Foto van een kapotte zuiger uit een KHD Deutz Fahr blok, lag in een O&K-shovel.. Foto is geplaatst door NewHollandErik op 07-01-2010 om 19:16:32, met 41 reacties.

BLOOPERS Stuk

NewHollandErik
Foto van een kapotte zuiger uit een KHD Deutz Fahr blok, lag in een O&K-shovel.

Reacties

tractorquintentje
Fendt? 😃
claasenfendtfan
So die is kapot! 😃
zie dit
begint bij 2.40 😃
bas930
Fendt,, dat kan best wezen,, zoveel powerzzz dat de zuigers je om de oren vliegen.
NewHollandErik
Fendt heeft ook Deutz ja.. 😛
Hano-Deutz
Hoe krijg je dat zo kapot? zonder olie gedraaid? moet toch meer aan gescheeld hebbe?
NewHollandErik
Weet ik niet precies, weet alleen dat ie een vastloper heeft gehad. Met het losmaken van het blok kwam iik al allerlei stukken gietijzer tegen.. 😛 Zie andere foto..
RobDeutz104
Wat voor type motor is dit? herken het eigenlijk niet
Hano-Deutz
Is de drijfstang erdooruitgevlogen? moet nogal een knal geweest zijn.
NewHollandErik
'KHD Deutz Fahr blok, lag in een O&K-shovel.'

Meer weet ik er ook niet van, is misschien te vinden wat voor motor, volgens mij O&K 6552 of 6558 ofzo?
RobDeutz104
Fahr heeft met de motoren niks te maken
NewHollandErik
Stond er wel een paar keer op.
valtradriver
Leuk klusje voor de stagesloper 😉

P.s. je stage is begonnen?
NewHollandErik
@valtradriver: Jep, 2 weken en in juni nog 3.
Van iemand gehoord of zomaar gokje?
Thomastrekkerfan
Hoe kan een motor eigenlijk vastlopen?
onze oude d25 is vroeger ook een paar keer vastegelopen maar hij doet het nog
valtradriver
Je heb het hier een keer genoemd,neem aan dat je ons nu onderhand eerlijk ga vertellen of ze nu storinggevoelig zijn,of juist niet!
de yanmarman
Is dat zo'n olie gekoelde motor?
pekelderboer
Lijkt mij over verhit geweest aangezien die koppakking zo is blijven plakken ??
NewHollandErik
@valtradriver: Juist niet! Er is best wel eens een keer een storing, maar vergeleken met die verhalen hier is het gedeeld door 20.. 😛
Hoorde dat het helemaal niet verschilt met Fendt, JD of wat dan ook, die hebben ook storingen, even veel als NH. Dus die verhalen hier kloppen ook niet altijd. Misschien een keer ter plaatse, maar algemeen is t anders.
FENDTfarmer
Waar loop ie stage dan?
NewHollandErik
LMB Roelofs in Bennekom.
FENDTfarmer
Nh?
HJ_
Hebben jullie ook een 820 te koop erik? of is dat andere roelofs
NewHollandErik
lmbroelofs.nl/

Nee geen 820..
HJ_
Ooh dan zullen er wel meer zijn 😛
HJ_
Weetniet hoe goed je stagebedrijf kent maar je baas heeft toch echt een 820 te koop 😛 staat ook in de agritrader..
NewHollandErik
Oooh? Dat kan, maar hij staat niet in Bennekom, moet nog komen zeker, dat ze um al vast te koop hebben gezet. Is allemaal import uit Engeland..
Haha voor zover ik NH en Fendt heb meegemaakt gaven die Nh`s toch echt meer storingen!, praat over T7000 serie
NewHollandErik
Voor zover JIJ dat heb meegemaakt ja.

Hier op TF hoor je sowieso meer slechte verhalen over NH dan Fendt.
Dat komt omdat je van Fendt-rijders nooit slechte verhalen over Fendt hoort, ook niet als er een Vario elk jaar vervangen moet worden. Dat verzwijgen ze, terwijl ze wel een grote kwek opzetten over andere merken.. :|
Fendt916
Vele mensen hebben dat mee gemaakt elk jaar de vario vervangen hoe wil je dat redden dan wij hebben we eens 1 of 2 keer een bak vervangen van de 916's we hebben er 8 gehad en soms gaat die eraan naar de 10000 uur maar dan draai je er ook zo 15 16 duizend uur op zon trekker wat je met een nh niet red
Een vario hoef je nooit elk jaar te vervangen.. kan natuurlijk wel. maar dat zijn dan wel de maandagmorgen trekkers maar ik heb er niet van gehoord!, hoe wil je verklaren dat 4 dezelfde 7040`s allemaal rond de 1000 uur niet meer willen sturen omdat er dingen blijven hangen en er storing na storing op het scherm verschijnen?, airco`s het niet meer doen
guy
Die problemen zijn er overal hoor...
NewHollandErik
Precies guy, zo heb ik het ook gehoord, dat ALLES kapot gaat. En 15.000 uur red je ook met NH, net zo goed. Licht er maar net aan hoe je er mee omgaat, maar dat is met Fendt ook zo.
Mengeledriver
NHErik: het is wel grote onzin dat je hier verteld dat bij zo'n beetje elke Fendt de Vario jaarlijks gewisseld wordt. Het valt me op dat je deze verhalen vol blijft houden, waarom? Waar baseer je het op en waarom ben je zo anti-Fendt?

PS, de Deutz motor op de Foto is een luchtgekoelde, die is niet te vergelijken met de BFM watergekoelde die in de Fendt's en Deutz trekkers liggen.
Fendttrisixfan
Mengele PB
NewHollandErik
Zon beetje elke? Waar zie je dat?

Ik probeer in mn reactie gewoon aan te geven dat het gewoon een raar soort mensen zijn, die Fendt-rijders. de slechte verhalen over Fendt durft men hier niet te posten, terwijl andere merken wel de grond in worden gestampt.
Agja ik ken ook wel een 936 waarvan bij iets boven de 1000 uur de kruiskoppelingen in de vooras vervangen moesten worden.. maar dat is ook niet bij elke 936 zo!, als zulke verhalen beetje doorgelult worden lijkthet op het laatst als alle 900`s bende zijn terwijl het tegenovergestelde waar is. erik elk jaar een andere bak is onzin, als het wel zo is dan ligt het aan de chauffeur want die mag dan wel met de pook in standje 4 bij elke stop vol in toeren af gaan remmen
Mengeledriver
Ik zie het in een heel aantal van je berichten Erik.
En wat verzwijgen de Fendt rijders volgens jou?
Ik kan er ook niks aan doen dat de meesten makkelijk de 10.000 uur halen. Natuurlijk gaat er ook wel eens wat anders aan een Fendt kapot, maar over het algemeen zijn we gewoon zeer tevreden 😃
NewHollandErik
Ik zeg ook niet dat het bij elke Fendt drama is.

Ze willen niet weten dat 'hun' Fendt kapot is. Van een ander merk bazuinen ze het o zo graag in de rondte, maar over hun eigen trekker houden ze stil, al ligt de Vario eruit. Zo heb ik het gehoord, dat Fendt-rijders er niet voor uit willen komen.

@martijn: Het is ook niet bij elke T7040 zo dat ze na 1000 uur niet meer willen sturen. Vind dat wel een heel extreem geval wat je noemt.
Mengeledriver
Nou, hier is dat echt niet zo.
Hano-Deutz
Als je ze goed onderhoud geeft zijn er weinig slechten

en van fendt verzwijgen ze meestal wel als er iets aan kapot gaat, dat is ook zo.

maar sommige merken zijn minder sterk gemaakt en die gaan ook vaker kapot als anderen maar daar wordt dan ook weer mee overdreven.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de BLOOPERS Stuk ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!