Zelfbouw Zelfgemaakte constructies
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zelfbouw Zelfgemaakte constructies ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
wie helpt me aan een plaatje waarin naam/max toegest massa/max aslast p as/max last kopp in kan?????????
Laatste
Reacties
Vaak is het toch een sprinter oid wat er voor staat, maar vind dit hoekige van zo'n MB Vario wel mooi. En erg degelijk deze auto's.
Netjes gedaan
degelijk en het is een gaaf uiterlijk geworden
succes willem
gr willem
bedankt he
gr willem
pb maar even indien intresse
Prachtig combi zullen er veel jaloers op zijn !!
gr willem
okee dat is zo,ik heb er geen 1000 nodig he,maar ik weet niet waar,maar ze bestaan zeker dus geduld is een schone zaak
gr willem
gr willem
Kramp heeft ze ook, gewoon per stuk te bestellen.
als dat zo is ben jij super bedankt hoor,ik zal even op de webshop kijken straks
gr willem
Kun je het best even met je lmb overleggen, Kramp heeft met merknamen erop maar weet zeker dat ze ook blanco plaatjes hebben.
loop ff noar het schap hen
kramp.com/shop/action/…
Als voorbeeld, maar ze hebben ook neutrale plaatjes. weet ik zeker.
ja weet het, jij bent slim. Maar ze hebben ze wel
maar ga morgen even bellen
iedereen die mee gedacht heeft alvast bedankt! willem
iedereen bedankt voor de reacties
gr willem
en dat met gewoon BE rijbewijs?
hoeveel pk heeft die MB dan?
Zolang het trekkend voertuig niet zwaarder is dan 3,5ton mag je gewoon met BE rijden.
De wattes?
Guido, genoemde gewichten zijn uiteraard maximaal toegestaan gewicht van het trekkend voertuig. Dus inclusief evt. lading
Vanaf volgend jaar wordt het Europees rijbewijssysteem ingevoerd en is het gebeurd met de pret: Alle nieuw afgegeven B-E rijbewijzen krijgen dan een limiet van 3.5 ton trekkend voertuig en 3.5 ton aanhanger, of oplegdruk op het asstel van de oplegger, dus 7 ton combinatie. Zal ook een keer tijd worden want een 4 of 5 tons Iveco truckje wordt af fabriek 8.75t treingewicht op afgegeven, en speciaal voor Nederland op 10 ton.
Dan vindt men het nog niet genoeg en gaan ze via de TUV naar 15 ton opkeuren, en zon jeep as oplegger verkopen die helemaal niet aan de wet voldoet: In de wegenverkeerswet staat namelijk dat een oplegger 90 graden naar beide kanten moet kunnen sturen. Een Jeep as die vast met het trekkend voertuig verbonden wordt, is volgens de letterlijke interpretatie van de wet dus onderdeel van het trekkend voertuig en moet daarom als zodanig gekeurd worden. Bij de lokale RDW weet men dit vaak niet, en keurt men zon oplegger maar goed omdat ze dat te moeilijk vinden.
Echter blijkbaar heeft men uit Zoetermeer weer een brief rondgestuurd naar de keuringsstations hoe men de wet correct dient te interpreteren, Veldhuizen biedt geen 15 tons Jeep as combinaties meer aan op de site.
Verder, die 15 ton is dus buiten de goedkeuring van de fabrikant, dus de fabrieksgarantie vervalt. En als het chassis scheurt vanwege het wringen van die jeep as, zegt Iveco: in onze opbouwrichtlijnen staat dat het niet toegestaan is een extra as te plaatsen onder een Daily chassis. Kom je dus weer op de interpretatie of de jeep as onderdeel van de oplegger is of van het trekkend voertuig: de wetgever ziet het als onderdeel van het trekkend voertuig.