De Fendt is net de 19.000 uur gepasseerd dus hij mag ook wat lichte klusjes doen op zijn oude dag 😁

Fendt 820

+5
Fendt412vip
De Fendt is net de 19.000 uur gepasseerd dus hij mag ook wat lichte klusjes doen op zijn oude dag 😁
+4
MaxxuM4ever
@Fendt412vip bij @Gavrie Willemsen mag zo’n trekker nog de hele week met de dumper op pad. Ik neem toch aan dat je met deze 200pk nog wel andere klusjes doet dan dit verpleegwerk of was het als grapje bedoeld?
+5
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Denk aan bieten schoffelen, en drainspuiten en als @Fendt412vip hem eens flink heet wil maken gaat hij er bijvoorbeeld een 2 schaar ploeg achter hangen. Maar dat is alleen als er paniek is, als de 80 pk 2wd bijvoorbeeld een probleem heeft 😄 😂
+1
newholland6640
@valmet6400power

Oud collegq fendt 820 gekocht, die was even duur als onze nh met 250 uur 😅
+1
MaxxuM4ever
@newholland6640 ene @rubenv toevallig? Haha
+6
rubenv
@MaxxuM4ever zoveel geld heb ik zelf niet 😂
maar je ziet het liever een "oude" fendt als een nieuwe new holland 😏
+1
valmet6400power
@rubenv
Dat is sowieso een feit!
+1
newholland6640
@rubenv

Hoe zeggen ze dat in de handel? Hoeveel de gek ervoor geeft?
+1
valmet6400power
@newholland6640
Ik zou hetzelfde doen denk ik toch.. maar naar verhouding is die Fendt dan weinig waarde verloren sinds hij uit de fabriek is gerold haha
newholland6640
@valmet6400power

Ik heb alle merken wel bekeken maar ik peins er niet over.
J asper
@newholland6640 Een 40 serie met beetje nieuwere kappen en wat meer vering vergelijken met een vario😅😂🤣
+1
newholland6640
@J asper

Een 820 zal wat luxer zijn uitgevoerd. Blijft enorm veel geld voor 8000 uur
+1
J asper
@newholland6640 Koop eens een vergelijkbare nieuwe nh dan ga je ook over de ton. Maar Idd het blijft een boel geld, maar wordt betaalt dus dan zijn ze het blijkbaar waard. Wel grappig dat “restwaarde” verhaal altijd onzin is dan.
+1
newholland6640
@J asper

Je hoeft je tegenover mij niet te verdedigen.
J asper
@newholland6640 Ik verdedig mij niet, ik koop toch geen 820😂
Fast Eddy
@J asper

De restwaarde betaal je bij de aanschaf al. En als je je de trekker helemaal op rijdt heb je ook vrij weinig meer aan de restwaarde.
J asper
@Fast Eddy 820’s kosten zelfde als een nieuwe(niet vergelijkbare nh) dus dan zal het met restwaarde wel goed zitten.
Fast Eddy
@J asper

Een ander zijn oude troep kopen. Dan kocht ik liever een nieuwe Case IH dan zo`n 820.
J asper
@Fast Eddy Jij koopt net als mij geen een van twee dat scheelt🤣😅
+2
@Fast Eddy het blijft appels met peren vergelijken, die fendt heeft wss grotere banden, elec ventielen, 50 eco ipv 40 eco, 50pk meer, weet niet of die case geveerde vooras heeft?
Wil je echt vergelijken dan zul je moeten vergelijken met een luxe puma 185 ofzo met cvt. Dan komt de prijs vergelijking al heel anders uit. Ben wel met je eens dat de fendt naar verhouding gewoon duur is en je met een nieuwe case net zo gelukkig kan zijn
Fast Eddy
@ronald-deutz-fahr

Dan zijn we het daar over eens.
+5
MaxxuM4ever
@Fast Eddy 2e hands blijft een gok idd. Zo’n 14 jaar terug kocht mijn vader er een maxxum 5120 bij met bijna 9000 uur. Toen een gok maar hij heeft in die 14 jaar heel wat geld verdiend voor het bedrijf met alle uurtjes die hij gedraaid heeft. 1 keer flink onderhoud aan gehad maar verder een puik trekkertje aan.
Zo’n 820 met krap 10.000 uur moet wel aardig afgeragd zijn wil je daar een miskoop aan hebben volgens mij. Die serie heeft zich al aardig bewezen dacht ik.
+1
Fast Eddy
@MaxxuM4ever

De keuze om een trekker met een hoge urenstand te kopen is aan de koper zelf. Nadeel van een oudere trekker (ongeacht de urenstand) is dat materialen ook een beperkte levensduur hebben. Net zoals de onderdelen.
Zelf heb ik het met een oudere auto gehad. De raamrubbers begonnen te verteren en de kitlagen begonnen te scheuren door ouderdom. Omdat die auto maar een paar jaar in productie is geweest. Was het ook altijd zoeken naar de juiste onderdelen als ze al te koop waren.
+1
valmet6400power
@Fast Eddy
Wij hebben de 8550 in 2020 gekocht met 13900 uur, zoals m'n vader zei "ik had nooit gedacht een trekker te kopen met zoveel uur". 😂
Inmiddels 1200 uur verder, hefinrichting wel gereviseerd (wisten we bij aankoop) en ongetwijfeld zal er in de toekomst wel meer onvoorzien onderhoud bijkomen.
+1
Pieter Buren
@J asper
Quote:
Een 40 serie met beetje nieuwere kappen en wat meer vering

Je vergeet de adblue meuk.
Fast Eddy
@Pieter Buren

AdBlue storingen is vaak merkgebonden en ligt soms ook aan de gebruiker. Ik heb liever AdBlue dan EGR. EGR kan je hele motor laten dicht slibben met kool.
+2
arjanvw
@newholland6640 wij moesten voor een gebruikte 516 met 1500 uur minder toebetalen dan een nieuwe New Holland t6.180. We hebben de NH ook op demo gehad, maar ben tot op heden blij dat het geen nieuwe duurdere NH is geworden.
newholland6640
@arjanvw

Jouw keuze snap ik. Had denk ik zelf hetzelfde gedaan. Maar jij heb een trekker van 1500 uur gekocht. Dat is heel wat anders dan 8000
+1
arjanvw
@newholland6640 @MaxxuM4ever Klopt, maar de vergelijking met een NH T6.180 met eenvoudige transmissie is ook niet reëel tov een 820. Daarom dat ik de vergelijking maakte met de 516. Denk dat die (op transmissie na en enkele details) meer aan elkaar gewaagd zijn.
+2
newholland6640
@arjanvw

Ja dat ben ik met je eens. Een 820 is ook nog wel stuk groter.
J asper
@arjanvw Ben ook nog steeds benieuwd als die die 820 met 8000 uur veel te duur heeft gekocht of nh zijn New Holland van de vrachtauto is gevallen
+2
arjanvw
@J asper Ik weet van beide de prijzen niet dus kan er niks over zeggen. De T6.180 waar wij een offerte van gehad hebben was een andere uitvoering als @newholland6640 heeft
J asper
@arjanvw Knappe 820 met 8000 uur zit op 60/65 met een keer een uitschieter naar 70. Als nh voor dat geld kan met fronthef en voorasvering valt het mij mee
arjanvw
@J asper denk dat je voor dat geld geen nieuwe 'kale' NH hebt. Ga je één vergelijken met hetzelfde vermogen lukt dat zeker niet.
newholland6640
@arjanvw

Onze was ook niet nieuw maar een handelstrekker met 250 uur.,
arjanvw
@newholland6640 250 uur is ook nog nieuw! Maar snap wat je bedoeld, daar is de kop ook al een beetje af.
+2
newholland6640
@arjanvw

ja indd, maar dat scheelde behoorlijk in vergelijking met de case
Fast Eddy
@J asper

Zegt iemand met een grijze import trekker. 😂🤣
+1
MaxxuM4ever
@arjanvw tja, als je al 4 new Hollands had gehad was het waarschijnlijk wel de nh geworden. Er spelen zoveel redenen om de ene of de andere trekker en merk te kopen toch.
+1
Fendt412vip
@valmet6400power Soms mag hij wel eens voor de opraapwagen met kuilen om het luie zweet er uit te werken, dan begint hij wel mooi te fluiten. De 215 pk haalt hij nog wel dus weinig verloren...
Fendt412vip
@MaxxuM4ever Ja klopt, hij wordt nu voor de meeste akkerbouw werkzaamheden op het bedrijf wel gebruikt en dat nu er ook Isobus op zit alleen maar meer. Daarnaast is het ook mijn hoofdtrekker voor het loonwerk beregenen maar dat is ook geen zwaar werk 😉

Reacties

+1
Mauro.M
Das al een heel mooie urenstand. Bij jullie is het beter weer als hier, weeral regen...
+1
Fendt412vip
@Mauro.M Zeker, ik hoop evengoed nog lang van deze trekker te genieten want hij rijdt nog prima. Hier was het een uur later ook weer raak met de regen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 820 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!