John Deere 6750
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 6750 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@614: toen was iedereen nog weg. Na 5e kwamen ze pas weer. Wij nog iets later en ik moest ook de bult nog eff afdekken.
Het laatste gras wordt met 2 Veenhuis combiwagens opgehaald.
Met trekker wagen hadden we allang vast gezeten, nu ging het mooi.
@THM: beetje vies mag wel Helaas kunnen er geen achterspatborden op deze JD. Ben gisteren al aan't passen en meten geweest.... Misschien dat het rechter wiel nog een spatbord krijgt, nu lijkt het spatbord nergens naar.
kijk kijk, ging alweer mal dus.. heb je geen mooie actie foto dan van de Ginaf ?
Wat voor een messen heb je hierin Paul?
Achterspatborden passen niet ivm het openen van de motorkap. Omdat we zulke grote achterwielen hebben schampt de motorkap nu nét over de nokken van de achterwielen.
Wij hebben sinds dit seizoen de JD messen met schuin snijvlak voor brandstofbesparing en een betere maisstroom in de korrelkneuzer. Vorig jaar zaten de rechte messen van de vorige Franse eigenaar er nog in.
Ben ook bezig met de 2e fase van de revisie van de 6810, de automatische functies; PFFFFT Zit ik toch weer in de printplaten..... nieuwe slijpmotor.....
Ik heb zelf geen ervaring met die combimessen, maar je tegenmes moet je toch ook wisselen?
Slijpmotor is ook voor het terugdraaien van de bek. Die van ons wil alleen boven de 1000 omw/min terug draaien. Daaronder heeft hij te weinig olie denk ik?
Slijpsteen ook op tijd vervangen.
Hoe gaat het met het waaierhuis qua slijtage en schade door stenen?
Ik wissel mijn tegenmes nog niet omdat dat een universeel mes is en nog wel even meekan. De slijpmotor die ik bedoel beweegt de slijpsteen van li naar re (en terug) Dat van die 1000 toeren klopt en heeft te maken met een te lage oliedruk. Overigens na het uitvoeren van het gewas (wat je hydrolisch doet)moet de hydro motor absoluut drukvrij zijn voordat hij weer mag invoeren en dat kost tijd.....
Is dat tunen duur? Kan ik wel gebruiken in nat land, hydraulisch is die van ons aardig opgefrist maar dat kost wel vermogen!
Had Kramp niet zo'n actuator? En idd, hobby mag geld kosten
@Slager: daar kan ik nog niet over oordelen, maar als ze kapot zijn wil het mes niet meer afstellen, da's wel lastig. Je kunt er redelijk bij, de bek moet eraf en de deur moet eff open scharnieren. En die dingen zitten onderaan de kooi. Aangezien wij soms diep gaan met de hakselaar kunnen ze misschien ook daarom minder lang meegaan.
tractorfan.nl/picture/284182/
en
tractorfan.nl/movie/8802/
ook best op de banden
Dus eprom(N?) moest er gewisseld worden volgens de mannen....sub voor sub voor sub..... erin gezet, 4 foutcodes!!! terug naar de oude 3 foutcodes en toen begon het gekloot!!!
@Slager: diep in de grond! Dan komt er bagger en water tegen de kooi.
Ik zei al; Ruim 400 PK stilgelegd door 1,5 volt!!!
@THM: dat een dure grote hakselaar tegenwoordig stil komt te staan vanwege een storing is tegenwoordig steeds groter door alle elektronica en bewaking!
Krone weet ik niet maar was ook niet probleemloos. De jaguar 800 serie was ook een groot drama in het begin.....
Maar de FR hebben ze nog een hele kluif aan.
In NL hebben we vaak heel zwaar en suikerrijk gras maar soms ook hooi.
Toch vind ik de Claas veel logischer qua opbouw, plaatsing van de motor én de bek + kooi zitten dichter op de vooras gebouwd. Maar als hij dan niet storingsvrij werkt is dat wat lastig...