Schlüter Compact 750
369 foto's van @lindehydrocart30
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Compact 750 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dit is er een met een vaste kabine dezelfde kabine als bij mij op de super 850v staat dus hij is ongeveer van bouwjaar 1974/1976
fotos fotos
Das een AS of S.
Van die 2 6 cilinders weet ik, maar dat hij zoveel van die dingen staan had wist ik niet. Zouden er ook voor de verkoop zijn?
is een Schlüter SH 25 van 1961.
ja dat wel maar zoals je weet weet de smalspoorman de prijzen ook
had hij die HIGH SPEED 1500 ook nog staan
Ja klopt, dat was een S650 zonder voorwielaandrijving.
Jammer toch altijd... tegenwoordig vind je haast niemand meer he die nie weet wat hij ervoor vragen moet...
Die staan er al lang op. Hij had ooit een 2000 te koop staan, die is naar de walen gegaan hier, in Amel liep die. Ding was helemaal verkracht. Hij stond te koop op het treffen in Kirchlengern. Had witte velgen. Waar die nu zit weetek nie.
Ja, die zonder cabine geeft boven de 250pk... Hij heeft nog een met kipcabine ook, en nog een met vaste cabine ook nog.
hij had toen een super 1500 HIGH speed staan een grijze maar daar was de HIGH SPEED van kapot anders had hij hier nou gestaan
dat is zeker ja daarom heb ik hem toen ook niet gekocht want dat maken was zo verschrikkelijk duur dat we er maar vanaf gezien hebben
Nee idd, ze moeten er met hun fikken afblijven. Dat ze een Inter gaan verkrachten ofzo, rijden er genoeg van rond.
Die met de kipcabine gebruikte hij ook voor de trekkertrek. Der staan zo op de achterspatborden 2 lampen aan de voorkant geloof ik, leek wel of het een amerikaan was . Die met de vaste cabine was een keer op een treffen. Staat normaal ook op TF, maar is al een tijd terug.
Zo`n wat hier op de foto staat heeft ooit bij ons in het dorp gelopen, bij Richard Wouters. Toen de originele 4 cilinder kapot is gelopen heeft hij er een 6 cilinder MAN in gelegd. Hier heeft hij ook trekkertrek mee gedaan, laterna is die verkocht aan Mark de Bresser, waar de originele motor bij was.
De eerste High Speeds deugden niet 100% naar het schijnt, de latere wel, maar wat er aan schorte heb ik nooit geweten. Zal misschien ook wel een fabeltje geweest zijn zeker...
Klopt. Paul Van Samang heeft die dan overgekocht bij Bresser. Hij had een Compact 750 zonder voorwielaandrijving met kipcabine waar de versnellingsbak van vastgelopen was. Ze hebben van die ouwe 750 de versnellingsbak incluis cabine gewisseld met die van die, die bij Bresser gestaan had. Nadien heeft Paul de 750 verkocht aan ne kameraad van mij. Wat hij met de resterende trekkerdelen gedaan heeft weet ik nie.
tractorfan.nl/picture/347933/ De cabine die je op de trekker op de fotolink ziet is die van Richard Wouters.
Compact 750 of Compact E4000, hangt er vanaf of export is of niet. Maar als je em wilt verplaatsten, doe maar Compact 750
zitten er grotere wielen onder dan anders is er aan de brandstof pomp of toeren gedraaid
Normaal gaan die maar maximum rond de 32. Maar hangt beetje van den bandenmaat af. Heb ooit wel zo een lijk de jouwe geweten die 40 ging, en daar hadden ze aan de toeren zitten kietelen. Zo'n blok mag maar max 2200 toeren. Over het algemeen zijn ze zelfs begrenst op 2000 bij de export en 1800 bij de echte duitse versies.
Klopt, 38 was optie, 34ers waren standaard. Je kan ze er zo van tussen halen, want die met 38's hebben hoger spatborden. En velg 34 met 38 scheelt wel wat denk ik.
dat scheelt ja want bij mij liggen er 30ers onder en dan komen er 34ers onder en dan hoop ik dat een zoon beetje 35 km loopt
Idd, dat komt door die banden. Heb wel 1250ers geweten die 34's hadden, maar dat lijkt nergens op.
dan zit er zoon groot gat tussen de wielen en het spatbord net als bij mijn super 850v
Zal niet veel schelen, voor op onze 850 in der tijd hebben we vanonder een Steyr 1090 een set banden gehaalt van 18*4R34. Dat deed wel iets. Die banden liggen nu onder mijn Inter 644, zodat die ook ietsje sneller loopt.
Nee, valt best mee, omdat de spatborden lager staan.
we zullen wel zien maar dan is dat gat mooi op gevuld he
ze zijn nou al breder als de spatborden dus
Bwa, mag er beetje buiten komen, maar niet te veel ook. In Kirchlengern heb ik een 1250 zoals de jouwe gezien met 650's onder, dat hoort niet onder zo'n trekker.
ja dat was veel te breed dat het niet meer mooi was
20*8rR38 is meer als zat genoeg voor zo'n trekker. Of 580, maar meer moet zeker niet!
mooi voor onderdelen
Ja dat zijn 650's op velg 42 achteraan, en vooran 540 op velg 30. Vrij grote banden voor zo'n trekker. Achteraan bij deze heeft de eigenaar ook de spatborden omhoog moeten doen, anders ging het nie
dit is een super 1500 tvl en daar zijn de wielen naar mijn opzicht ook te groot voor maar dat is mijn mening weer
dat denk ik ook wel ja
38 a 39 rijd deze geloof ik, wel vrij zacht. Wat mij wel opvalt bij die ouwere is dat de bak zo jankt.
Naast de minuten,of uren of dagen zie je zo'n tekstballontje staan, daarop klikken . Ik wist het int begin ook even nie goe, maar heb het in een domme bui een keer ontdekt
dat doet de mijne ook alleen als hij koud is en als hij warm is wordt het minder simon
weer wat geleerd in het begin van het nieuwe jaar en dan erbij ik heb er gewoon een keer op geklikt zo weet ik nog steeds niet hoe je de smily te voorschein haalt
Als die warm stond had die dat ook wel. Versnellingsbak is nu wel kapot bij die trekker.
We zijn nooit te oud om wat te leren he
ckers haha
: ) =
: D =
: P =
Je moet wel de spatie vantussen de puntjes en het teken of letter halen, anders werkt het niet.
dan zou ik dat nou alvast maken want nou zullen het de syngromesh ringen zijn maar als je langer door rijd wordt de schade alleen maar groter
@lindehydrocart30
Idd, en die dingen hebben al zo'n droom versnellingsbak, zeker als het op schakelen aankomt!
mijn 850v schakelt haast net zo fijn als mijn nieuwe opel astra die kan ik met 2 vingers schakelen
zo hoort dat hoeveel uur heeft ie dan?
; ) =
: ( =
: ? = :?
Was mijn Renault Megane ook maar zo, als je hem in achteruit wil zetten... zucht
nog weer meer geleerd
haha, tandjes poetsen noemen wij dat met een bult gekraak schakelen
de mijn heeft nou 10000 ongeveer het is iets meer
Der zit er ier ene int geniep mee te lezen hahahahah, en nie reageren, blijkbaar is onzen Schlütertheorie goed te verstaan
Tkan niet allemaal ZF kwaliteit zijn... Anders fijne auto wel
de stiekemmert
haha nee, zf is wel kwaliteit
en duur
Is ook mooi om te lezen, maar ervaring met de trekkers heb ik niet. Bij dit merk ben ik alleen nog maar bewonderaar
Maar van smileys weet ik wel wat
Vind het wel eens fijn zo'n dingetje erbij te zetten in een zin.
Van PC en al die zooi ken ik nie veel, geef mij maar techniek, das interessanter
dan word het gauw tijd dat je een keer kennis maakt met zo'n beer aus Freising
dan moet je voor de gein eens een schluter kopen dan wil je niet anders meer
Schluter super silence technik
Op de computer doe ik ook niet veel. een beetje handel zoeken, en trekkers kijken
@schluterman
Ja, maar waar dan
Zijn ook prachige trekkers.
Ella, en ge moet er nie voor na school gaan om der over te leren. Elken dag TF keer in de gaten houden, en ge leert van zelf haha
ik denk dat we dat allemaal wel doen
Vaneigens, weg met al dienen anderen troep. Nu ja, kehb ook wel een beetje een zwak voor zo'n prachtige Eicher, Lindner, MB Trac of Steyr
ij niet alleen dat is ook wel mooi om naar te kijken
idd ja, ik vind eicher, Fahr, Guldner ook mooie trekkers, vooral Fahr, laats een keer het grote fahr boek gekocht, maar als je kijkt wat fahr allemaal gemaakt heeft! van trekkers tot grasdrooginstallatie's en getrokken combine's. dat was vroeger een groot bedrijf.
En de vrouwtjes niet te vergeten!
ik lig al aan de ketting he maar kijken kan nooit geen kwaad he simon
Eiger heeft mooie modellen ja! Maar B.v een Volvo BM 814, Een Fiat DT 1300 Super of een (natuurlijk mag deze niet missen ) een Deutz D13006A mag er ook best wezen
Nee, als da nie zo mogen, oei oei, ketting doorslijpen jong.
Ja, maar die zie je overal wel he.
of voor mij haha maar heb je die prijze gezien
ja, beetje duur he ze maken ze toch ook na?
140euro tstuk, en ze wegen maar 40kilo, die op ebay wegen 80 en dat zijn de originele
Mijn nieuwjaarsgeld is nog nie gestort, dus tzal voor nen anderne keer zijn
schluter willie is het niet simon
Ja, willi grillenberger
een keer met zen drieen een paar bestellen met korting
haha jah, 12 tegelijk bestellen ieders 4
ik dan een paar meer want we hebben meerdere schluters haha
Ik heb er met 2 eigenlijk voldoende joris, da zijn er al 6 voor u
wij ook, maar deze passen nie aan onze 450 haha
ja zo komen we er ook wel uit denk ik
jij hebt mooie schuifgewichten zie je ook niet veel.
en aan onze s450 ook niet mischien wel aan de compact
Die van de S serie maken ze ook nieuw.
Ja die schuifgewichten, die doe ik zeker nie weg, die zie je idd nie veel!
allen de super specials hadden die en als je er een koopt zitten ze er niet altijd bij
bij jullie zitten de koplampen op de steun bij de onze al niet meer dus de onze is al weer jonger een hoeveel pks heeft die jullie de onze 48
De gewone Super's na 84 hebben die gewichten ook in optie. Bij de mijne was het ook optie, boer heeft die extra genomen. Alleen bij de Super 1800,1900 en 2000 kon je die nie krijgen
wat is het motor nummer van die van jullie
komt die 1250 van jullie van de eerste eigenaar af dan simon
Ja, die had em nieuw gekocht bij Bartolomé
Robert zijne 450 is nummertje 1000 van de 2503.
onze 450 is 4502282 dus de onze is ouder en ik bedoel het type nummer sorry
Daar deden ze in Freising allemaal niet aan mee aan al die comerce...
dat zou wel mooi zijn dat hij op een folder komt
Kgaan ook es meedoen, 1262130
en ik ook 8502162
852029
802257
4502282
Idd, en mijne 850 was 800371
Die nummertjes komen altijd van pas
en spijt dat je hem weg gedaan hebt
Bij die S-serie was da nog nie van toepassing denk ik. Is pas gekomen toen de S450 in productie gegaan is, die was de eerste, al ben ik dat niet zeker!
valt mee, die trekker had van die aparte eindaandrijvingen, en de onze heeft voor de hefhandel zo'n mooi schelpje, dat had die ook niet, die had gewoon zo'n ventielblokje. dat was eigenlijk niet zo'n geweldige trekker.
ja want ik kan het niet vinden in de schluter bijbel
Als je geluk hebt soms nog op een oldtimershow of beurs, maar anders gewoon keertje bij Egelseer bestellen. Er is ook een compact boekje in de omloop, Schlüter, das Typenbuch, ook van Klaus. Echt een super boekje, staan zoveel technische gegevens niet in, maar wel het verhaal rond elke serie die Schlüter uitbracht. Ik ben er door enorm veel te weten gekomen.
ik heb hem toen gekocht in panningen maar anders heb ik hier een email adres eilbode-onlinschop.de
okee, zal wel een keer kijken. ik kom dit jaar wel weer in Nordhorn met onze trekkers. als ik een beetje geluk heb mag ik er zelf naartoe rijden(eindelijk) , mischien liggen ze daar ook wel
wil je daar naar toe rijden mischien ik ook wel kunnen we met elkaar mooi naar toe
en in nordhorn liggen ze zeker
Voor mij is het best ver, dus ik denk dat ik ervoor pas .
In Nordhorn kan je die boeken wel vinden met wat geluk. Ik heb ook al boeken gekocht bij Eilbode. Maar nog niet via internet, gewoon op hun stand op de beurzen. Krijg ook 2 keer per jaar zo'n boekje van hun met alle artikels erin.
ja dat is niet heel ver van jou vandaan
voor jouw is dat 185 km
ik heb al verschillinde boeken en moddellen gekocht werkt super moet ik zeggen
ik neem aan dat hier ook heel wat in staat ? wispaoldtimers.nl/catalog/product_info.php/…
dan kan ik met mijn carvan en de super 850 v eerst wel even over almelo komen
dat kan zeker wel
dat boek rechts is de schluter bijbel
wij hebben van de oltimer klub de KLW hier in de buurt ook 2 dagen show dat is inderdaad kei mooi en misschien is het wel iets om dat te doen lindehydrocart30
oke maar dan kan lindehydrocart30 toch ook op internet bestellen?
jazeker maar dat moet hij helemaal zelf weten
ik kan hem zo via internet bestellen ja , maar er is geen drukte bij
wanneer is dat ook al weer
dat maakt toch niet uit we waren toch van plan om te gaan maar dan ga ik nou mooi met de schluter haha
we zullen zien moet ik tegen die tijd nog bellen voor daar te staan of in te schrijven
maaruh, ik ga
hij stond toen bij heesakkers. de smalspoorman. ik weet niet of hij hem nog heeft.