Zo ongeveer weer klaar.....Een mede tractorfan die bij mij is heeft flink wat werk aan deze trekker gehad. Oliepeil in de motor steeg en als het goed is is dat gemaakt . Alle olieen en filters vervang

Fendt 307 CI

+11
John k
Zo ongeveer weer klaar.....

Een mede tractorfan die bij mij is heeft flink wat werk aan deze trekker gehad. Oliepeil in de motor steeg en als het goed is is dat gemaakt . Alle olieen en filters vervangen.
Nieuwe voorspatborden, paar keringen wat leidingen, electrisch , gemaakt, gasveertjes van deuren / ramen en dakluik , aftakas kering, remklauw , handvol kleine dingetjes die her en der kapot waren. Stoel blijft weer omhoog staan en een massa schakelaar met nieuwe accu.
Nog eens zien dat we binnenkort wat plekjes bijwerken met verf en eens flink poetsen.

Goeie onderdelen support van de nederlandse Fendt dealer in Kampen. ( betere kennis van deze modellen dan de dealer hier in 🇨🇦)

Hopelijk kan die nu weer jaren
mee 😅
( zal denk ik wel lukken, trekker draaid hooguit 15 - 20 uur per jaar bij mij , ik geloof dat er 5800 uur op staat)
Jannes7000
@John k dat s wel heel weinig John. Wat was de oorzaak van het stijgend oliepijl denk je?
arnoud
@Jannes7000 lekker retour slang van de verstuiver gok ik
John k
@arnoud aparte dingen deze verstuivers trouwens. Had ik eigenlijk nog nooit op gelet
John k
@Jannes7000 . Verstuivers zitten onder het klepdeksel. Daar lekkage en het lekt gelijk in de motor.

(klik om te vergroten)

casejxu
@John k PLD systeem dacht ik... pump leitung düse zoiets. Op foto is je pomp. Klein stukje leiding en dan je verstuiver.
+1
John k
@casejxu ja, daar nieuwe afdichtingen op
930triplemaaier
@casejxu pompverstuivers bedoel je zeker? deutz heeft hier veel gebruik van gemaakt eerst mechanisch geregeld en later elektrisch totdat ze in 2007 over stapten op common rail
casejxu
Quote Reactie van @930triplemaaier:
pompverstuivers

Nee. Want pomp en verstuiver zijn bij deutz los van elkaar. Google maar eens op pompverstuiver en dat werkt behoorlijk anders. In de volksmond noemde iedereen het wel zo😉
+1
caseboy
@casejxu dit systeem

(klik om te vergroten)

casejxu
@caseboy ja PLD noemen ze dat bij deutz zijn geen pompverstuivers maar 4 losse pompen bij jou
caseboy
@casejxu Deutz heeft dat systeem met losse pompen op een nokkenas zelf toen de commonrail kwam nog niet losgelaten, er zijn commonrail die gebruik maken van 2 van zulke pompen met een verdeler om de druk op te bouwen in de rail.
casejxu
@caseboy correct!
JD 6110
@John k

15 a 20 uur. Da's echt bar weinig. Zelfs als je hem alleen gebruikt voor een toertocht 😜
+1
John k
@JD 6110 aantal ritjes naar mn eigen plek met een dieplader om wat spul heen en weer te vervoeren ( 6 km van de farm hier)

Reacties

case 745 xl
Netjes mooie modellen dit
Wat doe je met deze trekker? dat je hem zo weinig gebruikt .
+4
bluepower12
@case 745 xl in/uit de werkplaats rijden 😜
+1
caseboy
Mooie werkplaats zo, zal eel fijn werken mee zo'n brug
caseboy
Mooie werkplaats zo, zal eel fijn werken mee zo'n brug
caseboy
Mooie werkplaats zo, zal eel fijn werken mee zo'n brug
DANOONTJE POWERR
Mooi spandoek uit de tijd dat ik daar ook nog mee mocht doen. 🥹
caseboy
@DANOONTJE POWERR hoezo mag je daar nu niet meer meerijden? Zit jou klasse er niet meer tussen?
+1
DANOONTJE POWERR
@caseboy je komt er gewoon niet meer tussen.
In Assen werd er gewoon geloot maar nu in Putten is het alleen mensen uit de buurt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 307 CI ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!