Schlüter Super E 7200 V
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super E 7200 V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Met naar schatting 120 trekkers is Schlüter in België zeker niet het meest bereden trekkermerk! Maar des te interesanter mocht je er gewoon een tegenkomen in het dagelijkse leven. Dat moet de fotograaf van die krant ook wel gedacht hebben!
Nu, als je op het zicht zou afgaan, en jullie al iets opgestoken hebben van al mijne zever die ik hier uitkraam over Schlüter, dan zouden jullie denken dat dit een 1500 ofzo is ? Mis! Het is een Super E7200V! Die mannen in Beieren vonden er blijkbaar niet anders op om de trekkers voor de export in een ander type te verkopen, iets waar ik ook al de nodige woordjes uitleg aan verschaft heb.
Een Super E7200V is een Super 1250VL. Deze op de foto is er eentje van de 1259 serie, de meest populaire. Van deze werden er tussen 78 en 84, "maar liefst" 537 stuks gebouwd. Bij Schlüter een best goed cijfer, ondanks de nodige varianten waaruit de klant keuze had! De trekker op de foto is van bouwjaar 79 en dat kan je zelfs zien dat hij van voor 80 is. Voor dat jaar hadden de Schlüter trekkers met kipcabine nog rode zijplaten van de cabine, verscholen achter de achterwielen. Zo waren de trekkers ook uitgerust vooraan met metalen, in het rood gespoten, spatborden. Tegenwoordig zijn die wel vervangen door de kunstoffen versie, maar dan nog kan je ze er van tussen halen. Zo waren ook de beugels voor de voorspatborden rood gespoten. Nog wat over de achterspatborden, bij deze trekkers was de cabine eigenlijk "op" de spatborden gebouwd, na 1980 werden de spatborden "tegen" de cabine gemonteerd. Zo was de plaat achter de achterwielen in het zelfde kleur als de cabine, dus Ral 9006.
Deze trekker met vermoed ik een Gassner 4 schaar ploeg rijd in de omgeving van Zaventem en is eigendom van een landbouwer, die geloof ik oa aardappelen teelt. Net zoals de luchtfilter die voor de cabine is gebouwd is ook de fronthef door de eigenaar er zelf opgebouwd. Een paar jaar terug verscheen er al eens op Farmphoto een foto van deze trekker en volgens de fotograaf was de eigenaar heel trots op zijn trekker, dus ben gelukkig niet de enige .
Laatste
Reacties
maar wanneer is schluter gestopt met bouwen van de trekkers dan?
Claaskeal: Anton Schlüter zelf in 93, LTS in 95 en Egelseer in 2004.
Maar de "enige echte" Schlüter trekkers zijn eigenlijk maar gebouwd tot 93. Toen was den Anton zelf nog grote baas.