze hier wel eens.
Het kan ook hard de andere kant op gaan.
Hoor hier wel eens een dealer waarbvN de verkoper zei als ik geen 1000 euro aan een nieuwe trekker over hou.
Dan gaat de handel niet door.
Voor die 1000 euro moet is een monteur op cursus sturen nog een keer wat uitleggen of kleine dingen aanpassen anders doe ik er haast geld bij.
Of op een zitmaaier tot de laatste 200 winst uitonderhandeld.
En dan betalen ze 5 maand later de factuur pas...

Het lijt mooi als je erop kijkt
+6
CaseCS130
@Fendt926Driver De marges zijn echt wel beter als wat jij nu noemt. Dat is zielepietje verkoper praat.
Het is heus niet allemaal rozengeur en maneschijn in de handel, maar als je goed in handelen bent is daar veel meer mee te verdienen als reparatie.
+2
catfan55
@Fendt926Driver dat verhaal dat er maar 1000 euro aan een nieuwe trekker zit is natuurlijk onzin. Net wat @CaseCS130 zegt, gewoon een zielenpiet verhaal van de verkoper.
+1
caseboy
@CaseCS130 ik weet niet wat de marge's voor dealers zijn op nieuw landbouw materiaal maar bij ons bij de bedrijfswagens is heel weining te verdienen met verkoop van nieuw. Reparaties en verkoop is waar wij ons geld mee verdienen.
930triplemaaier
@Fendt926Driver totdat de werkplaats onder bezet is. dan help je eerst je klanten die ook een trekker bij jou gekocht hebben zodat die in de toekomst weer een trekker bij jou kopen...
+1
catfan55
@930triplemaaier er heerst hier een chronisch te kort aan vak mensen. Ook bij de dealers. Toch helpen ze mij net zo goed ondanks dat ik er niks gekocht heb.
+1
catfan55
@rommert14 ze willen hun eigen verdien model beschermen. Dat is de enige reden 🤷🏻‍♂️
+2
bluepower12
@catfan55 ben wel benieuwd hoe de e23 bevalt. Als je bijvoorbeeld de dyanmic command van NH hebt dat is een groot succes.
valmet6400power
@bluepower12
Behalve als je bijvoorbeeld aan het aardappels rooien bent met 1800 motortoeren en je wil een versnelling terug en hij is meteen van mening dat je dan een hele groep terug moet. Waardoor je een fractie stilstaat.
Maar qua efficiëntie in de bak wel een hele goede denk ik!
GerbertXL
@valmet6400power dynamic command is een dubbele koppeling met groepenwissel, e23 is een echte full powershift dus geen krachtonderbreking tussen bepaalde versnellingen en aparte achteruit versnellingen.
+1
jesperb
@valmet6400power in die bak bij NH zit wel flink overlap dus normaal zou je in de groep moeten kunnen blijven…. Normaal😂
valmet6400power
@jesperb
Zeker! Maar met rooien heb je veel toeren en rij je misschien maximaal 5 km/u dus dan wordt het al snel in de A groep als je langzamer gaat. Maar van B naar A afschakelen dan staat hij wel even stil.
+1
johndeere6230
@valmet6400power

Vergeet niet dat je het ook over een NH hebt he 😅
GerbertXL
@valmet6400power ik snap die logica van de dubbele koppeling totaal niet. Wat is er mis met een powershift? Zet die dubbele koppeling dan op de groepen. Of ben ik nou gek.
Toen john deere met de directdrive (met dubbele koppeling dus) begon hadden ze een reclame dat ie zo snel schakelt als een race auto. Ja nou en, wat schiet je daar mee op.
+1
Fast Eddy
@GerbertXL

Dat is denk ik voor de groepenwissel. Hoe sneller de het schakelmoment hoe minder kans je hebt om stil te vallen.
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @GerbertXL:
Wat is er mis met een powershift?

Niks mis, maar zo'n dsg-bak heeft minder koppelingen en dus zou die efficienter kunnen zijn.
+1
jesperb
@valmet6400power voor de rooier zou ik toch een traploze kiezen, het rooien in de Achterhoek gebeurt toch wel heel vaak met ongeveer 1400 toeren, maar door alle bonte percelen hier wordt er ook nogal eens gevarieerd met snelheid en toeren
+2
GerbertXL
@catfan55 aha duidelijk, klinkt ook als de goede keuze voor jouw werk. Dat "als automaat rijden" ben ik benieuwd naar, dat heb ik al zo vaak gehoord bij trekkers en nooit 1 getroffen waarbij je niet voor verrassingen komt te staan bij drukke kruispunten.
+3
catfan55
@GerbertXL dat was exact mij gedachte. Maar dit is echt wel anders toen ik er mee reed. We gaan het zien hoe het straks gaat met de kieper & mest strooier er achter
+3
caseboy
@catfan55 mooie duidelijke uitleg
+1
MaartenMandemaker
Mooie trekker, veel succes ermee! Toch apart dat ze in Canada zoveel duurder zijn dan hier. Dan word er ergens goed aan verdient
+2
catfan55
@MaartenMandemaker de dealers hier verdienen heel goed. De gebouwen hier van dealers durven de meeste in Europa niet van te dromen
+1
Steyr thomas
@catfan55 John Deere hanteert per land andere verkoop prijzen. Daarom is dezelfde 7r nieuw goedkoper in nl dan in canada. Dit doet trouwens ieder merk, alleen, omdat er nu zo veel naar Noord Amerika word opgestuurd gaat dat pas opvallen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7R 290 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!