Schlüter Super 1400 LS
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1400 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Een zeldzame Super 1400LS. Een juweeltje kan je deze gerust noemen! Dit type was een van de laatste nieuwe ingevoerde, samen met de Super 1700LS en 2000LS. Alhoewel alle 3 deze types verspreid over 1993 pas in productie gegaan zijn. De Super 1400LS is de opvolger van de Super 1300LS, deze op zich verving de Super 1300TVL-LS. Je had ook nog een keertje een Super 1300TVL. Maar ze zijn zo goed als allemaal het zelfde, met uitzondering van de laatste, die had geen Hoog/Laag. De basis is de zelfde als die van de Super 1250VL (LS) Special, met uitzondering van de motor. In de nieuwe trekkers lag namelijk een MAN motor.
Een Super 1400LS heb ik nog niet gezien, maar wel een Super 1300TVL-LS. Alle 4 de types die ik daarnet opsomde zijn heel zeldzaam:
Super 1300TVL: 1 gebouwd
Super 1300TVL-LS: 3 gebouwd
Super 1400TVL-LS: 1 gebouwd
Super 1400LS: 6 gebouwd
Deze op de foto is nummer 8 (131008)van de in totaal 10 gebouwde met LS in het type.
Laatste
Reacties
Die foto post ik ook met de tijd een keertje op TF voor de andere mensen met de nodige informatie erbij. Die foto bleef dus oko niet lang in de krant staan zodat pa er zelfs niet van wist dat die erin stond haha.
waarom heeft de schluter fabriek niet meer van deze types gemaakt dan?
heb ik me laten vertellen
mijn opa vertelde van de week een verhaal dat hij vroeger op stage was bij een boer met veel MF en 1 schluter voor als een van de MF'jes (in vergelijking met die schluter) vast kwam te zitten. Echt geweldig mooi trekkers
Egelseer nam alles over en bouwde zelf nog enkele nieuwe Euro Tracs, 2 Compacts en een Super 1700LS. In 2004 werd de laatste Schlüter gebouwd en viel het doek over dit legendarische merk.
Sebas, in deze trekker zit een ZF T3345 versnellingsbak, zoals in de mijne, maar dan met een Hoog/Laag erbij. Verder is die trekker grotendeels het zelfde als de mijne.
Schlüter moest trouwens nieuw fabriek bouwen om mee te kunnen met de moderne tijd en ontwikkeling, maar omdat de Euro Trac zodanig veel geld had gekost was er geld van buitenaf nodig geweest. Daarom dat er begin de jaren 90 groot nieuws was op de landbouwbeurs in Frankfurt dat Claas 40% van de aandelen van Schlüter in handen had. Maar geld voor een nieuwe fabriek zelf was er niet echt, en dan heb je nog eens die elendige groene mannekes die stokken in de wielen kwamen steken. Die wouden vonden dat een nieuwe moderne fabriek niet bij het ouwbollige en gezellige zicht van Freising behoorde. De oude fabriek van Schlüter was dat wel, en was trouwens een kenmerk voor Freising dankzij de 2 koeltorens.
Velen denken dat Schlüter "failliet" ging, maar dat klopt niet zoasl ik zoveel heb gezegt. De productie werd gestaakt omdat het gewoon allemaal veel te duur werd, en de verkoopcijfers veel te laag waren. En dat had natuurlijk met de prijs te maken...