dikke 6cilinder van 813 pk in de 7950i. Foto is geplaatst door Loonwerker_Erwin op 22-09-2009 om 16:00:42, met 32 reacties.

John Deere Motor

Loonwerker_Erwin
Dikke 6cilinder van 813 pk in de 7950i

Reacties

RobinBos
Potverdikkie, heb ik weer gemist natuurlijk, de kans zat er al dik in dat dat monster daar zou draaien.
morgen nog een demo ergens in het zuiden, en donderdag in bruntinge ofzo, ergens in drenthe

Een cummins 15 liter is het 😃
Loonwerker_Erwin
Ja dat wou wel met dat ding haha, bonkte dr over met ze 12 rijer
RobinBos
En dan is dit nog de kleinste van de vier grote merken 😉
voor een paar jaar geleden wat plaatje totaal omgedraaid, toen was de 7800 de grootste van de grote 4
FENDTfarmer
Had dizze zn turbo an stront geblazen? was inene een turbofluit met een dikke wolk damp
RobinBos
Slang eraf geblazen waarschijnlijk, kwestie van een nieuwe slangklem er tussen en klaar is t weer 😛
FENDTfarmer
Juustum. kon je van veraf horen en zien 😛 wel lullig dat het nu moest gebeuren 😃

vond trouwens de hakselkwaliteit vies tegenvallen, hij kon veel korrels niet kapot krijgen
kemper
Aha korrelkneuzer niet goed afgesteld of hij rijd gewoon te hard...
FENDTfarmer
Wss het eerste. want ze reden optisch wel even hard. maar wel dom. iedereen kijkt hoe het product eruit zien en dan laat je zulke steken vallen.

de claasbek viel mij ook tegen, liet veel blad liggen. zo zie je maar weer, de Kempermaisbek is het best 😃
kemper
Dat wist ik al 😛...

tja wel beetje jammer dat ze die niet goed aftellen mja..
caseih1056xl
Jammer dat het een cummins is.
RobinBos
Tsja, jd maakt ze zelf niet met 800pk 😉
Mengeledriver
Ben het er helemaal mee eens dat een Kemper netter maait als een Claas of Krone bek. Jammer dat JD nog steeds eigenwijs de motor een kwart slag verkeerd in de hakselaar plaatst. Net als Nh.
RobinBos
Wat is het voordeel van overdwars erin?
maartendankers
Kan je compactere hakselaar bouwen. 2 motoren achterelkaar.
Wat is jammer van cummins?, goeie motoren hoor, zit ook in onze shovel en bevalt best.. beter als perkins
Mengeledriver
Overdwars heeft net zoals bij Claas en Krone een directe overbrening met een powerband.
In de lengte betekent een haakse overbrenging en die vreet weer vermogen. In de lengte heeft geen voordeel, wel nadelen.
De Mengele had ook een dwars geplaatste motor en die was ook smal. Veel smaller als de FR die de motor in de lengte heeft!
Mengeledriver
Cummins? Zijn hier ook mensen die op Hyunai kranen draaien? Zo ja, dan kunnen zij je vraag wel beantwoorden!
Tja hyundai kraan van t h zweette ook aan alle kanten!, maar bij onze shovel is na 2000 uur ofzo dr nog nooit geen omkijken naar geweest of zweterij.. zou ook wel erg snel zijn maar vooruit, de perkins had in die uren al kapotte opvoerpomp en membraam in brandstofpomp
RobinBos
Kan je misschien compacter bouwen, maar het is nog steeds de lichtste hakselaar die je kan krijgen heb ik begrepen.
Dat van die overbrenging is inderdaad weer waar.
wat wel een voordeel is van in de lengte is dat je overal beter bij kan (Eigenlijk wil je dat niet, maar daar ontkom je niet aan 😛 )
en tsja, twee motoren achter elkaar is ook alleen maar een hype. voor een paar jaar geleden was de jd nog de sterktste hakselaar op de markt, nu is dat omgedraaid. Eentje komt met onbenullig veel vermogen, en de rest loopt er als hondjes achter aan.
RobinBos
Owja, over de cummins....die zuipt wel 14 gram/kwh meer !
De cummins zuipt idd ietsje meer als de perkins.. is wel 10 pk sterker maar wel heel stuk feller!, toch zou 150 of 160pk in 9.5 tons shovel niet veel uit moeten maken, maar het verschil is heeel goed te vernemen
Mengeledriver
Kleine mankementen heeft elke motor wel maar er zit wel duidelijk verschil in de totale kwaliteit.
Over de isisu in de kraan en de sisu`s hier in trekkers zijn we ook prima te spreken.. hebben er werkelijk nooit wat mee!, al start de 4 cilinder niet altijd even best, gewoon heel zwaar lopen tijdens flink koud starten, en dan krijgt startmotor motor gewoon niet hard genoeg rond. zelfs met beste accu niet. 6 pitter in cvt en in 9145 die weg is altijd starten lopen, in de steyrs daarvoor waar nog steyr motors in lagen hadden we helemaal nooit geen problemen, ook altijd starten.
Mengeledriver
Ben geen fan van Cummins of van Perkins....
Isuzu daarintegen, top merk!
Zit in veel heftruck's en die heftruck's zijn duurder als een gelijke heftruck met een ander merk motor!
En Isuzu zit ook in Doosan, hebben we ook veel uren mee gedraait en NOOIT iets aan kapot gehad. Kraan kopen we met 6000 tot 10.000 uur en dan gaan ze nog 4000 tot 6000 uur mee in't loonwerk. Doen het echt goed, lopen mooi en zijn sterk.
Mengeledriver
De Volvo in onze vorige Mengele deed het ook super, had wel last van de koude start, die moest je gloeien anders bleef ie roken.

Deutz watergekoeld doet het ook heel goed al is het net niet het niveau van Isuzu, ligt natuurlijk ook aan het soort belasting.
RobinBos
De jd:
distributor.deere.com/region_ii/media/…

de claas:
claas.de/countries/generator/…

de krone:
infoportal.krone.de/DisplayInfo.aspx/?id=3400

Blijkt dus dat de jd de meest compacte hakselaar is 😉
in die pdf van jd kan je trouwens ook goed zien dat de deeres netjes rond de 200gram/kwh zitten, en dat de cummins omhoog schiet naar 220
Mengeledriver
Wat is tegenwoordig de definitie van compact met al die opgeblazen tupperware-dingen 😃
Siebenga
1 voordeel van zo geplaatst!! kest er beter bij 😉
Siebenga
Joehoe mengele 😛
Mengeledriver
Ja, ben d'r achter gekomen ja. Vandaar dat NH dat ook doet 😃
deerefan
Het is trouwens een 19 liter motor

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Motor ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!