Foto van een Fiat 1000, bezig met tractorpulling.hier een fiat 1000, met een motoprkap van een fiat 1880.deze fiat rijdt in de deense super sport klasse , max 6 lier, 3200 toeren, turbo vrij, max 1 ci

Fiat 1000

fiat 1880dt
Foto van een Fiat 1000, bezig met tractorpulling.

hier een fiat 1000, met een motoprkap van een fiat 1880.
deze fiat rijdt in de deense super sport klasse , max 6 lier, 3200 toeren, turbo vrij, max 1 cil per pomp element, max band groote 650-65-38.

Reacties

Michael G
Prachtig, wat een machine. Dit is een van de eerste fiat tractoren die ik heb gezien, die is opgemaakt voor trekkertrek 😛
fiat 1880dt
Bedankt!!!
het kost ook heel veel tijd, om hem zo verbouwt te krijgen.
deze fiat heeft ongeveen een 500pk.
skure
@fiat 1880dt

Zonder turbo... Wreed... 😄
fiat350
Is dit een originele motor van de Fiat 1000, omdat dit 0.8 liter kleiner is dan de limiet, of is het 'n motor van de 140-90, deze heeft 5.8 liter
InterSprinter
Hoezo zonder turbo?:S staat turbo vrij, dus zelf kiezen wat voor 1..
fiat 1880dt
Deze trekker heeft de orginele motor, maat deze is opgeboord van 5,2 liter naar 5,5 liter

deze trekker heeft zoals hij staat op de foto, wel zzeker een turbo, hoe kom je anders aan 500pk met een 5,5 liter motor.
een fiat 140-90, heeft een 6 cil motor 104 x 115=5858cc, =5,9 liter
zo'n motor hebben we ook, maar we zijn bezig met ombouwen van de versnellingsbak, en daarna vermaken we een motor van een 140-90 naar dikkere bussen, en dan gelijk grotere zuigers er in zodat hij op de 6020cc komt, limiet is 6060cc.
fiat 1880dt
Er staan 2 filmpjes op: www.orangpower.dk
skure
@InterSprinter

Ik dacht dat hij bedoelde met 'Turbo vrij' dat ze vrij moeten zijn van turbo's... Sorry hoor!

Daarmee dat ik ook zei dat ik het wreed vond om uit zo'n blok 500pk te halen zonder turbo, daarom dat ik de reactie toevoegde...

Misverstand! 😄
fiat 1880dt
Geen probleem,

een foutje maken we allemaal wel eens.
InterSprinter
@skure

zou natuurlijk wel mooi zijn zonder turbo 500pk uit zon blokje halen 😃
fiat 1880dt
Ja dat zou heel mooi zijn, 500 pk zonder turbo met een 5,5 liter motor, maar dat lukt alleen nooit.
een 5,5 liter motor legt normaal in een fiat 1100, 1180, 1280, 1380, 1100 en 1180 hebben ook geen turbo, en deze hebben standaard 110-118pk, deze kan je ook op peppen zonder turbo, door middel van een grote brandstofpomp, maar dat kan tot een zekere hoogte, want je heb turbo druk nodig, om bij een groote hoeveelheid diesel, deze hoeveelheid te kunnen verbranden, en dan kan je de trekker niet opgetoerd krijgen, dan rookt hij heeel veel, en dan verzuipt hij als ware.

zonder turbo, is denk ik de maximale pk's 200-250pk bij een 3200 toeren.
CAT330gek
@fiat 1880dt

ik zit zelf in een pro-stock team waar we ook helpen opbouwen van trekkers voor de supersport en de sport klasses. een van hen wilde perse zonder turbo rijden. standaard pompte de motor voor de waterrem er 123 pk uit. na grondig aanpakken kwam er 496 pk uit zonder turbo
fiat 1880dt
Hoe groot was die motor???
fiat 1880dt
En met hoeveel toeren???
CAT330gek
5.2 en vergroot naar 5.9 door een strokerkrukas. voor zien van lichtere zuiger en drijfstangen
CAT330gek
3400 toeren
fiat 1880dt
Op welk toeren tal nog maals???
CAT330gek
3400.
fiat 1880dt
496 pk uit een 5,9 liter blok, met 3400 toeren, zonder turbo, daar geloof ik helemaal niks van!!!!!!!
CAT330gek
Toch is het zo. niets is onmogelijk.
er hing een sigma brandstofpom in met 14 mm plunjers. had een intercooler wat ons verbbasde dat het werkte zonder turbo.
Het koopel was gigantisch maar het vasthouden van de toeren was dramatisc. daarom is er later toch een holset turbo op gezet en is de sigmapomt vervangen door een bosch p pomp
fiat 1880dt
Dat er een intercooler op zat, dat schreef je niet!!!
natuurlijk helpt een intercooler ook op een motor zonder turbo, het koelt de inlaat lucht,
een intercooler werkt natuurlijk nooit zo goed met een motor zonder turbo als met turbo.

wij mogen niet met 14mm plunjers rijden, maximale plunjers in de p pomp mag max 13mm zijn, maar ik geef nu 700cc, en daar doet de p pomp er 11,5 pompe grader over.
ik zoek een 13mm p pomp, die dat nog sneller kan doen.
fiat 1880dt
De kompressie moet zeer hoog geweest zijn, anders kan je nooit van de leven al die diesel verbranden.
fiat350
@fiat 1880dt

uw 'originele' motor is geboord naar 103 mm dan (zoals de 140-90), maar kan die krukas al dat vermogen verwerken?
De 140-90 heet die 5 mm langere slag én zuigerkoeling...

het is idd mooi de limiet.
Welke turbo heb jij zitten?

Ps doet een P7200 pomp er niet minder lang over dan die 11.5 graden??
fiat350
@CAT330gek

dat moet ook topmechaniek zijn, zoveel pk's zonder turbo en 'maar' 5.9 liter...
Is er geen foto van die trekker/motor?
skure
@fiat350

Ja idd, ben ik ook curieus naar! Zal zot machien geweest zijn en massa's rook...
fiat350
@skure

idd, massa's rook, maar met de juiste timing op ieder toerental komt da wel goe...
guy
@fiat 1880dt

Fiat 1100 is bij ons een 1000 Super 😄

Voor de rest een mooie foto en mooie uitleg erbij.
fiat 1880dt
de krukas heeft er geen problemen mee, ik ken een ander fiat 1000 team, en die hebben een fiat 1000 motor opgeboord naar 106mm, 5,8 liter, en het blijft nog steeds heel.
een 140-90 heeft een zuiger van 104mm x 115 slag, dat geeft 5,9 liter, ja ik weet dat zo'n blok zuigerkoeling heeft, daarom willen we zo'n motor op literen naar 6030cc, 105,5mm zuiger.
ik rijdt nu met een holset hx 60 turbo met 27 turbine huis, 87 mm turbine wiel, en 76mm inlaatwiel.
5 bar druk in uitlaat, en 4,8 bar druk in inlaatspuitstuk.
uitlaat temperatuur zit tussen de 970 en 1030 graden. deze temperatuur sturen we door middel van het inspuit tijdstip te verstellen.
water inspuiting is niet toegestaan!!
het kopstuk is geflowd naar 70% meer flow, grotere kleppen, en de inlaat kanaalen zijn uitgevreest.

ik geloof er niet in dat een 5,9 liter blok zonder turbo 496pk kan hebben!!!
dan kan je er een sigma pomp op hebben, maar zonder turbo, krijgt je zo'n motor nooit opgetoerd, hij verzuipt!!"!!want er moet veel diesel gegeven worden om zonder turbo aan die pk's te komen. en dan krijg je heel veel grijze rook, omdat hij het niet kan verbranden.

wij hebben dit ook begin dit jaar geprobeert, de ene wedstrijd ging het goed, en de 2 de wedstrijdt kkonden we niet opgetoerd komen, wat bleek, lager kapot in de turbo!!!
de turbo liep dus aan, dus er kwam geen turbo druk.
normaal tijdens optoeren, komt de turbo druk al naar de 1 bar, zonder dat je de koppeling los laat komen. dus dat is hetzelfde als je optoerd in de vrije versnelling.

ik ken namelijk ook verschillende prostock teams hier in denemarken, waaronder 2 x europees kampioen, "BUKKEBRUSE".
EN DIE ZEGGEN ALLEMAAL, ONMOGELIJK!!!!!!

in nederland kennen ze geen fiat 1100 en 1500, maar dat noemen ze in nederland een 1000 Super en 1300 Super.
aldwin-wouters
@fiat 1880dt dan zou de turbo meer tegen werken dan helpen als de uitlaat druk hoger is dan de inlaat, zit ik zo te denken. Kwam dit topic toevallig tegen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 1000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!