Foto van een Doosan DX140W van Gebco Looman uit Velswijk. Foto is geplaatst door joozt op 15-01-2009 om 15:45:09, met 19 reacties.

Doosan DX140W

joozt
Foto van een Doosan DX140W van Gebco Looman uit Velswijk

Reacties

guus hiddink
Nieuwe grieper van Gepco
joozt
Daar kun je nog eens mee gezien worden ofniet dan! 😛
VARIOTMS
Grote voordeel van deze kraan is dat de giek op het hart van de draaikrans zit..
guus hiddink
Hij is wel erg lomp!!!
GrolschZetor
HEEY,

is die dan via almat?!
joozt
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten! Zal het eens vragen!
GrolschZetor
Gellof ut wel ...zal we vragen op werk....kan bijna nie anders....nissink haalt ook doosan shovel bij almat
CoenNijenhuis
Ommundige onderwagen dr onder, draait dat nog een beetje?
joozt
Ik heb er zelf nooit mee gereden maar volgens mij kwam uit de kranentest in de ''Trekker'' de Doosan wel als een van de kranen met de grootste draaicirkel van de wielen.. Zou dus best kunnen als je de onderwagen ziet!
Mengeledriver
Echte productiekranen die veel presteren én fijn te bedienen zijn. Met een 6 cilinder heb je over wat een 4 cilinder te kort komt. Pk's zat.
GrolschZetor
In ut vak bouwmatriaal kwam de doosan dx 140 boven an terecht....zegt genoeg
Nelis
Ja de Doosan van Gepko looman komt ook van Almat.

Min punt van Doosan is het slechte zicht. In hardeberg ook ff bekeken met de collega's
Komt door de dikke stijlen en alles is lomp. onze hyundai w130-3 heeft ook niet zon geweldig zicht vergeleken met de Atlas 1404.

En onze Doosan DL200 ook. je hebt slecht zich op de bak vergeleken met onze hyundai. Ja ook hier kan ik een heel verhaal vertellen.
Mengeledriver
Liever iets minder zicht maar wel veel meer capaciteit en een hogere rijsnelheid icm een motor die wél heel blijft. Ik dek ook kuilhopen af met een 130WIII en dan is het zicht ook niet perfect maar het went wel snel hoor. Je hebt um zo door.
Nelis
Megeledriver.
Dat klopt het wend wel. maar als je een paar dagen met een machine hebt gewerkt waar het zich goed is valt het toch weer even tegen bij die andere.

En dan de Atlas 1404 bij ons weegt bijna 16 ton. jij praat over capaciteit. Nou dat ding heeft capaciteit en ding is ook gigantisch sterk, en staat ook als een blok.
Mengeledriver
Je zegt, hij weegt 16 ton... Vergelijk hem dan met een grotere Doosan en niet met deze.
Ik heb met merken als Atlas, Liebherr, Samsung, Fiat Hitachi, Hitachi en Daewoo/Doosan gewerkt en ik vind de Doosan rustiger over de weg lopen, sneller met accelereren en sneller en zuiniger in gebruik. Enorme olieopbrengst en ongeveer 30 tot 35 pk meer als de concurrentie. (Hitachi rijd iets langzamer maar heeft wel bijna dezelfde pk's maar dan uit een 4 cilinder)
Bij Volvo liepen de 4 cilinders ook aan de lopende band kapot omdat ze de vermogensvraag voor de rijaandrijving niet aankonden.
egesink
Bij volvo liepen de 4 cilinders aan de lopende band kapot?? die met een perkinsmotor zeker? dus de EW140.. tegenwoordig met de volvo (Deutz)motoren is er niks aan de hand.. heb ik nog nooit gehoord i.i.g..
Nelis
Was mischien niet helemaal duidelijk. maar ik vergelijk de atlas (capaciteit) niet echt met de Doosan.
Maar Masselink steenderen heeft 16 tons Catepillers. Wij doen ook nog wel eens een beetje werk voor hun.
Maar als je kijkt wat voor spul hun er aan hebben hangen bakken en sorteergrijpers.....
Soms als we met Puin komen snappen ze niet hoe D J Zulke brokken weg krijgt met z'n Atlas.
Mengeledriver
Nogmaals, da's een andere gewichtscategorie.
Dat Volvo veel motorproblemen heeft gehad is algemeen beken. Ik ken het hoofd technische dienst goed, zijn vader werkt nog bij ons, vandaar. De latere serie is idd veranderd maar ik had het over de 1e paar productiejaren van de Volvo EW 140 serie. En er zijn weinig mobiele 13/14 tons mobiele kranen die met een 4 cilinder met 2200 omw/min rustig 40/44 lopen. Als ze het wel doen lopen de 4 cilinders op hun tenen en wordt je gek van het gedein. Da's een van de grote verschillen die ik direct opmerk als ik met een Liebherr of een Atlas 1404 op pad ga.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Doosan DX140W ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!