Foto van een Ipsam carrier, bezig met poseren. De nieuwe haakarmcarrier. Het onderstel is van Ipsam, en de haakarm van AJK. Gelieve een nieuw type aan te maken, namelijk

ipsam carrier

1.054 foto's van @Stef_S

Stef_S
Foto van een Ipsam carrier, bezig met poseren. De nieuwe haakarmcarrier. Het onderstel is van Ipsam, en de haakarm van AJK. Gelieve een nieuw type aan te maken, namelijk "carrier". Bij voorbaat dank.

Reacties

Mooie corrier! Werkt dat fijn die ketting en die topdrukcilinder?
PS: je moet/mag de locatie eens aanduiden van het bedrijf zo langs boven, weet ik waar jullie bedrijf ergens is 😛
FENDTfarmer
Prachtig voor elkaar zo. alles erop en eraan! ook netjes met lucht, remt veel beter
wibe
Waar is die ketting voor dan?
Wel als je niet genoeg tractie hebt dan trek je die cilinder in, ketting komt strak, trekker krijgt meer achteras druk en zo kom je gemakkelijker weg op de akker ... Maar wat ik ook al ooit gezien heb is een langere cilinder (zonder ketting) die vast zit op de achterbrug van de trekker, daarbij kan je zowel acheras druk verhogen of uitduwen en de vooras op de grond duwen, lijkt me nog een beter systeem. maar duurder!
SJB533
Topdrukcilinder? Denk dat t financieel weinig scheelt...
wibe
Dat ken ik wel, maar met ketting ken ik niet
Topdrukcilinder: langer, krachtiger, stikstofbol, druk metertje, slangen, ...
het chassie waar die moet opkomen (op dissel), moet zowel achterwaardse als voorwaardse krachten kunnen opvangen EN er moet een speciaal stuk gemaakt worden dat op de trekker past (zodat die kan draaien)...
Zitten toch wat extra stukken bij dan dit ketting systeem?
Stef_S
Daar zal ik even voor zorgen Stijn 😉.

Hier even een fototje van de topdrukcilinder zoals bij onze andere carriers: tractorfan.nl/picture/394381/

We hebben speciaal voor dit systeem gekozen i.v.m. het sneller afkoppelen van de carrier. Deze trekker staat er namelijk niet vast voor. Één nadeel van de topdrukcilinder is dat de accumulatoren van de voorasvering kapot gaan... Bij alle drie de 930's die vast aan de carrier staan zijn die kapot. Hier merk je verder niks van, maargoed 😉.

@ FENDTfarmer: Als je het doet, kun je het beter meteen goed doen. Ik ken een boer hier in de buurt die eerst hydraulische remmen op zijn 2 Beboma 3-assers had, maar die heeft er nu ook luchtremmen op laten zetten. Dat was ook niks, die had je eens voor een bocht moeten zien remmen, een aardig gepiep en gekraak. Ook een remspoortje bleef her en der nog wel eens staan. Maarja, wat wil je als je met 24 ton aardappelen op volgas rondscheurt, en dat met hydraulische remmen.
egesink
Ik heb dit object verplaatst van Machines ipsam Mesttank (Poseren) naar Machines ipsam Carrier (Poseren)
egesink
Dit is geen topdrulcilinder maar een toptrekcilinder.. Hij is er voor dat de trekker van achteren niet een eind de lucht in komt met het optrekken van een container..
Een topdrukcilinder is voor meer druk op de voorwielen van de trekker..
Stef_S
Dat klopt egesink, en soms wil die je nog de lucht in krijgen met het optrekken van een container. Laatst had iemand bij ons een container mest opgetrokken van een kleine 33 ton, toen ging die van achteren de lucht in. Maargoed, ongeveer 33 ton is niet niks 😉
SJB533
Moet ik waarschijnlijk eerst zien, voor ik t goed begrijp 😉
egesink
@SJB533, Als je een container optrekt die erg zwaar is komt de trekker van achteren in de lucht.. door de ketting strak te trekken moet de hele trekker mee de lucht in..
Stef_S
En als je een topdrukcilinder hebt, zet je gewoon de topdrukcilinder vast d.m.v. een knopje als je een container optrekt.
SJB533
En blijft die dus makkelijker aan de grond?
egesink
Precies..
kemper
Maar als je 30 ton erop trekt dan komt ie nog wel los 😛
egesink
Dan hej de trekker te ligt..
Stef_S
De meeste mensen trekken ook niet dagelijks 30 ton op naar mijn weten... Dit is bij ons ook maar een keertje voorgekomen 😉
RF-HanomagR19
Als je ipv een ketting zo'n vaste topdrukcilinder hebt. Hoe doe je dat dan bij drempels? Kan je hem dan in een soorte vrije stand zetten ofzo?
Stef_S
Nee, daardoor zijn ook de accumulatoren van de voorasvering kapot 😉
Ow egsink NU snap ik het pas 😃 dan zat ik ook een beetje verkeerd 😛
kan zat een topdruk niet vrij gezet worden? sommige hebben toch een stikstofbol op die cilinder staan met daar tussen nog een kraan? of zit ik mis?
930triplemaaier
Als je een topdruk cilinder hebt moet je eigelijk ook hydraulische disselvering hebben. Door dan de hydraulische disselvering te verbinden met de topdrukcilinder heb je bij mijn weten nooit problemen dat de stikstofbollen van de voorasvering opgeblazen worden. Het voordeel van deze manier is dat als je geen vracht hebt dat je dan ook weinig gewichtoverdracht hebt van de achterwielen naar de voorwielen van de trekken en als je vol bent meer gewichtsoverdracht naar de vooras omdat je dan meer druk hebt op de dissel. Dan heb je dus ook meer druk op je topdrukcilinder omdat deze in verbinding staat met de vering
tolkamp
Klopt dit systeem heb ik op mijn veenhuis ook werkt heel goed. en aan en afkoppelen stelt niets voor, met 4 minuten heb ik hem eraf en met 5 er weer aan
Wolf_miniatuur
Quote @Stef_S:
Nee, daardoor zijn ook de accumulatoren van de voorasvering kapot

kun je hem niet drukloos zetten dan? Ik ken er eentje die hem rechtstreeks op de trekkerhydrauliek heeft, en op de weg staat die gewoon drukloos.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de ipsam carrier ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!