International 955
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 955 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Forgotten Boy op de wedstrijd in Balkbrug 2008.
Laatste
Reacties
hoeveel toeren draaide je hier
Je kan altijd even op www.forgottenboy.web-log.nl kijken als je meer over het apparaat wilt weten.. (De link even kopieren en plakken, klikken geeft foutmelding)
Er zit in elk geval een constructie-/denkfout in het ontwerp van de price-as die we hadden, waardoor die tordeerde en uiteindelijk knapte.
Volgens de ervaringen van anderen is met name het versnellingsbak gedeelte niet sterk genoeg als je boven de 500 pk komt.. Ook hebben we niet genoeg keuze rond de 40 km/uur.. (Dat ze daar bij IHC nou geen rekening mee gehouden hebben..) Het plan is om straks 3 versnellingen te maken.
En uiteraard heeft de grip van de banden te maken met de belasting van de bak. Op kleibanen hebben we altijd bewust met een hoge bandenspanning en dus meer op slip gereden in een poging om de boel heel te houden. (Wat dus niet altijd lukte..)
BTW.. Er staan ook weer nieuwe foto's op de web-log.
tractorfan.nl/picture/207192/
We willen rijden met de orginele hoge/lage gearing en achteruit.. De hoge gearing zou sterk genoeg moeten zijn..
We gebruiken de vertraging niet. Dat zou weer twee extra overbrengingen zijn en dat kost vermogen..
Voorlopig gaan we er niet vanuit.. Maar als we extra versnellingen nodig hebben kunnen we met 42-ers gaan rijden of de tandwielen van de hoge gearing vervangen.