Foto van een Fendt 828 & 936.@ Agravis Technik Meppen, 2011. Foto is geplaatst door fendt415 op 01-03-2011 om 20:55:17, met 31 reacties.

Fendt 828

fendt415
Foto van een Fendt 828 & 936.
@ Agravis Technik Meppen, 2011

Reacties

anoniem
Is die nou erg veel kleiner als een 9** serie?
fendt415
Nee is niet heel veel kleiner, maar wel iets. Alles is gewoon compacter gebouwd.
Centimeter werk.. als je op 800 serie zit voelt ie wel aardig compacter aan.. vind motorkap ook stoerder
Koentjuh
Idd, vindt de 800 mooier als de 900
maartendankers
Kipperknobbel zit wel aardig wat lager.
anoniem
Ja ik vind de 800 ook mooier als de 900, is net wat stoerder
Scherpe lijne in 800 serie motorkap doen wel wat 😄
fendt415
Ben het met jullie eens, de 800 oogt mooier, lijkt allemaal beter doordat hij iets korter is;)
fendt415
@ martijn, die knik voorin, dat doet het hem 😉
interpowerrr
Motorkap is 7cm smaller van de 800 serie.
RemcoPower
Nee hij bedoelt 800 serie ten opzichte van 900
RemcoPower
Oja klopt had ff verkeerd gelezen.
RuudBus
Ik vind de 900 net wat meer mans lijken, ff iets ruiger. als je erin zit ook is het iets groter dan de 800 en dat vind ik persoonlijk wel woest. daarintegen is de kliene draaicirkel van de 800 super fijn, dan is de 900 gelijk weer een boot als je daar de dag erna op rijd.
interpowerrr
@RuudBus

de 800 is gewoon een allround loonwerkerstrekker, de 900 alleen voor het lompe werk waar ruimte is.
RuudBus
Dat klopt ja, maar nu is dan die allround trekker ook wel redelijk zwaar in vermogen. en of ja dat overal nodig hebt??
anoniem
Hoezo te zwaar in vermogen?
ze zijn er al vanaf 220 pk, vind ik niet erg zwaar voor een grote loonwerker?
anoniem
Hoezo te zwaar in vermogen?
ze zijn er al vanaf 220 pk, vind ik niet erg zwaar voor een grote loonwerker?
RuudBus
Nou voor een allround trekker die dan ook voor een silagewagen kan/mag, balenpers, hark, vrees, bezem noem maar op vind ik het toch een redelijk "grote" trekker.

dat kan met een 712 ook wel
anoniem
Nou ik denk dat je beter met een iets zwaardere trekker voor een volle wagen kan staan dan met zo'n lichte 712, bijv. een grote silagewagen of dumper.
voor een balenpers, hark of frees is dat natuurlijk een ander verhaal, maar dan ligt het er nog aan hoe groot alles is natuurlijk 😉
interpowerrr
@RuudBus

een 712 is te licht voor een grote maiswagen, grootpakpers, grote ploeg, carrier, dumper en transporttank als deze vol gepland zijn, als je tijd zat hebt kan natuurlijk alles. een 800 is hier ideaal voor, en in verloren uren kan de 800 ook voor een bezem, hark, frais of zaaimachine.
RuudBus
@interpowerrr

Quote:
een 712 is te licht voor een grote maiswagen, grootpakpers, grote ploeg, carrier, dumper en transporttank

praten we hier dan over een grote trekker of over een gemiddelde allound trekker???

hoeveel trekkers hebben ze bij jullie boven of onder de 220 pk??

denk toch dat bij de meeste loonwerkers 65/70% van de trekkers onder de 200 pk's zit, dat vind ik dan een allround trekker's, 818/820
interrijder
Denk dat de meeste gemiddelde trekkers wel bij 170 180 pk ophouden bij een loonwerker als ik tenminste hierzo rond kijk in de buurt
interpowerrr
Ik vind een 712 geen allrounder, een 716 is wel handig maar mist in veel gevallen eigen gewicht en een beetje vermogen. dan kom je automatisch bij de 800 vario serie, lichte werk kunnen ze zo en voor zware werk even aanladen met gewicht. we hebben 3 924's maar ik vind die voor veel werk te lomp.
RuudBus
712/716 boeien, ik zie het verschil niet. zeker tegenwoordig ff 1000 euro er tegen aan en je hebt al weer een hele andere trekker, gewicht is ook geen punt meer, blokje van 870 voorin en 4x 320 kilo (of hoeveel die ook zijn) in de wielen en je hebt al een heel andere trekker.

nu zijn die 924's bij jullie niet de nieuwere type's want die sturen ook al weer anders.

ik ben eigenlijk wel benieuwd of een john deere 6000/7000 serie nu nog korter stuurt dan de 822, die heeft toch een kleine draaicirkel!
interpowerrr
Standaard 712 en 716 is toch 45pk verschil! is toch 1/3 meer vermogen! aanladen is een optie maar mist dan nog vermogen!
idd zijn onze 924's van gen 1 en 3, met 34" voorbanden niet super wendbaar en doen daarom alleen het lompe werk!
kheb al eens op de 7430 van jullie gezeten, maar kvind dat een stapje terug met de oudere fendt's die ik gewend ben. ik vind het qwa uiterlijk best een mooie trekker, maar qwa ergonomie en bedieningsgemak viel die me flink tegen.

er gaat niks boven een 2wd trekker met het vermogen, gewicht en tracktie van een 300pk 4wd! de 818,820, 7430 en 7530 is hier een redelijk antwoord vind ik.
RuudBus
@interpowerrr

Quote:
712/716 boeien, ik zie het verschil niet. zeker tegenwoordig ff 1000 euro er tegen aan en je hebt al weer een hele andere trekker,

daar bedoel ik een chip mee! gebeurd bij hoeveel trekkers al wel niet anno nu??? en hakselaars?? dus dat verschil doet me niks. type aanduiding zegt tegenwoordig niet meer zoveel

dat probeer ik toch al de hele tijd hier duidelijk te maken dat een 818/820 een echte allround trekker is.

het is en blijft john deere he 😉, als je dan van een fendt op zo'n een komt........ 😄
interpowerrr
@RuudBus

oke, maar ik noem een gechipte 712 gewoon een 716. en voor 1000 euri heb je idd een goede powerbox, ik denk dat over een aantal jaar meer dan de helft van de nieuwere trekkers een powerbox heeft.
anoniem
Jaa jullie hebben gelijk, een 818/20 is een perfecte trekker voor loonwerkers idd.
maar dan denk ik toch wel dat deze nieuwe 800 series gewoon ideaal zijn voor net het zwaardere werk, als je de pk's gewoon nodig hebt en de 900 series te lomp zijn
hier in de buurt zijn meerdere loonwerkers die met meer dan 200 pk rijden. bv Aldenzee of Munsters

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 828 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!