Foto van een Lely Tigo 50R, bezig met poseren.Net is genoeg :). Foto is geplaatst door fendt-412 op 09-04-2010 om 18:40:55, met 71 reacties.

Lely Tigo 50R

fendt-412
Foto van een Lely Tigo 50R, bezig met poseren.
Net is genoeg 😄

Reacties

Pascal
Kijk, past mooi. En met volle wagen zakken de bandjes nog wat in dus moet t helemaal passen
fendt-412
Haha zei mn opa ook al 😃

Is bladgeveerd dus zakt ook nog wel een beetje,
je moet alleen bedenken dat hij er weer met een lege wagen uitgaat dus komt omhoog 😛

Dissel moet iets omhoog zodat hij helemaal vlak staat, dan wil net. Heb 2cm over 😃
SkarphofJDFan
Mooi karretje winter mooi trechte
fendt-412
Dat dacht ik 😄

Zit nu ook loadsensing op, maar hij pompt wel de hele tijd iets olie rond, maakt ook een appart geluidje bij de hydroliekbediening onder de kappen. Is alleen wanneer je niets bedient.

Hoort dit zo of moet er nog iets anders aangesloten worden?

Vroeg me dit even af, komen hem nog wel in bedrijf stellen dus gaat sowiezo wel goed komen 😛
tseard6600
Bij loadsensing staat er volgens mij altijd wel druk op de slangen.
SkarphofJDFan
Load sensing heeft een snuffelleiding ik denk dat je dat hoort.
fendt-412
Bij al dieventielen enzo suist er wat. maakt ook nog aardig wat geluid. Net of er olie ergens langs giert, een ventiel dat niet helemaal dichtgaat oid.

Bij de trekker hoor je niets, aan de leiding voel je ook wel dat er iets olie doorheen stroomt.
Snuffelleiding komt alleen druk op wanneer er olie nodig is, dus wanneer de trekker druk moet geven.
SkarphofJDFan
Is het twin flow load sensing dan?
fendt-412
Zou het niet weten 😛
Weet wel dat hij niets teveel olie geeft, bodemketting gaat niet erg snel en de rest van de cilinders gaan ook niet erg snel.

Misschien zitten er ergens nog smoorventielen die je kunt bedienen. Binnenkort zal er een handleiding opgestuurd worden. Was er nog niet in het Nederlands geloof ik 😛
SkarphofJDFan
Jah zit wel een smoorklep in, weet alleen niet waar die bij fendt zit. neem aan dat je in de terminal instellingen al aant proberen bent geweest.
mc hoekstra
Volgens mij wordt bij load sensing altijd olie rond gepompt. zo kan, als het nodig is, zonder hendel de wagen bedient worden. dus de olie druk word niet stil gezet, en het blijft altijd rond pompen.
fendt-412
Bij deze trekker kun je niets kwa olie regelen in de terminal. Zit weer op de nieuwe 400vario.
Smoorventiel zit wel op alle andere DW ventielen, alleen daar gaat deze olie van het LS systeem helemaal niet langs, en stonden ook allemaal open. Moet dus ergens anders weg komen.

@mc hoekstra, je moet even beter je huiswerk doen 😛 LS is dat juist niet, geeft alleen olie wanneer het nodig is. Anders heb je genoeg aan een gewone pomp.
SkarphofJDFan
Kan dat niet bij die trekker van jullie winter
fendt-412
Nee, achter de hydroliek hendels naast de zitting zitten 3 draaiknoppen waarmee we de ventielen kunnen smoren.
Alleen daar komt de olie helemaal niet weg. Moet dus wel ergens op de wagen zitten denk ik. Hoop dat die bodemketting nog wel wat harder gaat lopen, is net niets zo met lossen 😛
tseard6600
Weet niet hoe het bij jullie zit maar bij ons kan je de snelheid van de cilinders en bodem ketten via de terminal van de wagen regelen maar dat is een krone, met load sensing.
fendt-412
Hebben alleen flippertjes om alles te bedienen. Verder geen draaiknoppen of iets.
Is een vrij simpele bedieningskast.
Mengeledriver
SkarphofJDFan - 11 minuten geleden

jah zit wel een smoorklep in, weet alleen niet waar die bij fendt zit. neem aan dat je in de terminal instellingen al aant proberen bent geweest.

Dit klopt totaal niet. LS werkt bij Fendt direct zonder extra stuurschuiven of regelingen. Alleen maar een pomp ls regelventiel op de pomp. Verder helemaal niks 😃

Fendt-412: ik denk dat op het ventielenblok nog een kogelkraantje zit waarmee je de wagen van ls op gewoon rondpompen om kunt zetten. Dit kraantje staat waarschijnlijk verkeerd. (de 22-24 bar van de snuffelleiding lekt iets naar de R)
Dan gaat hij onmerkbaar een heel klein beetje rondpompen met een drukval in het ventielenblok van de wagen, vandaar het geluid.
Eff het kraantje DICHT zetten, ik weet niet of het ook in de gebruiksaanwijzing staat. Dit kan ook de oorzaak zijn van langzaam reageren van functie's en een te lage bodemkettingsnelheid.
Mengeledriver
Mooie wagen (was m'n 1e reactie vergeten te plaatsen door die uitleg!)
fendt-412
Danku 😄 vind hem er zelf ook goed uitzien, alles netjes afgewerkt. Alleen die ecosylbak moet nog wat hoger denk ik, korreltjes blijven zo in die bochten liggen. Moest wel zo ver naar voren, anders viel het op de rotor ipv ervoor.

Gebruiksaanwijzing is er nog niet. Zou binnenkort komen.

Zoiets is het wel denk ik.
Ik zal morgen eens onder de kap kijken 😉
Er was nog wel een draaiknop die je in kon draaien. Moest iets mee gebeuren als er een JD trekker voor kwam, kon verder niet uit de sticker opmaken of hij in of uit gedraait moest worden.
Zal morgen eens eem kijken hoe alles zit.
Mengeledriver
Ohw, die moet niet op de JD stand, JD heeft echt een apart systeem, dat is er nooit echt doorgekomen. LS is gelukkig wel redelijk standaard. Rixy89 kan wel aan Lely info komen.
fendt-412
Nu weet ik alleen niet of ingedraaid of uitgedraaid de JD stand is 😛

Dealer komt toch nog wel even langs bij inbedrijf stellen.
Remmen moeten ook nog anders afgesteld worden. Wanneer ik de rem intrap blokkeert de voorste as en de achterste draait nog wel. reageert veelste snel. Zag al wel dat je die cilinder nog wat naar achteren kunt plaatsen zodat hij later aangrijpt.

Zij zullen het wel weten als het goed is.
Jongen die nog niet bijster veel verstand heeft van hydroliek had de wagen klaargemaakt. Verder was er ook geen andere monteur.

Maar er moet dus totaal niets te horen zijn als er geen olie gevraagd wordt?
fendtjuh
Kijk daar is die dan 😛 😄

Haha kan echt net, moet er niet iemand zo grappig zijn om een paar bulten klei voor te gooien of een steen ofzo 😛
hobbyboer
Mooie wagen robert. En even over dat JD systeem, daar lees ik hier de laatste tijd wel meer over, dan hebben jullie het wel over trekkers van 20 jaar terug, vanaf de 6000-serie (1992?) zit er gewoon een loadsensing hydroliek systeem op. @Mengeledriver: en dat is geen apart systeem, dat is gewoon de voorloper van LS met ook een gesloten middenstand in de stuurschuiven net als bij LS, zodat er geen olie onnodig wordt rondgepompt als dat niet nodig is. Dus als ik het goed begrepen heb is de "john deere stand"(alleen voor de oude JD's) het zelfde als de LS stand alleen dan zonder snuffelleiding.
hobbyboer
En als je nou een hele ouwerwetse trekker hebt met een "open" systeem, dus tandwielpompje en overdrukventiel enzo, die vindt het niet zo leuk als er een machine achter hangt met een gesloten middenstand (LS en oude jd systeem) want dan jaag je dus alle olie door het overdrukventiel als je wel olie op je blok zet en geen functie bediend. Daarvoor moet je hem dus omzetten op wat jullie de "normale"stand noemen.
hobbyboer
Ik ben ook maar een domme boer en heb geprobeerd het een beetje duidelijk uit te leggen, als jij nou een expert bent en dit leest en je ziet wat detail foutjes, verbeter het dan even, aub.
MaartenMandemaker
Mooie wagen Robert ziet er goed uit. Gestuurd onderstel of niet?
fendt-412
Moet idd geen steen of bultje kuilvoer liggen 😛
Je moet hem ook 100% vlak zetten met de dissel, hij staat normaal iets voorover. Tik je de achterste beugel er ook af 😛

Is een meelopend gestuurd onderstel. Loopt wel mooi 😄 Alleen bij achteruit rijden moeten we hem niet vergeten vast te zetten, is allemaal nieuw voor ons 😃
fendt-412
Vanochtend wagen even afgekoppeld, nu hoorde ik helemaal geen geluid meer bij de hydroliekventielen wegkomen. Wat het was weet ik niet.
massey8690
Zow super mooie wagen!
dat met dat hydrauliek zal wel goed komen, maar zit er geen snel-los-stand op :?
(dat je tijdens het lossen als je 20% uit de wagen hebt gedraait een knopje in kunt drukken dat ie 2x zo hard draait)
besturing vastzetten wen je wel aan, met loadsensing is dat een fluitje van een cent als je voor de bult staat 😉
en ik had die deurrail 10 cm omhooggehaald, als je er een kop op laad heb je de touwen zo aan gort, en die verende touwen zijn niet goedkoop kan ik je vertellen.
fendt-412
Met inkuilen maar eem proberen. Stond wel in de offerte dat het erop zat. Moeten ze het maar zien, als het er nog niet opzit komt het er dan nog wel op 😛
Besturing zit niet op de bedieningskast. Is met de gewone oliehendel. Die moet je dan op druk zetten, in de zweefstand of gewoon in zn vrij kunnen de wielen wel sturen. Mooiste zou zijn dat het elektronisch zou gaan. Trekker geeft een seintje aan de bedieningskast en die zet hem dan vast met loadsensing 😛

Was het maar zo simpel 😛
Moeten er ook nieuwe deuren in, ventilator en schoorstangen van de spanten hangen allemaal op dezelfde hoogte. De klep mag ook niet helemaal los in de stal anders nemen we alles mee 😛

Dikke wagens vers gras laden doen we toch niet, vermoest het veelste veel. Dan hebben we nog niet genoeg voor een middag/avond. Krijgen savonds of overdag dan winterrantsoen.
Halen meestal 2kleinere wagens, elke kant van de voergang een. Kun je mooi alles naar een kant drukken ipv om en om. Werkt lang niet zo mooi.
massey8690
Oke, maar dat snellos zou er dus wel op moeten zitten dus :?
met vastzetten van de wielen bodoel ik de licht bedienbare (electrische) hendels van je fendt 😉
en 't is dus niet zo eenvoudig met jullie stal 😛
fendt-412
Dit is de eerste 400serie, zit een kruishendel in. En ook nog een oude joystick zoals in de eerste 900 ook zat. Anders kon je dat ventiel mooi met een flippertje op de joystick bedienen. Je kunt alleen niet alles hebben 😛

Zou er wel op moeten zitten ja, binnenkort komt de handleiding wel, was nog niet aanwezig. Daar moet het als het goed is wel instaan.
hobbyboer
Volgens mij zag ik gisteren jullie oude wagen staan bij DEM in Akkrum, heb ik dat goed gezien?
fendt-412
Dat is hem ja 😛 Dealer waar wij bij zitten kon hem niet echt kwijt aan zijn eigen klanten, toch weinig boeren die zelf kuilen. Zitten meer in een akkerbouwgebied.
traktorpool.nl/details/laadsilagewagen/…

En de oude frontmaaier: traktorpool.nl/details/maaier/…
Heeft de dealer er maar ingezet, kon dat oude ding onmogelijk kwijt worden 😛


Laat het maar horen als je hem ergens aan het werk ziet, zou leuk zijn met een actiefoto 😛
Toch altijd wel grappig om het materiaal een keer terug te zien 😛
Wilting NH
Toen wij LS op onze wagen kregen, kregen we ook een extra klein slangetje dr bij aan. door dit slangetje geeft de LS zo veel olie als nodig is, dus niet altijd de volle lading, dus bij ons kun je ook hele maal nix stellen verder met kleppen. maar op mijn stage hadden ze ook LS op de wagen en daar was dat niet zo, maar daar moesten ze ook de slangen gewoon in het hydrliek blok steken en dan hendel op druk zetten. maar wij hebben gewoon 3 ventielen ergans anders op t bok dr bij gekregen en daar moeten ze in, en is dan ook geen hendel meer voor om iets in werking te zetten.

maar als je nix doet hoor je niks bij de achterbrug, pas als je bijv de pukup omhoog doet, maaar dat lijkt me nog al logies
fendt-412
Zo als dat bij jullie zit, zit het bij ons nu ook. In het begin zaten er wat rare geluidjes in. De volgende dag deed alles het zoals het moest.

Heb me er verder ook nog niet echt in verdiept. Komt met een week of wat wel als we moeten kuilen 😛

Hoe doen jullie dat met afkoppelen dan?
Wij hadden eerst de retour losgekoppeld. Toen zat er nog iets druk op de druk en snuffelleiding. Gingen niet vanzelf los. Zetten jullie de trekker dan uit om overal de druk af te halen?
Wilting NH
Jah wij zetten de trekker altijd uit ja, anders krijg je ze dr haast niet af. maar wij doen vaak de gewoone hydroliek hendel ook eem heen en weer (weet eelijk gezecht niet of dit echt nut heeft 😛 )
Wilting NH
Maar donders mooi wagentie trouwens, was k net eem vergeten dr bij te zetten 😛 haha
fendtjuh
De boel moest ff losbranden van binnen zegmaar robert 😃
fendt-412
Danku, dut niks 😛

Dacht je dat die trekker nog niet los was dan? 😛
Maar dat gaat helemaal goed komen 😛 heb liever dat de trekker het moeilijk heeft, dan regel je de snelheid wel bij. Wanneer de opraapwagen het niet kan bijbenen heb je dat lang niet zo snel door met alle gevolgen van dien..

Eerst morgen maar eens voor de kopeg laten werken 😛 Moest er soms toch nog wel tegen knorren waar de bouwlandbemester niet was geweest. Viel me nog wel tegen hoe mooi die grond uitelkaar viel. Harder als 3,5 konden we niet. Grond is toch wel aardig vet geworden door de mest.
fendtjuh
Nee, de hydrauliek bedoel ik 😃
Mengeledriver
@fendt-412: De vorige versie van deze wagen, de Mengele, die had een tiptoets op de bedieningskast om de meelopend gestuurde as vast te zetten. Met LS hoef je bij het voor de bult rijden alleen maar eff 1x een tiptoets in te drukken.

Wist je dat Fendt nu al een poosje een optie heeft waarmee de as van de wagen vergrendeld wordt als je op de omkeertoets drukt? In het scherm kun je dan ook nog wat instellen, volgens mij de snelheid en tijdsduur.
Dan hoef je zelf helemaal niks meer te doen!
Da's wel een typisch Duitse uitvoering omdat ze daar veel meelopend gestuurd materiaal hebben.

Afkoppelen van LS hydrauliek:
-altijd de trekker uit zetten
-bedieningskast uit zetten
-pers en snuffelleiding ontkoppelen
-retour ontkoppelen

Doe je dit niet dan kun je bij het aankoppelen druk verwachten op de pers snelkoppeling 😃
Als je eerst de slangen af zou koppelen en daarna per ongeluk nog de pick-up laten zakken, dan krijg je alsnog druk op de slangen.
fendt-412
Die bediening waar jij het over hebt is de Profi 😉 Die hele wagens zijn wat luxer uitgevoerd. Meer een loonwerkersmachine.

Wij hebben gewoon schakelaars. Zie blz 18:
lely.com/brochures/brochures_pdf/…

Werkt opzich ook wel mooi, schakelaars gaan alleen nog een beetje zwaar.
De as zetten we vast door met de kruishendel het zaakje op druk te zetten. Zit niet in de bediening verwerkt. Trekker staat verder ook niet in verbinding met de opraapwagen kwa elektronica. Isobus werd even te duur en is de trekker ook niet op voorbereid geloof ik 😛

Ook handig om te weten hoe we LS moeten afkoppelen 😃 Hadden we nog geen ervaring mee, jongen die de opraapwagen had klaargemaakt ook niet echt geloof ik 😛 Andere monteurs waren ergens heen.
massey8690
De snellos is dus een optie als ik het zo las, en een dubbele bodemketting ook, jullie hebben een paar kettingen in de bodem :? , dat wil nog wel eens krom met zwaar voer.
Mengeledriver
Maar ik bedoel geen ISO-bus, het is meer een Fendt oplossing: er komt een extra snelkoppeling op de trekker waar je de slang van de besturing in doet. Er zit een simpel hydrauliekventiel extra op de trekker en de software is iets uitgebreider om in te kunnen stellen wanneer de tandem vast moet worden gezet.
massey8690
Das wel verrekte handig jah! mag je in duitsland uberhaupt wel met gedwongen besturing rijden :? op de meeste duitse machines zitten wel goede onderstelling met handdraairem enz.
fendt-412
We hebben een tigopluspakket genomen.
Heb je standaard:
-bakverlichting
-zwenkwielen aan de pickup
-dubbele bodemketting
-kortgewasrol aan de pickup
-16tons meelopend paraboolgeveerd tandem met minimaal 20inch banden.
-2stands laadautomaat

Dacht dat die 2stands bodemketting standaard was, kan nu alleen ook niet zo snel iets terugvinden op de offerte.

Vorige wagen hadden we ook al een dubbele bodemketting, we willen echt niet terug naar minder 😛 Is ook een keer scheefgelopen. Maar op zulke dingen moet je niet besparen bij aanschaf van iets nieuws. Krijg je later spijt van.

Dat is wel verrekte makkelijk 😄 Is dat simpel op deze trekker te maken of valt dat tegen?
massey8690
Zal wel specieale software zijn 😉 , ben bang dat je de snellos niet hebt 😛 , scheelt nogal wat tijd bij de bult, maar denk dat dat er vrij gemakkelijk op te bouwen is, moet je eff een hydrauliekdeskundige bij hebben.
fendt-412
Zit namelijk bij ons geen stickertje op de bedieningskast. In de folder is bij de schakelaar omhoog een haasje geplakt.
Zal dus de snelle stand zijn. Bij ons gebeurt er niets wanneer ik de schakelaar omhoog doe.
Omlaag draait hij wel alleen erg langzaam.
Staat wel in de folder dat het optie is.

Op de offerte of prijsopgaveformulier vind ik er niets van terug.

Zou het zo makkelijk zijn dat de trekker nog meer olie kan geven doordat er meer druk komt op de snuffelleiding of zal er een hydromotor bijop moeten met een andere vertanding?
Zie je geloof ik ook wel eens bij opraapwagens.

Ben dan bang dat het er niet opzit 😛
Bij vorige wagen was het wel makkelijk, bij langzaam lossen het ventiel smoren en wanneer de wagen bijna leeg was de volle olieopbrengst geven 😄
massey8690
Kan zijn dat als je de hydrauliek "goed" aansluit dat het een stuk sneller gaat hoor, dat je wel haas en schildpad hebt 😛 , moet een speciale hydromotor op de wagen zitten met 3 slangen eraan volgens mij, maar een expert ben ik er ook niet in, me broer weet er alles van 😛
fendt-412
landbouwfoto.nl/2009/06/…
Hier kun je het wel zien.
Een paar foto's naar beneden scrollen en je ziet een motor bovenop en onderop zitten.
De een is ook wat dikker als de andere, kan zijn dat er een andere vertanding inzit ofzo.
Siebenga
Dit gaat een keer NIET goed 😉
fendt-412
Goed opletten en verstand erbij houden!

Scheelt dat het bij de vorige wagen ook altijd goed opletten was. De klep kon ook maar voor 1/3 omhoog. Anders tikte je ook de ventilatoren aan en de schoorstangen kapot.
Deze klep is gelukkig heel anders kwa constructie/bouw.
Siebenga
Zal vast lang goed gaan... in mijn ogen gedoemd te mislukken al is het een stageloper die het presteerd 😉
fendt-412
Stagelopers hebben we hier amper.
Af en toe een van de middelbare landbouwschool.
Misschien in de toekomst nog wat meer. Misschien gaat mn pa nog een cursus doen. Is ook zo raar als je zoon wel ergens anders moet stagelopen en dat je thuis niemand de kans geeft. En het is ook erg makkelijk en leert er opzich ook wel veel van. Je moet er alleen wel mee om kunnen gaan om anderen iets nieuws uit te leggen en niet alles perse zo willen laten doen zoals jij het zou doen. Aangezien sommige boeren ontzettend eigenwijs zijn 😛 Je moet er wel geschikt voor zijn.
stagelopers zijn er meestal meer van bewust als je er goed nadruk op legt dan dat het op den duur routine wordt. Heb ik iig wel. Wanneer ik wat nieuws of anders doe let ik beter op dan na een hele dag schudden ofzo.

Maar ik ben ook benieuwd. Hoop dat het goed gaat 😛
SikuisSuper
Mooie tigo. vandaag reed ik langs lely fabriek en daar stonden buiten nog f 5 nieuwe tigo's. net klaar, mooi spul. dr stond natuurlijk nog meer: 50 schudders en wiersers en paar balen persen.
waaijer
Sow sow, doe maar luxe:D
fendt-412
Als je het doet moet je het goed doen.
We zijn niet van het halve werk.

Eind van de week misschien vers gras op stal voeren 😄 Eens even kijken of dat wat wil.
fendt-412
Vandaag de ultieme test gehad 😛
wagen staat nu ook vlakker. Kon dat nog afstellen.
Nu heeft de achterkant een centimeter over kwa hoogte 😛
Scheelt dat nét genoeg is 😃

Bodemketting komt nog een tweede snelheid op, wordt nog onderhandeld met lely.
Vreemde is dat we nu de frontmaaier niet kunnen bedienen :|
Wanneer de opraapwagen het seintje geeft om olie te geven krijgt de fronthef dat ook en dan geeft de pomp pas olie. Terwijl het een gewoon DW ventiel is.
Erg vreemd.. Moet nog maar even naar gekeken worden.
fendtjuh
Een centimeter, dat wordt een x boem... das niks jong, 1 pluk kuilgras bij de stal en bam 😛

Waarom 2e snelheid op de bodemketting nu pas? En niet bij fabriek?

Vaag van die olie, ik vat het niet helemaal hoe je het bedoeld, de fronthef werkt pas bij bedienen ladewagen??
me
Dus als je opraapwagen olie vraagt krijgt de fronthef geen olie meer als ik het goed begrijp ?
fendt-412
Ja, beetje vaag ja.
Waneer de trekker het seintje krijgt om olie te geven aan de opraapwagen krijgt de fronthef pas olie. Wanneer de trekker geen seintje krijgt via de snuffelleiding doet de fronthef helemaal niets.
Terwijl we de achteras wel gewoon vast kunnen zetten met de kruishendel. LMD wist het ook niet, moeten maar een x langskomen. Moet toch nog wat aan bodemketting gebeuren.

Kuilvoer dan maar even weghalen. Scheelt dat beide wielen appart geveerd zijn. Zal dus niet snel omhoog komen.
In het begin vd stal ligt ook nooit voer, is de oversteekplaats voor de koeien. Is wel oppassen ja. Eerst moest de dissel alleen omhoog, dat is nog minder. Eventueel kunnen we nog een bout uitdraaien dat de wagen vlakker komt te staan. Komt de pickup wel verder van de grond waardoor het laden minder gaat.

Hadden we het wel over gehad bij de koop. Volgens de vertegenwoordiger was dat bijna standaard. Moest je er gewoon opnemen. Wouden wij ook, dus mn pa zegt dat zij het erop mogen maken. Alleen op de offertepapier van lely, waar alle opties opstaan stond er niets over. Dus niet meer aangevinkt/opgeschreven.
Nu zit het er dus niet op.
Nu is het even kijken of het hun fout is. Hopelijk dokken zij dat. Moet even een nieuwe motor op(die heel duur zijn). Moet nog een extra leiding getrokken worden. Een schakelaar is al wel aanwezig. Dus hoeft gelukkig niets meer aan het hele LS blok verandert te worden als het goed is.
me
Dus als je ls lijn seintje krijgt om olie te geven dan wil de fronthef ook pas weer? Dat is wel heel apart verhaal ja 😃 !
fendt-412
Juistem 😛
Gaat mij ook allemaal de pet te boven.
Volgens de monteur was het onmogelijk, waren twee apparte systemen.

Wanneer ik slangen loskoppel van de wagen werkt alles wel weer normaal.
fendtjuh
Schijnbaar toch mogelijk :lol:
Bijzonder ja 😛

Jep kuilvoer maar ff weghalen, maar moet je niet een x vergeten met haast ofzo 😛 Maar ach, je moet wat natuurlijk!

Betwijfel dan of je hun de schuld kunt geven... Tis lastig, je hebt het gezegd maar niet op papier.
me
Wel apart ja als dat 2 aparte systemen zijn ...

Als het op papier staat met lijstje van wensen en de afgesproken prijs vaak met handtekening. Dan kunnen ze je niets maken.
fendt-412
Hebben het er over gehad. En wij wouden het. Is later niet aangevinkt of opgeschreven. Op dat formulier stond het ook niet.
Mn vader ging er vanuit dat het erop zou zitten.

Echt de schuld geven is het ook niet, alleen is een beetje lullig zo. Zullen wel de gewone extra prijs moeten betalen voor die optie. Ipv dat je nu alles extra zou kopen. Wordt vast wel netjes afgehandeld door lely. Mag best als het al knalrood is in de loods!
me
IDd hebben goeie klant aan jullie, dus dat zullen ze zeker wel netjes doen! Anders zijn ze in mijn ogen niet zo slim bezig. Al deel je het verschil ofzo.
fendt-412
Vertegenwoordiger die hier was, was ook een schiere vent. En als bedrijf moet je je natuurlijk ook netjes opstellen, waar ik ook niet aan twijfel bij hun.
Alleen voor hun is het ook allemaal nieuw met die opraapwagens. Is een van de eersten in Nederland. Hier zullen zij ook wel van leren en het voortaan aanpassen.
Jantje-fendt
Wouww machtig mooi man 😮 echt heel mooi 😃 !

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lely Tigo 50R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!